9 клас - технологія 2023-2024 (1 семестр)

Дистанційне навчання

9-А,Б

Людмила Тетервова звпрошуєт вас на заплановану конференцію: Zoom.

 Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Людмила Тетервова

Час: це регулярна конференція о 13.50

Підключитись до конференції Zoom

https://us05web.zoom.us/j/83815805072?pwd=ZCcxBaG91Bz4JnuxAuUYg5Fxe3TgPz.1

 Ідентифікатор конференції: 838 1580 5072

Код доступа: qThhh3

                                      ІІ семестр

літні канікули

Дата 27.05.2024

Тема 35. Підсумкове заняття.

    Доброго дня! Дівчата, я вже виставила вам семестрові та річні оцінки. Дякую всім, хто продуктивно попрацював і отримав високі бали. Молодці! Так тримать! Всі останні, хто бажає покращити оцінки, чекаю роботи у вівторок!

Дата 20.05.2024

Тема 34. Тематична атестація.

Практична робота: чекаю ваші роботи

Увага! Усі боржники надішліть свої роботи! Дуже чекаю.

Виконані роботи сфотографувати та надіслати на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Дата 13.05.2024

Тема 33.  "Презентація проекту"

Практична робота: чекаю ваші роботи

Шановні дівчата! Раніше мудрі люди казали: "Як постелиш так і виспишся." Тобто як працювали весь рік, така і оцінка буде. Деякі дівчата вже все здали, а деякі ще і не збирались. Що Ви собі думаєте?! Чекаю на цьому тижні фотографії  виконанного вашого проекту. Треба вже семестрову ставити. За роботу!

Увага! Усі боржники надішліть свої роботи! Дуже чекаю.

Виконані роботи сфотографувати та надіслати на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com


Дата 06.05.2024

Тема 32. Виготовлення  виробу в техніці ізоніть.


     У Швейцарії на благодійних розпродажах при монастирях можна придбати оригінальні святкові листівки, вишиті шовковими нитками на щільному папері. 
     Дуже розповсюджений спосіб оформлення листівок у техніці "образ - нитки" в Нідерландах.
     В Німеччині нитяна графіка використовується в оформленні ресторанів, танцювальних і концертних залів, або як декорації в театрі. Замість ниток використовують дроти, канати, стрічки, смуги тканини і свтлові гірлянди.
Домашнє завдання. 
1. Підібрати схему та  вишити  композицію.                   
Під час практичної роботи слідкувати за виконанням правил техніки та дотриманням правил безпечної роботи.
Виконані роботи присилати кожен тиждень.
Всі, хто не буде присилати, вважаю не виконані домашні завдання.
Вишити роботи та надіслати  на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com 
Бажаю успіхів!

Дата 29.04.2024

Тема 31. Виготовлення виробу та оздоблення (творче завдання).

Мета:
- навчальна: удосконалити знання й уміння щодо дотримання технологічних вимог, дотримання правил безпеки у процесі виконання практичної роботи;
- розвиваюча: розвивати художній смак та творчі здібності;
- виховна:   виховувати охайність під час виконання робіт, зацікавленість до роботи та свідомо ставитись до дотримання правил безпечної роботи.
                                            Перебіг уроку

І. Організаційна частина
   Доброго дня!  Скоро закінчиться навчальний рік тому, у кого є борги, виконайте роботи. Не забувайте, що оцінка з технології виставляється у ваше свідоцтво.
ІІ.  Мотивація навчальної частини.
Дівчата,  сьогодні виберіть композицію на вибір, але не дуже просту, не таку, що може виконати учень початківців. Не забувайте, що ви навчаєтесь у 9 класі.
ІV. Інструктаж та самостійна практична робота.
1. Виберіть композицію та  виконайте її. 
2.  Підбирайте кольори згідно композиції.
3. Вишити роботи.
V. Заключна частина
Домашнє завдання. Виконайте композицію в техніці ізоніті (на вибір).

Вишити роботи та надіслати  на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com 
Бажаю успіхів!

Дата 22.04.2024

Тема 30. Виготовлення виробу та оздоблення (творче завдання).

Мета:
- навчальна: удосконалити знання й уміння щодо дотримання технологічних вимог, дотримання правил безпеки у процесі виконання практичної роботи;
- розвиваюча: розвивати художній смак та творчі здібності;
- виховна: прививати любов до своєї держави; ростити гідних патріотів  України; виховувати охайність під час виконання робіт, зацікавленість до роботи та свідомо ставитись до дотримання правил безпечної роботи.
                                            Перебіг уроку

І. Організаційна частина
   Доброго дня! Дякую всім, хто працював та прислав свої роботи.  Молодці ті дівчата, хто своєчасно здає . Скоро закінчиться навчальний рік тому, у кого є борги, виконайте роботи.
ІІ.  Мотивація навчальної частини.
Дівчата,  я вдячна вам, хто  вибрав малюнок-схему з національною символікою України. 
ІV. Інструктаж та самостійна практична робота.
1. Продовжуйте виконувати композицію з  національної символіки України!
2.  Підбирайте кольори згідно композиції.
3. Вишити роботи.
V. Заключна частина
Домашнє завдання. Закінчити композицію  на патріотичну тему або національну символіку України. 

Вишити роботи та надіслати  на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com 
Бажаю успіхів!

Дата 15.04.2024

Тема 29. Виготовлення виробу та оздоблення (творче завдання на патріотичну тему).

Мета:
- навчальна: удосконалити знання й уміння щодо дотримання технологічних вимог, дотримання правил безпеки у процесі виконання практичної роботи;
- розвиваюча: розвивати художній смак та творчі здібності;
- виховна: прививати любов до своєї держави; ростити гідних патріотів  України; виховувати охайність під час виконання робіт, зацікавленість до роботи та свідомо ставитись до дотримання правил безпечної роботи.
                                            Перебіг уроку
І. Організаційна частина
   Доброго дня! Дякую всім, хто працював та прислав свої роботи.  Молодці ті дівчата, хто своєчасно здає . 
ІІ.  Мотивація навчальної частини.
Дівчата, на наступні уроки я раджу вам вибрати малюнок-схему з національною символікою України. Наро́дні си́мволи Украї́ни — скарб українського народу. В українській графіці використовуються символи й образи з пісенної народної творчості, з легенд, що використовуються в обрядах і звичаях. Державні символи є підтвердженням факту існування держави, її суверенітету та спрямовані на зміцнення її авторитету, зокрема під час проведення урочистих заходів та офіційних церемоній.

ІІІ. Розповідь про символи України.
                                 Особливу увагу приділяють нашому прапору.
Продовженням розвитку історії прапора України стало XVIII століття. На знаменах Київського, Чернігівського та Лубенського полків на синьому або блакитному тлі проступали золоті та червоні хрести й інші знаки.

     А вже з XIX століття жовто-блакитний прапор наполегливо заявляє про себе. Так, 1848 року мешканці Львова підняли на міській ратуші український національний прапор. І Австрійська влада була змушена прийняти цей виклик нашого
народу. Вона дозволила українцям використовувати жовто-блакитну символіку.
     22 березня 1918 року Законом про Державний прапор Української Народної Республіки було остаточно затверджено форму і кольори нашого прапора. Ініціатором прийняття цього важливого Закону був Михайло Сергійович  Грушевський. 
     У наш час вперше синьо-жовту стрічку, прикріплену до одягу, використали львів'яни під час мітингу 12 березня 1989 року. А загалом маленькі блакитно-жовті прапорці затріпотіли в руках учасників "жовтого ланцюга" 22 січня 1990 року. Взявшись за руки в містах, селах та вздовж великих трас, наші земляки символічно об'єднали Західну і Східну Україну, продемонструвавши таким чином свою єдність як народу.
     

