7 клас - технологія 2024-2025 н.р.

                                              Дистанційне навчання.

7 - В

Людмила Тетервова запрошує вас на заплановану конференцію: Zoom. Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Людмила Тетервова Час: це постійна конференція Початок о 13.50  Війти Zoom Конференція https://us05web.zoom.us/j/81631401581?pwd=ZGk7GbDbXh2CuqkAT8zVY4kaI42abo.1 Ідентифікатор конференції: 816 3140 1581 Код доступа: K0aA6N

7 - Б

Людмила Тетервова запрошує вас на заплановану конференцію: Zoom. Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Людмила Тетервова Час: це постійна конференція Прчаток о 9.00   Війти Zoom Конференція https://us05web.zoom.us/j/81091892614?pwd=VgFQb2Ng7a0n2NLadgTiFMtEP3b0zt.1 Ідентифікатор конференції: 810 9189 2614 Код доступа: 5PNagA

7 - А

Людмила Тетервова запрошує вас на заплановану конференцію: Zoom. Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Людмила Тетервова Час: це постійна конференція Початок о 14.45  Війти Zoom Конференція https://us05web.zoom.us/j/88538456987?pwd=2pYArc8a94YhYYJPFqiCkbCslEQfK7.1 Ідентифікатор конференції: 885 3845 6987 Код доступа: XG1v4D

Дата: 7 - В 12.09.24; 7 - Б 13.09.24; 7 - А  13.09.24

 Тема 2. Метод фокальних об*єктів, його призначення. Створення банку ідей для реалізації задуму творчого проєкту. (Синхронний режим).

Мета: Розкрити поняття методу фокальних об’єктів. Розвивати уміння та навички учнів, збирати, опрацьовувати й аналізувати інформацію, розвивати бажання до творчої діяльності, виховувати позитивне ставлення до праці

Обладнання матеріали та інструменти: зразки виробів, презентація ІКТ.

Формування ключових компетентностей: предметна, проектно-технолгічна.

Очікувані результати навчальної діяльності: Вміння характеризувати метод фокальних об’єктів, визначати вироби-аналоги, складати опис виробу та вимоги до нього .

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

    I.                    Організаційна етап

Ви сьогодні вже проснулись?

Мамі зранку посміхнулись?

Клас наш радо вас вітає!

Настрій кожен гарний має?

Станьмо разом в дружне коло!

Привітай нас, рідна школо!

Добрий день!

Привітання з учнями, перевірка їх присутності, наявності робочого одягу та необхідних матеріалів.

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

Розпочинаючи вивчення нового розділу навчальної програми, давайте пригадаємо вивчене вами раніше.

a.            З чого починається процес проектування виробу?

Очікувана відповідь: «Виконання будь-якої роботи, особливо творчої, відбувається за певним планом. Виконується необхідна документація та подається необхідна інформація про процес створення  виробу. Ця діяльність має назву – проєкт.»

b.           З яких етапів складається процес проектування?

Очікувана відповідь: «Процес проектування виробів в умовах виробництва складаєть­ся з таких основних етапів:

• дослідження та складання завдань проєкту;

• художньо-конструкторський пошук;

• ескізний проєкт;

• складання конструкторської документації.»

III.               Мотивація навчальної діяльності.

Предмети, які оточують людину, використовувалися з давніх-давен.

Але коли порівняти їх з такими ж стародавніми, то багато в чому вони будуть різнитися. І це зрозуміло. Адже з розвитком людства удосконалювалися і технології, створювалися нові матеріали і все це вимагало удосконалення цих предметів, їх відповідності чітко визначеним вимогам: технологічним, естетичним, функціональним, економічним і екологічним.

Уміння знаходити варіанти, аналізувати їх і завдяки цьому створювати кращий варіант виробу завжди стане у пригоді у вашому житті. Ось над ци ми і будемо сьогодні працювати.

  Для кожної дрібниці знайдеться своє відділення. А можна відрізати у пластикових або металевих пляшок верх, прикрасити та закріпити їх  між собою, зробивши органайзер.

                                

IV. Повідомлення теми і завдань уроку.

Тема сьогоднішнього уроку: «Метод фокальних об*єктів, його призначення. Створення банку ідей для реалізації задуму творчого проєкту.»

