8 клас - технологія 2024-2025 н.р.

Дистанційне навчання.

Людмила Тетервова запрошує вас на заплановану конференцію: Zoom. Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Людмила Тетервова Час: це постійна конференція Початок о 9.00  Війти Zoom Конференція https://us05web.zoom.us/j/81109523549?pwd=AtRtgew3DmOgWVsMI60pV6BkWKSY4C.1 Ідентифікатор конференції: 811 0952 3549 Код доступа: Dv108

Дата: 16.09.24

Тема 3. Матеріали та інструменти для вишивання вільною гладдю. Санітарно-гігієнічні вимоги та правила безпечної праці. Схематичне зображення виконання вільної гладі. (Синхронний режим).

Мета:

- розширити знання про схематичне зображення технік виконання вільної гладі; повторити правила безпечної роботи й санітарно-гігієнічні вимоги щодо організації робочого місця для вишивальних робіт, навчити розрізняти схеми; 

     ознайомити з технологічними вимогами до вишитих виробів;

- розвивати просторову уяву, увагу;

-виховувати культуру праці.

                                                     Хід уроку

І. Організаційна частина.

Привітання та облік відсутніх.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда

1. Які характерні особливості машинної вишивки?

2. Які можливості мають промислові вишивальні машини?

3. Яке призначення побудових вишивальних машин?

4. Які основні відмінності швейної машини з вишивальними можливостями та швейно-вишивальних машин?

5. Які види швів ми вивчили?

                             "Мозковий штурм"

1. Дайте визначення "вільної гладі".

2. У чому, на вашу думку, полягає різниця між вільною та лічильною гладдю?

ІІІ. Мотивація навчальної частини.

     Вишивка - це один з улюблених видів декоративно- прикладного мистецтва в Україні. 

     Протягом роботи на уроках 5-7 класах ми з вами знайомилися з різними видами швів української народної вишивки та створювали творчі проєкти. Той досвід, який ви набули  під час створення проєктів, знадобиться вам і в цьому році. 

Темою нашого уроку є: Матеріали та інструменти для вишивання вільною гладдю. Санітарно-гігієнічні вимоги та правила безпечної праці. Схематичне зображення виконання вільної гладі.

Під час вивчення теми, ми повинні: розширити знання про схематичне зображення технік виконання вільної гладі; повторити правила безпечної роботи й санітарно-гігієнічні вимоги щодо організації робочого місця для вишивальних робіт, навчити розрізняти схеми;  ознайомитись з технологічними вимогами до вишитих виробів;

IV.              Вивчення нового матеріалу.

1. «Класифікація швів за технікою вишивання»:
·         Глухі: гладь, прямий хрест, косий хрест;
·         Прозорі:  мережка, вирізування, виколювання.
2.  «Класифікація швів за способами вишивання»:
·         Вільні: стебловий, тамбурний, петельний, гладь;
·    Лічильні: косий хрест, кривулька, ретязь, навхрест, прямий хрест, мережки, вирізування, виколювання.
3. Матеріали та інструменти для вишивання вільною гладдю: голки, нитки, тканина, п*яльці, наперсток, ножиці.
4. ТЕХНОЛОГІЧНІ ВИМОГИ ДО ВИШИТИХ ВИРОБІВ
                                     (переписати у зошит і запам*ятати)

                                     У вишитих виробах не  повинно бути:

А) вузликів;

Б) кінців ниток;

В) петель із ниток;

Г) великих переходів (більше 0,5 см) вишивальної нитки з виворітного боку;

Д) стягування тканини вишивальною ниткою;

Є) довишивання елементів узору ниткою іншого кольору;

Ж) прорублень тканини голкою;

З) недовишитих елементів малюнка;

І) невідповідності тканини вишивальній нитці і навпаки;

К) деформації узору внаслідок неправильного підрахунку.

   V.       Заключна частина.

1. Підведення підсумків.

 2. Домашня робота.

Вивчити "класифікацію швів", підготувати матеріал, інструменти та приладдя для вишивки, схему-малюнок.