Другий символ України - це її герб.
 Історія нашого Державного Герба сягає сивої давнини. 
     Протягом століть тризуб був поширеним знаком по всіх князівствах Київської Русі, за тривалий час він зазнва певних змін, але все-таки зберіг свою первісну основу в зображенні. На сьогоднішній день відомо аж понад 200 різновидів тризуба. 
     Сучасний герб України символізує спорідненість поколінь, мир і творчу працю. У наш час тризуб став і символом відродження Батьківщини та її традицій, продовженням славних сторінок нашої історії.
ІV. Інструктаж та самостійна практична робота.
1. Знайдіть схеми композиції в мережі Інтернет національної символіки України, роздрукуйте.
2. Прикрепіть (скрепками) її до лицьової сторони картона.
3.Підклавши рушничок на стіл, проколоти схему разом с картоном по наміченим точкам.
4. Вишити роботи.
V. Заключна частина
Народна мудрість говорить ''Краще запалити одну свічку, ніж ганьбити пітьму". І якщо ці свічки запалахкотять у кожного з нас у серці, то Україна, громадянами якої ми є, дійсно стане вільною і незалежною, могутньою державою: Моя найкраща в світі сторона! Чарівна, неповторна Україна! Для мене в цілім світі ти одна І рідна, ймила, дорога, єдина!
Домашнє завдання. З інтернету самостійно виберіть схему на патріотичну тему або національної символіки України. Вишити композицію.

Вишити роботи та надіслати  на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com 
Бажаю успіхів!

Дата 08.04.2024

Тема 28. Виготовлення виробу (творче завдання).

І. Інструктаж та самостійна практична робота.
1. Знайдіть схеми композиції в мережі Інтернет, скачайте.
2. Прикрепіть (скрепками) її до лицьової сторони картона.
3.Підклавши рушничок на стіл, проколоти схему разом с картоном по наміченим точкам.
4. Вишити композицію.
ІІ. Заключна частина
Домашнє завдання. З інтернету самостійно виберіть схему. 

Вишити обрану композицію.  Сфотографувати та відправити на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com Виконані роботи присилати кожен тиждень. 




    








 




Дата 01.04.2024

Тема 27. Виготовлення виробу (творчі завдання)

                                            Перебіг уроку
І. Організаційна частина. 
Доброго дня всім! Дівчата,  прошу прислати всі борги на цьому тижні. Незабувайте, що оцінка з трудового навчання виставляється у свідоцтво.
ІІ. Інструктаж та самостійна практична робота.
1. Знайдіть схеми композиції в мережі Інтернет, скачайте.
2. Прикрепіть (скрепками) її до лицьової сторони картона.
3.Підклавши рушничок на стіл, проколоти схему разом с картоном по наміченим точкам.
4. Вишити композицію.
ІІІ. Заключна частина
Домашнє завдання. З інтернету самостійно виберіть схему. 
Вишити обрану композицію.  Сфотографувати та відправити на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com Виконані роботи присилати кожен тиждень.  


Дата 18.03.2024

Тема 26. Практична робота: виготовлення виробу (творчі завдання).

Мета:
- навчальна: удосконалити знання й уміння щодо дотримання технологічних вимог, дотримання правил безпеки у процесі виконання практичної роботи;
- розвиваюча: розвивати художній смак та творчі здібності;
- виховна: виховувати охайність під час виконання робіт, зацікавленість до роботи та свідомо ставитись до дотримання правил безпечної роботи.
                                            Перебіг уроку
І. Організаційна частина. 
Доброго дня всім! Дівчата, всі борги прошу прислати на цьому тижні.
ІІ. Інструктаж та самостійна практична робота.
1. Знайдіть схеми композиції в мережі Інтернет, скачайте.
2. Прикрепіть (скрепками) її до лицьової сторони картона.
3.Підклавши рушничок на стіл, проколоти схему разом с картоном по наміченим точкам.
4. Вишити роботи.
ІІІ. Заключна частина
Домашнє завдання. З інтернету самостійно виберіть схему. 
Вишити роботиВиконані роботи присилати кожен тиждень. Шановні учні! Для накопичення оцінок та перевірки домашнього завдання не забувайте фотографувати свої роботи і відправляти на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com Всі, хто не буде присилати, вважаю не виконані домашні завдання. 



Дата 11.03.2024
Тема 25. Художнє проектування. Ескізний малюнок проектованого виробу. 
Практична робота: виготовлення виробу (творчі завдання).
Мета:
- навчальна: удосконалити знання й уміння щодо дотримання технологічних вимог, дотримання правил безпеки у процесі виконання практичної роботи;
- розвиваюча: розвивати художній смак та творчі здібності;
- виховна: виховувати охайність під час виконання робіт, зацікавленість до роботи та свідомо ставитись до дотримання правил безпечної роботи.
                                            Перебіг уроку
І. Організаційна частина. 
Доброго дня всім!
ІІ. Інструктаж та самостійна практична робота.
1. Знайдіть схеми композиції в мережі Інтернет, скачайте.
2. Прикрепіть (скрепками) її до лицьової сторони картона.
3.Підклавши рушничок на стіл, проколоти схему разом с картоном по наміченим точкам.
4. Вишити роботи.
ІІІ. Заключна частина
Домашнє завдання. З інтернету самостійно виберіть схему. Наприклад:



Вишити роботиВиконані роботи присилати кожен тиждень. Шановні учні! Для накопичення оцінок та перевірки домашнього завдання не забувайте фотографувати свої роботи і відправляти на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com Всі, хто не буде присилати, вважаю не виконані домашні завдання. 

Дата 04.03.2024

Тема 24 . Тематична атестація.
             Ескізний малюнок для проектованого виробу.
Домашнє завдання.
1. Тематична атестація:  надіслати сфотографовані ваші вироби, виконані в техніці ізоніть: трикутник, два кола (велике і маленьке); спіраль і овал.
2. Знайдіть схеми композиції в мережі Інтернет, скачайте.
3. Прикрепіть (скрепками) її до лицьової сторони картона.
4. Підклавши рушничок на стіл, проколоти схему разом с картоном по наміченим точкам.
5. Вишити роботи.

Виконані роботи присилати кожен тиждень.

Шановні учні! Для накопичення оцінок та перевірки домашнього завдання не забувайте фотографувати свої роботи і відправляти  на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com  Всі, хто не буде присилати, вважаю не виконані домашні завдання.


Дата 26.02.2024

Тема 23. Практична робота: виготовлення виробу (творчі завдання).

Мета:

- навчальна: удосконалити знання й уміння щодо дотримання технологічних вимог, дотримання правил безпеки у процесі виконання практичної роботи;

- розвиваюча: розвивати художній смак та творчі здібності;

- виховна: виховувати охайність під час виконання робіт, зацікавленість до роботи та свідомо ставитись до дотримання правил безпечної роботи.

                                            Перебіг уроку

І. Організаційна частина. 

Доброго дня всім!

ІІ. Інструктаж та самостійна практична робота.

1. Знайдіть схеми композиції в мережі Інтернет, скачайте.
2. Прикрепіть (скрепками) її до лицьової сторони картона.
3.Підклавши рушничок на стіл, проколоти схему разом с картоном по наміченим точкам.
4. Вишити роботи.

ІІІ. Заключна частина

Домашнє завдання. З інтернету самостійно виберіть схему.

Вишити роботиВиконані роботи присилати кожен тиждень.Шановні учні! Для накопичення оцінок та перевірки домашнього завдання не забувайте фотографувати свої роботи і відправляти на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com Всі, хто не буде присилати, вважаю не виконані домашні завдання. 

Приклади схем:

                                                     

   



Дата 19.02.2024

Тема 22. Вибір конструкційних матеріалів, можливе їх поєднання.
                 Інструктаж до практичної роботи
Для виконання елементів треба спочатку побудувати овал при допомозі циркуля або від руки.
Розділити овал на рівну кількість частин (парну). Вибрати хорду і починати працювати (заповнювати) за годинниковою стрілкою (як коло).  Удачи Вам!

Шановні учні! Відправляйте свої сфотографовані роботи та надіслати на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.сom 

Дата: 12.02.2024

Тема 21. Міні маркетингові дослідження.