V. Визначення завдань для учнів на урок.

·               Ми повинні разом з вами ознайомитись із методом фокальних обʼєктів,

·               Ознайомитись із видами моделей аналогів.

·               Навчатись виконувати опис виробу та вимог до нього.

VІ. Вивчення нового матеріалу.

Методом фокальних об’єктів називають процес перенесення властивостей випадково обраних явищ та об’єктів на предмет, який проєктується. Суть методу в тому, що виріб який маємо конструювати (наприклад органайзер) ставимо у фокусі (центрі) схеми. Саме від слова «фокус» і походить назва цього методу. Вибираємо ще декілька будь-яких понять чи виробів, вибраних випадково. Визначаємо їх властивості, а далі поєднуємо властивості з фокальним об’єктом або його частиною. Бажано знайти більшість ознак чи властивостей та поєднати у єдиний варіант.

Форму виробу, яку використовують для розробки цілого ряду виробів, називають базовою. Моделлю-аналогом називається модель, створена на основі базової моделі, але відрізняється формою деталей чи оздобленням. Використання моделей-аналогів значно прискорює і здешевлює процес художнього конструювання.

VII. Формування  умінь і практичних навиків учнів. Практична робота.

Перед тим, як перейти до практичної частини уроку нам необхідно ще раз ознайомитись із правилами безпечної праці під час виконання  практичних робіт.

Вступний інструктаж.

Правила безпечної праці при проведенні практичних робіт.

1.           Приступати до виконання робіт тільки з дозволу вчителя.

2.           Користуватись тільки справним  інструментом.

3.           Інструменти і матеріали на робочому столі повинні розміщуватись у певному порядку: прямо перед працюючим – підкладна дошка, ліворуч – матеріали, праворуч – інструменти.

4.           Під час роботи ріжучим і колючим інструментом необхідно стежити, щоб пальці рук не були в зоні напрямку руху леза або вістря.

5.           Не працювати різальним інструментом без опори.

6.           Забороняється торкатися і вмикати важелі та кнопки обладнання, розміщеного в майстерні.

7.           Не можна без дозволу вчителя вмикати електричне обладнання в розетки.

                             Поточний інструктаж.

1.     Обвести на матеріалі диск: одне коло вирізати по контуру, біля другого кола на 1,5 см більше провести ще одне коло (можна проводити від руки) і вирізати його.

2.     Починаємо приклеювати на одну сторону диска спочатку  більше коло (клей наносимо тільки по колу).

3.     На залишках матеріалу (на прибавці – 1,5 см) робимо надрізи, щоб потім можна було його підігнути на іншу сторону диска.

4.     Другим колом (меньшим) заклеяти виворітну сторону диска.

 

5. Оцінювання навчальних досягнень. Виставлення оцінок.

6. Контроль за прибиранням робочих місць.

VIIІ. Заключне  слово вчителя.

Ми з вами сьогодні виконували технологічний процес підготовка та оздоблення, під час якого використовували нові  різні види інструментів та пристроїв.  Надіюсь на те, що отриманні знання на уроці вам стануть у пригоді не лише на уроках трудового навчання але ви їх і використаєте в вашому житті.

ІХ. Завдання додому.

Підготувати туби та матеріал для їх оздоблення: клей ПВА, різнокольорова серветка трьох слойна або інший матеріал; повторити  правила безпечної праці при проведенні практичних робіт.

 Обклеєні диски сфотографувати з двох сторін та надіслати на ел. адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

 

Дата: 7-В   05.09.24; 7 - Б 06.09.24; 7 - А 06.09.24

Тема 1.  Правила внутрішнього розпорядку, організація робочого місця. Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги. (Синхронний режим).

Мета.

-навчальна: вивчити правила безпечної роботи та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання проєктів; навчитись правильно планувати проєктну діяльність;

-розвивальна: розвивати мислення, пам*ять;

- виховна: виховувати зацікавленість до роботи.

І. Мотивація навчальної частини.

Діти! Ми в першому семестрі повинні навчитись виготовляти  вироби, які можно застосувати для побуту. Для цього ви повинні придбати диск, пряжу, бумагу для оздоблення, клей, а також завести зошити в клітинку для записування тем, основних понять, схем тощо.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

                                  Історія виникнення органайзера.