Дата: 09.09.24

Тема 2. Види вільної гладі. Послідовність виконання роботи. (Синхронний режим).

Мета:

-навчальна: розширити уявлення про види вільної гладі; навчити розрізняти основні види гладі;

- розвиваюча: розвивати творчі здібності, просторову уяву;

- виховна: виховувати шанобливе ставлення до традицій української національної вишивки.

                                            Хід заняття

І. Організаційна частина.

Доброго дня всім та мирного неба! Я сподіваюсь, що вже всі підготували тканину, п*яльця,  голку, нитки та малюнок, який ви будете вишивати?!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.      Дайте визначення гладі.

2.      Які види гладі ви знаєте?

3.      У чому, на вашу думку, полягає різниця між вільною та лічильною гладдю?

4.      Класифікація швів за технікою вишивання.

5.      Класифікація швів за способами вишивання.

6.      Технологічні вимоги до вишитих виробів. Що не повинно бути у вишитих виробах?

Ви повинні знати відповіді на всі ці питання тому, що вони будуть на тематичному оцінюванні.

ІІІ. Мотивація навчальної частини.

    Вишивка – це древнє і вічно молоде мистецтво. Секрет його молодості – в єдності людини з природою, в умінні зберігати протягом століть і примножувати красу, дарувати людям радість зустрічі з прекрасним.

                                         Максим Рильський писав:

                              В небі сонця золотий клубочок

                              Розсипає нитки промінні,

                              Їх збирають рученьки дівочі

                              І гаптують їх на полотні.

IV.              Вивчення нового матеріалу.

Вільна гладь – та, що виконується за наміченими контурами узорів округлених або криволінійних форм.

                                               Вільна гладь:

Однобічна (заповнюється лише  лицьовий бік, на звороті залишається тільки пунктир з окремих стібків)

Двобічна (заповнюється швом лицьовий і виворотній бік, узор має однаковий вигляд з обох боків).

Однобічна гладь буває( має назви): верхошов, гладь «у прикріп», «вісімка», «атласна», «полтавська» тощо.

Двобічна:

з настилом: біла гладь;  прорізна гладь;  коса гладь;

без настилу: проста; контурна; штриховка; художня гладь.

V.                Самостійна практична робота.

                     Послідовність виконання роботи

1.     Підготуй тканину: визнач потрібний розмір тканини; щоб тканина не обсипалась, обметай її краї.

2.     Добери нитки потрібного тобі кольору.

3.     Підбири малюнок (можно з інтернету), або намалюй власну схему на папері в клітинку. (Чим дрібніше малюнок, тим краще його вишивати, а за  розміром він повинен бути майже на всю тканину, тобто на весь семестр). Краще брати рослинний орнамент.

4.     Користуючись схемою узору, визнач послідовність його виконання.

5.     Не забувай, що вишивка має бути бездоганною з обох боків.

6.     Оціни якісь виконаної роботи.

Дайте письмово в зошиті відповіді на питання: (відповіді «так» чи «ні»)

1.   1.  Вільна гладь: однобічна чи двобічна?

2.   2.  Вільна гладь – шов лічильний?

3.    3.  Стібки гладі повинні щільно прилягати одна до одної?

4.    4. Стібки гладі прокладають через одну нитку?

5.    5. Двобічна біла гладь прозора?

6.    6.  Двобічна коса гладь з настилом глуха?

7.     7. Двобічна з настилом прорізна гладь – шви глухі, лічильні?

8.     8. Двобічна без настилу проста гладь прозора?

9.     9. Двобічна без настилу контурна гладь – шви глухі?

1        10.   Художня гладь – шви прозорі, лічильні?

VI.              Домашнє завдання.

В зошитах записать число, тему, новий матеріал, дати відповіді (питання не переписувати) та починати виконувати самостійну практичну роботу (підготувати тканину, малюнок на папері).

Сфотографувати,  написати своє прізвище та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com  (Роботи під псевдонімами не зараховую!)