Мета: ознайомити з завданнями виконання проєкту, навчитись робити міні маркетингові дослідження.
І. Вивчення нового матеріалу.
Маркетинг це:
- філософія бізнесу;
- набір інструментів, для досягнення мети;
- важлива частина системи управління підприємством.
     Існує п*ять концепсій маркетингу, кожна з яких відповідає етапу становлення цієї дисціпліни (на основі цих консепсій будуються відносини виробника і споживача):
1.вдосконалення виробництва (пріоритет виробництву);
2. вдосконалення товару (пріоритет товару);
3. інтенсифікація зусиль збуту (пріоритет продажу);
4. традиційна концепсія маркетингу (пріоритет потребам споживачів);
5. соціально-етичного маркетингу (пріоритет  інтересам суспільства).
Маркетинг - вид людскої діяльності, направлений на задоволення потреб за допомогою обміну.
     Слово "маркетинг" походить від анг. market, що означає "ринок", "збут", "торгівля", "ціни","курс", "оволодіння ринком".
     Маркетинг - це планування і здійснення всебічної діяльності, пов*язаної з товаром, з метою здійснення оптимального впливу на споживача для забезпечення максимального споживання за оптимальної ціни та одержання в результаті цього довгострокового прибутку.
ІІ. Інструктаж та практична робота.



Практична робота: виготовлення ізоніті по спіралі: 
1. намалювати  будь-яку спіраль;
2. позначити цифрами так, як намічено на малюнку.
3. вивести нитку в точку 1; з т.1 в т.2; з т.2 в т. 3; з т.3 в т.4; з т.4 в т.5; з т.5 в т.6; з т.7 в т.8; з т. 8 в т.9 (яка стоїть в душках) и так далі: працювати за годинником.

Виконані роботи сфотографувати та надіслати на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.сom  Всім надіслати роботи ізоніті по колу (класну роботу теж).

Дата 05.02.2024

Тема 20. Визначення завдань з виконання проєкту.

                                            Перебіг уроку

І. Організаційна частина.     

Всім доброго дня! Дівчата, чому не виконуєте домашні завдання??? А потім, в кінці семестру будете питать: що вам зробить?! Починайте працювати зараз! Чекаю всі роботи!

ІІ. Вивчення нового матеріалу  та практичне закріплення.

                               Технологія заповнення кола.

Циркулем накреслити коло на А4 радіусом 25 мм, поділити приблизно через 5 мм на 24 частини (повинна бути парна кількість). 

Вибрати будь-яку хорду в колі (наприклад 9-24): голка з ниткою закріплюється в т.9 з виворітної сторони, опускається в т.24, а з т.24 виводим в т.1. Далі: з т. 1 в т. 10; з т. 10 в т. 11; з т. 11 в т. 2; з т. 2 в т. 3; з т. 3 в т. 12 і т. д. за годинниковою стрілкою.


ІІІ.  Самостійна практична домашня робота: виконати два кола з різними хордами (відео на допомогу).

Домашні завдання присилати своєчасно на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Дата 29.01.2024

Тема 19. Автоматизація, комп*ютеризація технологічних процесів.

                                            Перебіг уроку

І. Організаційна частина.     

Всім доброго дня! В цьому семестрі ми будемо виконувати техніку ізоніті (вишивка на картоні). Вам необхідно придбати такі матеріали: різнокольоровий картон, А4 - білі листи, лінійку, олівець, циркуль, 4 скрепки, рушничок (або складена люба тканина), голку, нитки для вишивання (якщо ви за кордоном, то використовуйте будь-які).

ІІ. Вивчення нового матеріалу  та практичне закріплення.

ІІІ.  Самостійна практична домашня робота.
1. Накреслити  гострий кут (краще на А4), розділити  кожну сторону по 5 мм на рівну кількість частин, пронумеровати їх, як показано на видео.
2. Накласти це креслення на лицьову сторону картону, закріпити скрепками, покласти на рушничок (або тканину) і проколоти голкою кожну намічену точку (сам кут не проколювати). (Це можно робить-креслити і на виворітній стороні картону (як зробили на видео), але при цьому бугорки від голку йдуть на лицьову сторону).
3.Кут можно накреслити з обного боку, щоб залишилось місце для наступної роботи.

                                  Дати відповіді на питання (ці питання першого уроку теми 17)

1. Що вивчає біоніка?
2. Яким чином людина застосовує природні форми під час створення певних об*єктів?
3. Назвіть послідовність робіт фахівця з біодизайну.
4. Які матеріали використовують для виконання моделей і макетів різних промислових об*єктів?
5. Чи можна стверджувати, що пластилін кращий матеріал для макетування, ніж тканина або папір? Чому?

Домашні завдання присилати своєчасно на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Дата 22.01.2024

Тема 18. Композиційні матеріали як сучасний вид технологій із створення нових конструкційних матеріалів.
І. Вивчення нового матеріалу.

https://www.google.com/search?client=opera&q=ютуб+ізоніть+композиційні+матеріали+як+сучасний+вид+технологій+із+створення+конструкційних+матеріалів&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:13d8ec56,vid:-9wsOXcxko8

ІІ. Заключна частина.
Домашнє завдання: 1. дати відповіді на питання для закріплення нового матеріалу (теми            17).
                                     2. підготувати кольоровий картон, акрілові нитки (що застосовували 

                                        для вишивання), голку з великим вушком, рушничок, лінійку.

Дата 15.01.2024 

 Розділ 2. Проєктування та виготовлення комплексного виробу.

Тема 17. Основи біоніки у проєктуванні. Значення моделей і макетів у проєктуванні. Матеріали, які використовуються у макетуванні.

Мета:

- навчальна: ознайомити з основами біоніки; матеріалами, які використовують для виконання моделей і макетів різних промислових об*єктів;

- розвиваюча: навчити аналізувати основні характеристики об*єкта: загальну форму, форму окремих елементів, колір, фактуру, пропорції, ритм;

- виховна: виховувати зацікавленість до роботи.

І. Вивчення нового матеріалу.

     У процесі створення різних побутових предметів, а також під час будівництва та оформлення житла людина завжди зверталася по допомогу до живої природи. Форма посуду, меблів, одягу, іграшок, часто нагадує природні форми. 

     Накопичені людством знання про форми і конструкції природних об*єктів покладені в основу нової науки - біоніки, яка виникла в середині минулого століття. 

     Біоніка (від грец. віон - елемент життя, той, що живе) - це прикладна наука про застосування в технічних пристроях і системах принципів організації; властивостей, функцій і структур живої природи, тобто форми живого в природі та їхні промислові аналоги. Біоніка перебуває у тісному зв*язку з біологією, фізикою, хімією, кібернетикою та інженерними науками - електронікою, навігацією, морською справою тощо. 

     Виникнення біоніки не було випадковим. Воно стало результатом розвитку науки і техніки. Людина завжди спостерігала, як влаштовують своє житло (гнізда, нори) птахи і звірі, а здобуті знання застосовували, будуючи власне житло.

     Для створення літальних апаратів люди запозичили форму птаха, будову його крила, а для плавальних машин - форму тулуба, плавця і хвоста риби. 

     Основним методом біодизайну, тобто процесу розробки нових моделей на основі біологічних форм, є метод аналогів. Він передбачає співставлення засобів. Наприклад: дитячий грибок (в пісочниці)  -  гриб, купол церкви - кедрова шишка, кукурудза - будинок з квартирами.

     Під час вивчення природних форм дизайнер робить ескізи, фотографії. Потім аналізує природну форму, добирає найдосконаліші елементи, розробляє технічний зразок того чи іншого об*єкта. 

     Біодизайнер широко застосовується у різних галузях виробництва, зокрема, і в легкій промисловості. Фотографії моделей одягу, передають характеристики природних об*єктів. Колір відтворює природну окраску леопарда, форма спідниці нагадує бутон тюльпана, брюки "банани", тканина "курячі лапки" тощо. Нові моделі і макети об*єктів дизайнери виконують з різних матеріалів: пластиліну, пінопласту, картону, текстилю, дерева тощо.