У перекладі з англійської "органайзер" - це організатор. Раніше робили блокноти для нотаток - внутрішнє розбиття по дням тижня, іноді з датами на весь рік. Зараз програми для заміток і планування справ становлюються на всі мобільні телефони та планшети.Випускаються також окремі електронні пристрої (КПК), однак сьогодні вони користуються невисокою популярністю.

     Після того, як планування стало доступним, люди задумалися про організацію матеріальних речей. В будь-якому магазині госптоварів можна придбати органайзери для дрібниць, канцелярії, одягу та інших предметів. Цим словом зазвичай називають спеціальні чохли, коробки  та інші пристосування для зберігання, відмінною рисою яких є наявність безлічі відділень. В органайзери можна скласти будь-які речі.

                          Призначення проєктованого виробу

1. Визначити призначення виробу. Виріб призначений для зберігання олівців, ручок, гумок і іншого канцелярського приладдя.

2. Експлуатаційні показники застосування виробу (виду роботи) на практиці. Так як органайзер призначений для впорядкування робочого місця на письмовому столі і слугуватиме як частина інтер*єру він повинен займати не багато місця, бути зручним у використанні, мати добре оброблену поверхню, привабливий естетичний вигляд.

3. Вплив виробу на якість і ефективність реалізації ним експлуатаційних показників. Виріб компактний, стійкий проти перевертання, за рахунок природних матеріалів із яких виготовлено органайзер він має добрі екологічні і естетичні показники.

4. Вимоги до виробів (видів робіт) даного призначення. Основними вимогами є насамперед експлуатаційні характеристики: габаритні розміри, стійкість виробу, зручність у використанні. Виріб повинен відповідати естетичним, санітарно-гігієнічним вимогам.

                                         Вимоги до матеріалів

 1.Техніко-економічні чинники, які визначають вимоги до матеріалів, придатних для виготовлення виробу.  Виходячи із техніко-економічних чинників ми визначаємо декілька основних вимог, а саме: доступність матеріалів, її помірна ціна, також вони повинні бути абсолютно безпечними. 

2. Санітарно-гігієнічні вимоги до виробу. Частини виробу повинні відповідати санітарно-гігієнічним вимогам, нормам техніки безпеки , а саме: не мати шкідливого випромінювання, хімічного забруднення, алергенних подразників.

3 .Експлуатаційні вимоги до виробу. Виріб повинен мати захисне покриття з метою спрощення догляду,оптимальні габаритні розміри, бути зручним в користуванні, стійким до перевертання.

4. Вимоги до матеріалів для основних частин виробу. Матеріал з якого виготовляється виріб повинен бути доступним, мати помірну ціну і бути абсолютно безпечним.

3.      Правила безпечної роботи.

 Санітарно-гігієнічні вимоги.

ІІІ. Інструктаж та самостійна практична робота.

                                 Інструменти та матеріали

1. Кілька щільних картонних туб від фольги або харчової плівки, які в сумі утворюють потрібний розмір пристосування. 


2. диск;

3. красивий папір або тканина; серветка для декупажу;

4. клей ПВА, дракон; шкурка;

5.  ножиці, канцелярський ніж; ножівка по дереву;

 6. лінійка, олівець;

7. фарба акрилова водоемульсійна (без запаху);

8. Кисть або губка для нанесення фарби.

                                   Зразки-аналоги

               

   


IV. Заключна частина

Добре відомо, що те, що нас оточує, впливає не тільки на настрій, але і на ефективність роботи. Отже, оглянемося навколо себе. Купа книжок, розкидані по всій кімнаті дрібниці, до яких весь час "не доходять руки", олівці, прилади для шиття і рукоділля. З цим потрібно щось зробити. Спробуємо виготовити органайзери своїми руками, щоб сказати наше тверде "ні" безладу і ентропії. Не вистачає ідей або часу? В принципі, можна все це купити. Але куди приємніше зробити органайзери своїми руками, для своїх речей, за власними проектами. Все залежить і від фантазії, і від того, скільки ми хочемо витратити на виріб. В ідеалі практично будь-яку модель можна виготовити з "непридатного матеріалу". 

V. Домашнє завдання: 

1. Визначити призначення проєктованого виробу.
2. Підготувати інструменти та матеріали.
3. вивчити правила безпечної роботи та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання проєктів.

Комментариев нет:

Отправить комментарий