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи!


 Шановні діти! Вітаю з початком нового навчального року! Сподіваюся на тісну сівпрацю, відповідальне ставлення до навчання та бажання навчитись працювати, здобувати освіту!

                        В I семестрі у нас модуль «Вишивка вільною гладдю»


Дата: 02.09.24

Тема 1-2. Сучасна комп*ютерна техніка для оздоблювальних робіт. (Асинхронний режим). Матеріали хімічного походження та їх властивості.

I.                   Організаційна частина.

  Доброго дня! Дівчата, для 1 семестру вам треба придбати бавовняну (хлопчатобумажну) тканину однотонну  без малюнків 30 на 30 см(таку, з якої ви шили фартушки), якщо не знайдете тканину, то купить бавовняний платочек. Ще вам треба обов*язково п*яльця круглі (вони можуть бути дерев*яні або пласмасові, без них ви  не зможите вишивати), гостра голка з не широким вушком (щоб не рвала тканину), нитки акрілові для вишивання (ті, що ми вишивали в 5-6 класах.). Продовжити старий або завести новий зошит в клітинку, де ви повинні записувати тему урока, повідомлення та основні поняття нового матеріалу.

II.                 Вивчення нового матеріалу.

1. Нині широко використовуються ручні й машинні вишивки, якими оздоблюють різноманітні  вироби. Машинні вишивки – це особливий вид вишивки, що виконується спеціальними автоматичними машинами.

     Характерні особливості цієї вишивки:

– відсутність ручної праці під час вишивання;

 – швидкість і легкість виконання;

– можливість нанесення вишивки на крій або готовий одяг;

– можливість створення унікального стилю;

– тиражування екземплярів вишивки.

2.       Комп*ютеризовані вишивальні машини поділяють на промислові, напівпромислові і побутові.

Промисловими вишивальними машинами можуть вишивати кілька виробів одночасно на виробах із будь-якого матеріалу. Вони відзначаються великими розмірами, різними формами п*ялець, великою швидкістю роботи, кількома голками (від 1 до 24). Такі машинки управляються за допомогою комп*ютера – спеціаільного робочого місця дизайнера-програміста.

Напівпромислові вишивальні машини оснащені кількома голками для швидкісної вишивки, рідкокристалічними дісплеями й розширеними органами управління. Вони застосовуються під час малих виробництв. Деякі машини можуть підключатися до комп*ютера, на якому встановлено відповідне програмне забезпечення.

Побутові вишивальні мащини розраховані  на використання в невеликих ательє, в експериментальних відділах виробництва одягу, в будинках моди, в домашніх умовах.

3.       Процес машинної вишивки технологічно складається з двох основних взаємопов*язаних етапів:

А) ЕТАП КОНСТРУЮВАННЯ ВИШИВКИ – це процес створення програми для вишивальної машини.

Б) ТЕХНІЧНИЙ ЕТАП – це безпосереднє виготовлення вишивки за допомогою машини.

4. Професія «вишивальник машинною вишивкою» працює в системі «людина-техніка».  Існують такі споріднені професії: вишивальник вручну, корструктор вишивальних програм, дизайнер-програміст, художник-дизайнер, мереживниця, майстер народного промислу, швачка-мотористка. Такі професії можна здобути в професійно-технічних ліцеях, на спеціалізованих курсах.

     Для того, щоб досконало оволодіти професією вишивальника машинною вишивкою, необхідно знати:

-побудову вишивальної машини і правила її експлуатації;

- вимоги до якості машинної вишивки;

- вимоги до якості матеріалів текстильно-галантерейного виробництва й застосування їх з урахуванням властивостей;

- різні техніки вишивання;

- види узорів і способи їх розташування на полотні;

- види браку і способи його усунення тощо.

Що необхідно знати вишивальниці машинної вишивки?

Для вишивальника машинною вишивкою професійно важливими є:

·         Висока швидкість моторних реакцій;

·         Точна зорово-моторна координація (на рівні рухів пальців рук);

·         Розвинена просторова уява й колірна чутливість;

·         Гнучкий розподіл уваги;

·         Здатність до тривалої концентрації уваги;

·          Акуратність тощо.