Це цікаво. Суднобудівники в Японії створили корабель, форма якого повністю відтворює форму кита. Це дало змогу збільшити швидкість руху корабля на 25% порівняно зі швидкістю суден інших форм тієї самої потужності і водотонажності.

ІІ. Закріплення нового матеріалу.

                                  Дати відповіді на питання.

1. Що вивчає біоніка?
2. Яким чином людина застосовує природні форми під час створення певних об*єктів?
3. Назвіть послідовність робіт фахівця з біодизайну.
4. Які матеріали використовують для виконання моделей і макетів різних промислових об*єктів?
5. Чи можна стверджувати, що пластилін кращий матеріал для макетування, ніж тканина або папір? Чому?
ІІІ. Заключна частина.
Домашнє завдання: 1. дати відповіді на питання для закріплення нового матеріалу;
                                     2. підготувати кольоровий картон, акрілові нитки (що застосовували                                            для вишивання), голку з великим вушком, рушничок, лінійку.


Шановні заочники! Для Вас   проводю додаткові заняття - консультації  12.12; 26.12;  о 19.15 до 19.40. Посилання у блозі, як на урок. Чекаю Вас!

Дата 25.12.2023

Тема 16. Види та основні стилі одягу. Практична робота: засвоєння способів зав*язування класичних краваток.

Мета: 

- ознайомитись з видами та основними стилями одягу;

- навчитись зав*язувати краватки.

І.  Організаційна частина.

Дівчата, доброго дня! Для ІІ семестру підготуйте картон, нитки для вишивання та голку. На послідуючих уроках ми будемо освоювати техніку ізоніті. Я сподіваюсь, що за два тижня ви все підготуєте! 

ІІ. Вивчення нового матеріалу. 

Для цього уважно треба переглянути презентацію.

Домашнє завдання: виконати покрокову презентацію, яка пропонується в кінці.
ІІІ. Практична робота. Зав*язати  на собі краватку одним із способів (зняти відіо і прислати). Якщо не знайдете краватку, застосуйте пояс від плаття.

Бажаю успіхів!
Домашні завдання присилати своєчасно на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Дата 18.12.2023

Т  Тема 15.  Оцінювання результатів проєктної діяльності.

     Мета:

     - навчальна: ознайомитись із сучасними методами контролю й оцінювання технічних і технологічних процесів; формувати навички контролю й оцінювання виробу

- розвиваюча: розвивати об*єктивність;

- виховна: виховувати повагу до праці інших.

І. Актуалізація опорних знань.

Які вимоги до прання і прасування вишитих виробів ви знаєте?

ІІ. Мотивація навчальної частини.

     Прискорений ритм сьогодення, поява нових видів і форм дозвілля, народження нових народних традицій - усе це впливає на характер вишивки.

      Відроджувати традиції слід для того, щоб українські вишивки завжди милували і радували око кожного і сприяли пробудженню в усіх людей доброти, милосердя, високої духовності.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

     Вишивка на виробах має бути виконана грамотно, акуратно і відповідати композиції. Не можна допускати довишивання елементів узору нитками іншого відтінку, перекошеності або зсуву малюнка (порушення симетрії), вишивання грубою ниткою на тонкій тканині. На вишитих виробах не повинно бути підпалин тканини після волого-теплової обробки.

  IV. Практична робота.

                                 Оцінка якості готового виробу

Критерії оцінювання:

1. відповідність виробу розробленій композиції;

2. зовнішній вигляд;

3. якість пошиття;

4. якість волого-теплової обробки;

5. якість кінцевої обробки.

Домашнє завдання: чекаю сьогодні фото з двох сторін ваших вишитих виробів.  Боржникам здати ще еко-сумку.

Дата 11.12.2023

Тема 14.  Тематична атестація. Захист проєкту.

Домашня практична робота: зверніть увагу на
1. обробку країв і кутів вишитого виробу;
2. добір кольорів ниток у візирунку;
3. наявність вузлів і кінчиків ниток;
4. відповідність композиції вишивки;
5. відповідність всім вивченим швам.

             ТЕХНОЛОГІЧНІ ВИМОГИ ДО ВИШИТИХ ВИРОБІВ

                     У вишитих виробах не  повинно бути:        

 А) вузликів;

Б) кінців ниток;

В) петель із ниток;

Г) великих переходів (більше 0,5 см) вишивальної нитки з виворітного боку;

Д) стягування тканини вишивальною ниткою;

Є) довишивання елементів узору ниткою іншого кольору;

Ж) прорублень тканини голкою;

З) недовишитих елементів малюнка;

І) невідповідності тканини вишивальній нитці і навпаки;

К) деформації узору внаслідок неправильного підрахунку. робота:  вишити всю свою композицію виробу.                 

  Оцінка якості готового виробу

№ з/п

Критерії оцінювання

Оцінки

Зауваження

1.

Відповідність виробу розробленій композиції

 

 

2.

Зовнішній вигляд

 

 

3.

Якість пошиття

 

 

4.

Якість ВТО (волого-теплової обробки)

 

 

5.

Якість кінцевої обробки

 

 



 Домашня робота:  вишити всю свою композицію виробу. Сфотографувати з обох боків та прислати для оцінювання на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com


Дата 04.12.2023

Тема 13. Остаточна обробка виробу. Підготовка до тематичної атестації. 

Домашня практична робота: зверніть увагу на
1. обробку країв і кутів вишитого виробу;
2. добір кольорів ниток у візирунку;
3. наявність вузлів і кінчиків ниток;
4. відповідність композиції вишивки;
5. відповідність всім вивченим швам.

   Оцінка якості готового виробу

№ з/п

Критерії оцінювання

Оцінки

Зауваження

1.

Відповідність виробу розробленій композиції

 

 

2.

Зовнішній вигляд

 

 

3.

Якість пошиття

 

 

4.

Якість ВТО (волого-теплової обробки)

 

 

5.

Якість кінцевої обробки

 

 


 Домашня робота:  вишити всю свою композицію виробу, дотримуючись технологічних вимог до вишитих виробів. Увас повинно бути два вироба: еко-сумка та вишивка. Сфотографувати з обох боків та прислати для оцінювання на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Для заочників  проводю консультації  12.12; 26.12; 28.12 о 19.15 до 19.40. Посилання у ваших групах або як на урок.

Дата 27.11.2023

Тема 12. Догляд за вишитим виробом.

Домашня робота: вишити майже всю частину виробу, дотримуючись технологічних вимог до вишитих виробів. 

Сфотографувати роботи з двох сторін (якщо робота сфотографована тільки з однієї сторони, то отримаєме трохи нижче бал), та надіслати на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com    Дівчата! Присилайте виконані свої роботи своєчасно.

Дата 20.11.2023

Тема 11. Особливості волого-теплової обробки вишитих виробів. Виготовлення вишитого виробу. Обробка краю вишитого виробу.

     Мета:

     - навчальна: ознайомитись з особливлстями волого-теплової обробки; навчитись послідовно виготовляти виріб; 

- розвиваюча: розвивати творчі здібності, художній смак.

- виховна: виховувати акуратність під час  виконання практичної роботи.

                               Вивчення нового матеріалу

                               Прасування вишитих виробів.

     Прасують вироби вогкими на прасувальній дошці. Вишивку прасують з вивороту. Під вишивку на прасувальну дошку обов*язково кладуть м*яку тканину, покриту зверху білою чистою тканиною, щоб тканина з вишивкою не деформувалася (чим більш рельєфна є вишивка, тим м*якшою повинна бути підстилка).

     Велики речі прасувати у напрямку від середини до країв (щоб не було зморшок); 

- відпрасований виріб потримати розгорнутим, поки він не охолоне;

- особливо охайно слід прасувати вироби з ажурними вишивками.



                                           Інструктаж та  практична робота.

1.    -  Повторити правила безпечної роботи з голкою та ножицям.

     Домашня робота: вивчити тему; вишити більшу частину виробу, дотримуючись технологічних вимог до вишитих виробів. 

 Не приємне: є такі дівчата, які зовсім нічого не виконують, але оцінювати треба буде всіх . звісно, що таким учням буду ставити низький бал - не ображайтесь, але є час виправити!      

Дата 06.11.2023; 13.11.2023;

Тема 9 - 10. Виготовлення виробу. Практична робота: вишивка швами лічильної гладі.

Мета:
- навчальна:ракріпити уявлення про види лічильної гладі;
- розвиваюча: розвивати  художній смак;
- виховна: виховувати терпіння, охайність під час виконання вишивок; свідоме дотримання правил безпечної праці.

                                              Перебіг уроку
І. Організаційна частина
   Всім доброго дня!

IІІ. Інструктаж та практична робота.
      Продовжувати вишивати серветки лічильною гладдю. 

 Під час практичної роботи здійснювати самоконтроль та самокорекцію. Слідкувати за дотриманням правил безпечної роботи та технологічними вимогами.
    
Сфотографувати роботи з двох сторін, та надіслати на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com    Дівчата! Присилайте виконані свої роботи своєчасно. Боржникам завершити шиття еко сумок та надіслати для оцінювання.                   Бажаю всім успіху!

Олімпіада з трудового навчання (обслуговуючі види праці) 11.10.2023 року    9 клас – дівчата

№ п/ч

Зміст завдання

Макс. К-ть балів

Отримані бали

1.

Проведіть пряму лінію.Як не торкаючись її, зробити її коротшою?

_____________________________________

2

 

2.

За походженням волокна класифікуються на: а)текстильні; б)рослинні; в)натуральні; г)хімічні.

1

 

3.

Вставте пропущені слова:

Тканини із вовни добре___________, мало ____________________, добре_______________________________

1

 

4.

Як правильно визначити нитку основи: а)за блиском; б)за пругом; в)на звук; г)за кольором.

1

 

5.

Основою для моделювання є:

а)базисна сітка; б)викрійка; в)композиція; г)кресленик.

1

 

6.

За якою формулою визначають ширину базової сітки  спідниці?

2

 

7.

З якою метою тканину перед розкроюванням декатирують?

 

1

 

8.

Під час з*єднання детелей при роботі на швейній машині нитку закріплюють за допомогою: а)вузликів; б)клейової стрічки; в) регулятора довжини стібка; г)регулятора підйому зубчастої рейки.

1

 

9.

Які з наведених нижче варіантів належать до естетичних вимог до одягу:

1.Зручність у користуванні. 2.Відповідність моді. 3.Відповідність фігурі та віку. 4.Відсутність електризації тканини. 5. Відповідний добір тканини за кольором, візерунком, фактурою. 6. Зносостійкість. 7. Вибір оздоблення відповіднофасону і тканини. 8. Додержання пропорцій між частинами одягу.9. Міцність.

1

 

10

Знайдіть у переліку швів зайвий, поясніть свій вибір. «Півхрест», «одинарний прутик», «ретязь», «штапівка». Шов _________________ є зайвим тому, що ________________________________________________.

1

 

11

Розкрийте смислове значення мотивів українських орнаментів, таких як «калина», «троянда». ________________________________________________

 

2

 

12

З якою метою овочі рекомендують варити в підсоленій воді на слабкому вогні?:

а)для покращення смакових якостей; б)для збереження зовнішнього вигляду; в) для збереження вітамінів.

1

 

13

Надайте рекомендації щодо правил здорового харчування:

 

 

2

 

14

Скласти план та послідовність виконання комплексної роботи (під час шиття):

3

 

 

Всього балів:

20

 

Дата 30.10.2023 (перший тиждень після осінніх канікул).

Тема 8.  Види лічильної гладі. Поняття про символи, орнамент. Послідовність виконання роботи.

Мета:

-навчальна: повторити види лічильної гладі, навчитись розрізняти їх;

-розвиваюча: розвивати просторову уяву, мислення;

- виховна: виховувати шанобливе ставлення до традицій української національної вишивки.

                                       Хід заняття

І. Організаційна частина

Доброго дня та всім мирного неба!

ІІ. Мотивація навчальної частини

     Вишивка – самостійного значення не має. Основну роль виконує виріб, який завдяки вишивці набуває художньої цінності. 

ІІІ. Пояснення,  інструктаж,  та практична робота.

Для виконання вишивки потрібен візерунок, гармонійне поєднання кольорів.

Тканину добирають в залежності від призначення виробу, який треба вишити. Найчастіше використовують канву (ірида) – спеціальна тканина різної густоти, за допомогою якої вишивають лічильними швами. Також використовують  лляне полотно, тому що ця тканина відноситься до тканин полотняного переплетення, на яких зручно виконувати лічильні шви (але треба буде рахувати нитки).

Повторити орнаменти (презентація на допомогу):

https://drive.google.com/file/d/0B-vYPROanqg0LVZfSFJMZlBNZUE/view?usp=sharing

Самостійна практична  домашня робота. . Частково вишити виріб підібраної композиції, повторити правила безпечної роботи з голкою та ножицями. Бажаю успіхів!

Діти! Чому не виконуєте домашнє завдання, та не присилаєте їх своєчасно?! А потім будуть  образи. Виконуйте своєчасно та висилайте! За першу тематичну  ( за еко-сумку я вже повинна виставити оцінки). Хто вишиває на сумці - повідомте мені.

   Сфотографувати з двох сторін,   підписати та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Дата 16.10.2023

Тема 7. Відомості про регіональні особливості оздоблення виробів в   українських національних традиціях. Колірна гама та кольорові сполучення.

Мета.

-навчальна: ознайомитись з регіональними особливостями оздоблення виробів в українських національних традиціях, навчитись поєднувати кольори;

-розвиваюча: розвивати мислення, пам*ять;

-виховна: виховувати зацікавленість до роботи, інтерес до проєктної діяльностісті, потреби виявити себе в різноманітних видах творчої діяльності.

I. Мотивація навчалної частини

В 1 семестрі ми будемо вишивати хрестиком або на канві, а якщо її не має, то придбайте бавовняну тканину (хоть і на мішковині, де видно переплетення ниток, але прийдеться там рахувати нитки), а також малюнок для вишивки хрестиком .

Повторити : правила безпечної роботи з голкою та ножицями;

санітарно-гігієнічні вимоги та правила організації робочого місця.

Завести зошит в клітинку: де записуємо  тему та основні (виділенні)поняття.

     При вишиванні різними кольорами ниток необхідно добирати нитки в одній колірній гамі з урахуванням кольору тканини. Треба пам*ятати, що фон не повинен не випинатися і не пропадати, а підкреслювати головні деталі, створювати гармонію.

     При вишиванні одягу треба враховувати призначення виробу, сезон носіння, вік, національні особливості. Колір у такому разі підбирають більш спокійний, ніж для декоративних речей.

ІІІ. Самостійна домашня робота.

1.      Придбати тканину (канву) для вишивання хрестиком, голку з великим вушком та нитки для вишивання. (Тканину підрубити з чотирьох сторін, щоб не саталась, методом підгибу – 2 раза по 5 мм).

2.  Можно продовжувати вишивати на своєму виробі (сумці).

       Сфотографувати з двох сторін,   підписати та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи!

Олімпіада з трудового навчання (обслуговуючі види праці) 11.10.2023 року  

  9 клас – дівчата

№ п/ч

Зміст завдання

Макс. К-ть балів

Отримані бали

1.

Проведіть пряму лінію.Як не торкаючись її, зробити її коротшою?

_____________________________________

2

 

2.

За походженням волокна класифікуються на: а)текстильні; б)рослинні; в)натуральні; г)хімічні.

1

 

3.

Вставте пропущені слова:

Тканини із вовни добре___________, мало ____________________, добре_______________________________

1

 

4.

Як правильно визначити нитку основи: а)за блиском; б)за пругом; в)на звук; г)за кольором.

1

 

5.

Основою для моделювання є:

а)базисна сітка; б)викрійка; в)композиція; г)кресленик.

1

 

6.

За якою формулою визначають ширину базової сітки  спідниці?

2

 

7.

З якою метою тканину перед розкроюванням декатирують?

 

1

 

8.

Під час з*єднання детелей при роботі на швейній машині нитку закріплюють за допомогою: а)вузликів; б)клейової стрічки; в) регулятора довжини стібка; г)регулятора підйому зубчастої рейки.

1

 

9.

Які з наведених нижче варіантів належать до естетичних вимог до одягу:

1.Зручність у користуванні. 2.Відповідність моді. 3.Відповідність фігурі та віку. 4.Відсутність електризації тканини. 5. Відповідний добір тканини за кольором, візерунком, фактурою. 6. Зносостійкість. 7. Вибір оздоблення відповіднофасону і тканини. 8. Додержання пропорцій між частинами одягу.9. Міцність.

1

 

10

Знайдіть у переліку швів зайвий, поясніть свій вибір. «Півхрест», «одинарний прутик», «ретязь», «штапівка». Шов _________________ є зайвим тому, що ________________________________________________.

1

 

11

Розкрийте смислове значення мотивів українських орнаментів, таких як «калина», «троянда». ________________________________________________

 

2

 

12

З якою метою овочі рекомендують варити в підсоленій воді на слабкому вогні?:

а)для покращення смакових якостей; б)для збереження зовнішнього вигляду; в) для збереження вітамінів.

1

 

13

Надайте рекомендації щодо правил здорового харчування:

 

 

2

 

14

Скласти план та послідовність виконання комплексної роботи (під час шиття):

3

 

 

Всього балів:

20

 

Дата 09.10.2023

Тема  6. Оздоблення виробу. Розрахунок орієнтовної вартості матеріалів.     Захист проєкту.

Мета:

-          навчальна: ознайомити з економічною оцінкою виробу; навчити обчислювати загальну вартість виробу;

-          розвиваюча: розвивати  об*єктивність;

-          виховна: виховувати повагу до праці.

                                                                   Хід заняття

І. Організаційна частина.

Доброго дня, дівчата!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

-          Що входить до оцінки якості готового виробу?

ІІІ. Мотивація навчальної частини.

 Якість виробів перевіряють відповідно до Державних стандартів. Якість вимірюють у балах. Наприклад, максимальна кількість балів 12. Із них 6 балів припадає на естетичну оцінку виробу і 6 балів на економічне обгрунтування.

    Для об*єктивності оцінки обов*язково проводять колективну експертну оцінку за участі 3 – 7 експертів. Це – художник-модельєр, конструктор, технолог та ін. фахівці.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Показники економічності виробу складаються із двох частин: виробничих затрат і витрат споживача на експлуатацію виробу.

Виробничі затрати – це затрати на конструкторську підготовку виробу, технологічну, а також на процес виробництва.

Конструкторська підготовка: розробка ескізів, побудова креслень, лекал

Технологічна - це складання технологічної послідовності виготовлення виробу, вибір обладнання, підготовка інструкційних карт та ін.

Процес виробництва: затрати на матеріали, на роботу, на електроенергію, експлуатацію приміщень, ремонт обладнання, зарабітну платню.

Із поняттям «виробничі затрати» тісно пов*язані поняття «Собівартість товару» - це сума грошей, витрачена на виготовлення одиниці товару.

V. Інструктаж та домашня практична робота.

1. Виконати оздоблення виробу: аплікація, малюнок, паєтками, стрічками тощо. (Ті дівчата, які вишивають на сумці – це і буде ваше оздоблення)

2. Розрахувати орієнтовно вартість матеріалів.

3. Об*єктивно оцінити якість готового виробу (перекреслить таблицю в зошит та оцінити свої вироби).

                                             Оцінка якості готового виробу

№ з/п

Критерії оцінювання

Оцінки

Зауваження

1.

Відповідність виробу розробленій композиції

 

 

2.

Зовнішній вигляд

 

 

3.

Якість пошиття

 

 

4.

Якість ВТО (волого-теплової обробки)

 

 

5.

Якість кінцевої обробки

 

 

Нагадую! За відповіді виставлятимуться оцінки, з яких будуть складатися семестрові оцінки.

Відповіді та фото готових виробів надсилайте на електрону адресу: tetervovalyudmila@gmail.com  


Дата 02.10.2023

Тема 5. Технологія оздоблення виробів: інструменти, пристосування, матеріал. Прийоми безпечної роботи. Надання форми деталям.

Мета:

-          навчальна: навчити з*єднувати основні деталі контрукціЇ; самоконтролювати виконання    виробів;

-          розвиваюча: розвивати  творчі  здібності; мислення;

-          виховна: виховувати наполегливість.

 

                                                                   Хід заняття

І. Організаційна частина.

Доброго дня, дівчата!

ІІ. Інструктаж та домашня практична робота.

1.Оздоблення виробів можно виконувати різними способами: вишивка, аплікація, декоративні шви, об*ємні елементи (наприклад: в*язані квіти, квіти зроблені із стрічок), а також застосовують кольорові стрічки, мереживо, блискітки, бісер, стекрярус тощо.

2. Ваша сумка повинна бути подвійна! Якщо бажаєте зробити дно, то в низу (і підкладки, і зовнішньої) частини прострочити по куточкам, щоб отримати трикутник (наприклад: 4 см на 4 см), в залежності яке ви бажаєте дно. (Нижня частина – підкладковий матеріал , або такий самий, як і верх.)

3. Вкладіть нижню частину в середину  зовнішньої (лицьової) частини сумки так, щоб у вас всередені сумки не було «відкритих» швів (тобто виворітна до виворітної сторони). Щоб у вас в готовій сумці була лицьова сторона і всередені і зовні. Верхню частину вгорі зігнуть на 1 см (приблизно) на виворітну сторону і з*єднати з внутрішньою частиною (там, де ручки). Прострочити верхню частину сумки. Для міцності можна прострочити паралельно два раза.

Дівчата, це самий простий спосіб пошиття сумки. Я сподіваюсь, що ви пошиєте. Бажаю успіхів!

Простий спосіб оздоблення: 


Сфотографувати сумку з лицьової та виворітньої сторін та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com  

Дата 25.09.2023

Тема 4. Виготовлення елементів, з*єднання деталей. Технологія з*єднання деталей із конструкційних матеріалів: інструменти, прийоми безпечної роботи, контроль.

Мета:

-          навчальна: навчити з*єднувати дрібні деталі з основною контрукцією; самоконтролювати виконання виробів;

-          розвиваюча: розвивати  творчі  здібності; мислення;

-          виховна: виховувати наполегливість.

                                                     Хід заняття

І. Організаційна частина.

Доброго дня, дівчата! Чому не всі присилають свої роботи? 

Нагадую! За кожне заняття виставлятимуться оцінки, з яких будуть складатися семестрові оцінки.

ІІ. Інструктаж та практична робота. (Продовжуємо тему з прошлого уроку).

                               Виготовлення ручок для еко-сумки

Їх можна виконувати двома способами: з цьогож матеріалу або купити корсажну стрічку по кольору вашої майбутньої сумки. (Корсажна стрічка схожа на широку резинку, але не розтягується).

1.      Якщо ручки будуть з цьогож матеріала, то їх розміри 40 на 8 см (2 деталі). Ширина і довжина ручок залежить від ваших побажань, ви можете змінювати їх на свій розсуд.

2.      Матеріал для ручок згинається на 2 частини так, щоб лицьова сторона була всередені, зшиваємо краї на швейній машині.

3.      Щоб можна було легко вивернути ручки, один із країв обов*язково зашийте. Після цього олівцем вивернути тканину ручки на лицьову сторону, виметать та відгладити.

4.      Тепер від кожної сторони необхідно приколоти ручки до лицьової частини. Щоб вони опинилися всередені. Між ними роблять дистанцію приблизно в 15 см. Тканинна смужка складається, а край виробу зшивається лицьовими частинами всередину, не забудьте відступити від краю 1 см. непрошитий край загинається всередину, не більше ніж на 1 см, після чого виконується рядок уздовж краю. При бажанні можна прострочити поруч з верхнім краєм, це дозволить зміцнити ручки.

  
  


   V. Домашня самостійна робота.

1. Розкроїти ручки для своєї сумки, зшити їх,   приметати та пришити .

2. Якщо ви вишиваєте на лицьовій стороні сумки, то спочатку продовжити вишивати малюнок (тоді ручки ви ще не пришиваєте). А якщо ви виготовляєте окремо еко-сумку (без вишивки), то виготовляєте ручки та пришиваєте.

Сфотографувати,  написати своє прізвище та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com  (Роботи під псевдонімами не зараховую!)

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи!




Дата 18.09.2023

Тема 3. Технологія розрізання конструкційних матеріалів на заготовки: інструменти, прийоми безпечної роботи.

Мета:

-          забезпечити засвоєння знань про засоби добору конструкційних матеріалів; формувати вміння добирати технології для реалізації проєкту;

-          Уміння застосовувати комп*ютерні технології для пошуку інформації; уміння самостійно створювати умови для роботи над проєктом.

-          Розвивати уміння раціонально здійснювати розмічання деталей виробу за допомогою розрахунків.

                                                           Хід заняття

І. Організаційна частина.

Доброго дня та мирного неба! Я сподіваюсь, що ви вже підготували матеріал для підібраних своїх  виробів, які будете виконувати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

 Перш ніж почнете працювати з певними інструментами, запитайте себе й дайте відповіді на запитання:

-          Чи розумію я відповідальність перед початком роботи?

-          Який рівень моєї готовності до уроку?

-          Чи маю я достатньо знань, щоб працювати з цим інструментом?

-          Чи готова я дотримуватись правил безпечної праці?

-          Чи необхідна мені інформаційна допомога вчителя?

-          Чи впевнена я в успіху своєї роботи?

ІІІ. Мотивація навчальної частини.

Звичайний поліетиленовий пакет – не найзручніший варіант для походу в магазін. Тому останнім часом популярність пакетів знизилася. Багато людей стали віддавати перевагу еко-сумкам – текстильним сумочкам, які зручно брати з собою. Їх друга назва – шопери або по-простому – авоськи.

Шопер  можна згорнути та покласти в дамську сумку або кишеню. В еко-сумках зручно носити продукти з магазину, змінне взуття в спортзал тощо.

 

ІV. Інструктаж та самостійна практична робота.

1.      Підготувати необхідний матеріал та інструменти до роботи.

Тканину скласти вдоє так, щоб на виробі було тільки два шва (збоку та знизу), щоб нитка основи (яка не тянеться) йшла в довжину вироба (наприклад для еко-сумки). Сколоти шпильками, щоб тканина не роз*єднувалась. Прикласти викрійку з шпалери (газети) так, щоб можна було викроїти дві однакові  заготовки (тому, що сумка повинна бути подвійна).

2.      Здійснити розмічання деталей викрійки (змиленим милом).

3.      Візьміть розкроїну одну частину  сумки (внутрішню), складіть тканину лицьовою стороною на верх і по лицьовій стороні з двох боків наметайте та зшийте (або машинкою, або ручним швом «назад голкою»).

4.      На другій частині після розкроювання слід виконати вишивку. Малюнок знайти в інтернеті.

Таким чинок у вас буде виконано разом два завдання (і сумка, і вишивка).

   V.  Домашня самостійна робота.

1. Розкроїти еко-сумку (або ваш запланований виріб).

2. Зметати та зшити внутрішню частину виробу (тобто підкладку).

3. Частково вишити малюнок.

Сфотографувати,  написати своє прізвище та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com  (Роботи під псевдонімами не зараховую!)

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи! 

Дата 11.09.2023

9-А,Б

Людмила Тетервова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

 Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Людмила Тетервова

Время: Это регулярная конференция 

 

Подключиться к конференции Zoom

https://us05web.zoom.us/j/83815805072?pwd=ZCcxBaG91Bz4JnuxAuUYg5Fxe3TgPz.1

 Идентификатор конференции: 838 1580 5072

Код доступа: qThhh3

Тема 2. Види вільної гладі. Послідовність виконання роботи. (Синхронний режим).

Мета:

-навчальна: повторити види лічильної гладі, навчитись розрізняти їх;

-розвиваюча: розвивати просторову уяву, мислення;

- виховна: виховувати шанобливе ставлення до традицій української національної вишивки.

                                       Хід заняття

І. Організаційна частина

Доброго дня та всім мирного неба!

ІІ. Мотивація навчальної частини

     Вишивка – самостійного значення не має. Основну роль виконує виріб, який завдяки вишивці набуває художньої цінності. Тож пропоную вам вибрати вироби, де буде застосовуватись вишивка. Це може бути сумка, гаманець, косметічка, елементи одягу. Розкроїти  спочатку вироби, а потім оздоблювати вишивкою.  Але не забувайте, що вишивають ще тільки на розкроєних деталях, а потім з*єднують у вироб.


Його зовнішній вигляд також залежить від матеріалів, з яких він виготовлений, та інструментів, які використовували при роботі. Під час практичної роботи правильно закріпляйте нитку (без вузлів), здійснюйте самоконтроль та самокорекцію.

ІІІ. Пояснення,  інструктаж,  та практична робота.

Для виконання вишивки потрібен візерунок, гармонійне поєднання кольорів.

Тканину добирають в залежності від призначення виробу, який треба вишити. Найчастіше використовують канву (ірида) – спеціальна тканина різної густоти, за допомогою якої вишивають лічильними швами. Також використовують  лляне полотно, тому що ця тканина відноситься до тканин полотняного переплетення, на яких зручно виконувати лічильні шви (але треба буде рахувати нитки).

Нитки розрізняють за кольором, якістю і товщиною. Для вишивання найчастіше використовують лляні, бавовняні, шовкові, шерстяні та синтетичні нитки (акрілові).

     Підбирати нитки за кольором необхідно при денному освітленні (електричне змінює колір ниток). Вибір якості і товщини ниток залежить від тканини, на якій буде виконуватися вишивка. Щоб під час роботи нитки не заплутувалися, їх довжина не повинна перевищувати 50-60 см.

                                    Санітарно-гігієнічні  вимоги при вишиванні

1.       Вишивати треба вимитими руками при достатньому денному чи електричному освітлені.

2.       При довготривалому вишиванні вишивку необхідно зберігати в целофані.

3.       Під час вишивання необхідно сидіти прямо (притулившись до спинки); не нахиляти низько голову.

4.       Працюючи, роботу слід тримати на відстані 25 – 30 см від очей.

5.       Через кожні 40-50 хв роботи необхідно робити перерву на 10-15 хв, щоб не втомлювались очі.

Для того, щоб виворітний бік вишитого виробу був охайним, необхідно навчитись правильно закріплювати нитку без вузлика. Місце закріпки потім покривають стібками вишивки.

Нитку на вишивці можна закріплювати трьома способами:

А) поперечним стібком;

Б) за допомогою шва «назад голкою»;

В) в петлю робочої нитки.

Нитку закріплюють не тільки напочатку шва, а й у кінці. Після закінчення роботи нитку закріплюють ховаюи їх під вишивку (протягуючи голку з ниткою під вишиті стібки з лицьового боку).

«Класифікація швів за технікою вишивання»:

·         Глухі: гладь, прямий хрест, косий хрест;

·         Прозорі:  мережка, вирізування, виколювання.

                                  «Класифікація швів за способами вишивання»:

·         Вільні: стебловий, тамбурний, петельний, гладь;

·         Лічильні: косий хрест, кривулька, ретязь, навхрест, прямий хрест, мережки, вирізування, виколювання.

Гра «Блеф-клуб» (виконати письмово в зошиті).

           Визначити правильні й помилкові твердження, позначивши їх знаком «+» або «-«, самі питання не переписувати.

 

1.       Перед початком роботи підготувати робоче місце.

2.       Ножниці класти на тканину.

3.       Стежити, щоб ножиці лежали попереду зі стуленими лезами, спрямовані кільцями до працюючого.

4.       Стежити, щоб ножиці лежали праворуч зі стуленими лезами, спрямовані кільцями до працюючого.

5.       Голки і шпильки тримати у спеціальних коробках.

6.       При пошитті користуватися подешечкою для голок.

7.       Користуватися будь-якими інструментами  (ножицями, голками, шпильками).

8.       Не користуватися тупими та іржавими інструментами (ножицями, голками, шпильками).

9.       Передавати голку зручним для працюючого способом.

10.   Передавати голку разом з ниткою.

11.   Якщо голка зламалась, не хвилюватися, попросити іншу.

12.   Якщо голка зламалась, її уламки обов*язково знайти, завернувши в папір, викинути на смітник.

13.   Нитку відрізати ножицями, а не відкушувати.

14.   Перед роботою та після неї перелічувати голки і шпильки.

Переписувати питання не треба, написати номер питання та поставии знак «+» або «-«.

                              ТЕХНОЛОГІЧНІ ВИМОГИ ДО ВИШИТИХ ВИРОБІВ

                                     (переписати у зошит і запам*ятати)

                                     У вишитих виробах не  повинно бути:

А) вузликів;

Б) кінців ниток;

В) петель із ниток;

Г) великих переходів (більше 0,5 см) вишивальної нитки з виворітного боку;

Д) стягування тканини вишивальною ниткою;

Є) довишивання елементів узору ниткою іншого кольору;

Ж) прорублень тканини голкою;

З) недовишитих елементів малюнка;

І) невідповідності тканини вишивальній нитці і навпаки;

К) деформації узору внаслідок неправильного підрахунку.

I.                   Домашня робота.

1.      Записати  конспект уроку (виписати основні поняття, виконати завдання гри «блеф-клуба», переписати технологічні вимоги до вишитих виробів;

2.      Підготувати бавовняну тканину для пошиття виробу (для пошиття еко-сумки), сумка повинна бути подвійна, а ручки шиють або з той самої тканини, або купують готову тасьму , довжиною на дві ручки; голку та нитки для вишивання.              Це приклад пошиття сумки.



Тканина для еко-сумки може бути люба (навіть з*єднана з клаптиків, щоб тільки можна було б зшивати. Кількість тканини залежить від розмірів вашої сумки (наприклад: 35 на 40 см: якщо нова тканина шириною 140 см,  то необхідно купити всього 40 см, 35 см – це ширина сумки, а висота – 40 см).  Якщо у вас нема швейної машинки, то прийдеться зшивати ручним швом «назад голкою».

3.      В цьому семестрі ви повинні отримати дві тематичні атестації: одна за готовий виріб, а друга за вишивку.

Ті дівчата, які не бажають поєднувати вишивку з виробом, виконують окремо вишивку (наприклад серветку або панно) і окремо пошитий виріб.

Сфотографувати,  підписати та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи!  

 Шановні діти! Вітаю з початком нового навчального року! Сподіваюся на тісну сівпрацю, відповідальне ставлення до навчання та бажання навчитись працювати, здобувати освіту!

Дата 04.09.2023

Дівчата! Чекаю вашого приєднання до уроку о 13.45 за посиланням:

9-А,Б

Людмила Тетервова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

 Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Людмила Тетервова

Время: Это регулярная конференция 

 

Подключиться к конференции Zoom

https://us05web.zoom.us/j/83815805072?pwd=ZCcxBaG91Bz4JnuxAuUYg5Fxe3TgPz.1

 Идентификатор конференции: 838 1580 5072

Код доступа: qThhh3

Тема 1. Відомості про регіональні особливості оздоблення виробів в   українських національних традиціях. Колірна гама та кольорові сполучення.

Мета.

-навчальна: ознайомитись з регіональними особливостями оздоблення виробів в українських національних традиціях, навчитись поєднувати кольори;

-розвиваюча: розвивати мислення, пам*ять;

-виховна: виховувати зацікавленість до роботи, інтерес до проєктної діяльностісті, потреби виявити себе в різноманітних видах творчої діяльності.

I. Мотивація навчалної частини

В 1 семестрі ми будемо вишивати хрестиком або на канві, а якщо її не має, то придбайте бавовняну тканину (хоть і на мішковині, де видно переплетення ниток, але прийдеться там рахувати нитки), а також малюнок для вишивки хрестиком .

Повторити : правила безпечної роботи з голкою та ножицями;

санітарно-гігієнічні вимоги та правила організації робочого місця.

Завести зошит в клітинку: де записуємо  тему та основні (виділенні)поняття.

II. Вивчення нового матеріалу.

    1. Вишиванням  в Україні займалися в основному жінки. Воно було одним із улюблених занять. Довгі осінні та зимові вечори дівчата скрашували вишиванням, часто супроводжуючи його піснями. Поганою нареченою вважалася та дівчина, яка не навчиласявишивати змалку. Лише одних сорочек до весілля кожна українська дівчина готувала собі кілька десятків. Сорочки мали різне призначення: буденні, свткові, на весілля, на жнива тощо. І кожна сорочка – це довгі години кропіткої праці. Адже для того, щоб її виготовити потрібно було спочатку спрясти нитки, потім на домашньому дерев*яному верстаті виткати полотно, вибілити його, пошити сорочку і вишити її. Дівчата змагалися між собою у майстерності прясти, ткати, вишивати, в поборі гарних узорів для вишивання, у поєднанні різних узорів на виборах.

     Жіночий одяг оздоблювали надзвичайно гарно. У барвистій вишитій сорочці, яскравій плахті, оздобленій карсетці дівчина виглядала немовби букет живих квітів.

-          Діти, хто знає: з якої області «йдуть» ваші «коріння»?

2.      Кожна місцевість і навіть окремі села в Україні мають свої особливі традиції вишивання: перевагу віддають тому чи іншому кольору, узору, техніці вишивання.

Так на Вінниччині вишивають переважно чорними нитками або чорними у поєднанні з червоними.

На Полтавщині багато вишивок виконують білими нитками, використовують блакитні і жовті відтінки.

На Житомирщині та Рівненщині – узори червоного кольору у поєднанні з синім або чорним.

На Закарпатті вишивають яскраві багатоколірні узори.

     Традиції вишивки завжди бережно передавалися з покоління в покоління, від матері до дочки. За кольором, орнаментом, способом розподілу орнаменту на виробах завжди можна визначити місце виготовлення вишивки.

-         Як ви вважаєте, якими кольорами виконують вишивки на Дніпропетровщині??? Відповідь обгрунтуйте.

3.      Народна вишивка захоплює нас не тільки досконалою композицією, але і різнобарвним колористичним вирішенням – від одноколірних до багатобарвної гами супідрядних один одному відтінків.

     Майже скрізь в Україні вишивають двома кольорами ниток: червоними і чорними; червоними і синіми; блакитними і коричневими; білими по білому або сірому.

   Поєднання кольорів може бути контрастним або тональним. Тональне поєднання передбачає підбір відтінків одного кольору від світлого до темного.

                Кольорові гами:

А) тепла (кольори наближають – найбільш це стосується жовтого кольору);

Б) холодна (віддаляють – синій).

     При вишиванні різними кольорами ниток необхідно добирати нитки в одній колірній гамі з урахуванням кольору тканини. Треба пам*ятати, що фон не повинен не випинатися і не пропадати, а підкреслювати головні деталі, створювати гармонію.

     При вишиванні одягу треба враховувати призначення виробу, сезон носіння, вік, національні особливості. Колір у такому разі підбирають більш спокійний, ніж для декоративних речей.

ІІІ. Самостійна домашня робота.

1.      Дослідити інформацію: який колір ниток застосовють під час вишивки нашого регіону.

2.      *Написати повідомлення на тему: «романтична історія або історія виникнення голки, п*ялець, наперстка, ниток» (на вибір).

3.      Придбати тканину (канву) для вишивання хрестиком, голку з великим вушком та нитки для вишивання. (Тканину підрубити з чотирьох сторін, щоб не саталась, методом підгибу – 2 раза по 5 мм).

4.       Сфотографувати,  підписати та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи!


Комментариев нет:

Отправить комментарий