Цю професію не слід обирати людям, які страждають на захворювання органів травлення, нирок і сечових шляхів, опорно-рухового апарату, нервової системи, органів зору й слуху (дальтонізм, косоокість, глаукома тощо).

В цьому семестрі ми з вами будемо вишивати вільною гладдю (не хрестиком.)

     Гладь – техніка вишивання, при якій площина узору повністю або частково заповнюється прямими  чи похилими стібками.

     Вишивка – це один з улюблених видів декоративно-прикладного мистецтва в Україні. Протягом роботи на уроках 5-6 класах ми з вами знайомилися з різними видами швів української народної вишивки та створювали творчі проєкти. Той досвід, який ви набули під час створення проєктів, знадобиться і в цьому році. Під час вивчення наступних тем, ми повинні розширити знання про схематичне зображення технік виконання вільної гладі, повторити правила техніки безпеки та санітарно-гігієнічні вимоги; навчитись розрізняти схеми, ознайомитись з технологічними вимогами  до вишитих виробів.

«Класифікація швів за технікою вишивання»:

·         Глухі: гладь, прямий хрест, косий хрест;

·         Прозорі:  мережка, вирізування, виколювання.

                                  «Класифікація швів за способами вишивання»:

·         Вільні: стебловий, тамбурний, петельний, гладь;

·         Лічильні: косий хрест, кривулька, ретязь, навхрест, прямий хрест, мережки, вирізування, виколювання.

Гра «Блеф-клуб» (виконати письмово в зошиті).

           Визначити правильні й помилкові твердження, позначивши їх знаком «+» або «-«.

 

1.       Перед початком роботи підготувати робоче місце.

2.       Ножниці класти на тканину.

3.       Стежити, щоб ножиці лежали попереду зі стуленими лезами, спрямовані кільцями до працюючого.

4.       Стежити, щоб ножиці лежали праворуч зі стуленими лезами, спрямовані кільцями до працюючого.

5.       Голки і шпильки тримати у спеціальних коробках.

6.       При пошитті користуватися подушечкою для голок.

7.       Користуватися будь-якими інструментами  (ножицями, голками, шпильками).

8.       Не користуватися тупими та іржавими інструментами (ножицями, голками, шпильками).

9.       Передавати голку зручним для працюючого способом.

10.   Передавати голку разом з ниткою.

11.   Якщо голка зламалась, не хвилюватися, попросити іншу.

12.   Якщо голка зламалась, її уламки обов*язково знайти, завернувши в папір, викинути на смітник.

13.   Нитку відрізати ножицями, а не відкушувати.

14.   Перед роботою та після неї перелічувати голки і шпильки.

Переписувати питання не треба, написати номер питання та поставии знак «+» або «-«.

                              ТЕХНОЛОГІЧНІ ВИМОГИ ДО ВИШИТИХ ВИРОБІВ

                                     (переписати у зошит і запам*ятати)

                                     У вишитих виробах не  повинно бути:

А) вузликів;

Б) кінців ниток;

В) петель із ниток;

Г) великих переходів (більше 0,5 см) вишивальної нитки з виворітного боку;

Д) стягування тканини вишивальною ниткою;

Є) довишивання елементів узору ниткою іншого кольору;

Ж) прорублень тканини голкою;

З) недовишитих елементів малюнка;

І) невідповідності тканини вишивальній нитці і навпаки;

К) деформації узору внаслідок неправильного підрахунку.

III.              Домашня робота.

1.     Записати  конспект уроку (виписати основні поняття, виконати завдання гри «блеф-клуба», переписати технологіні вимоги до вишитих виробів;

2.     Підготувати бавовняну тканину, п*яльця, голку та нитки для вишивання.

3.     *підготувати повідомлення на тему «класифікація вільної гладі».

Сфотографувати,  підписати та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи!

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий