5 клас - технологія 2024-2025 н.р.

                                              Дистанційне навчання.

5 - А: посилання на урок:

https://us05web.zoom.us/j/82446635851?pwd=ILZU6yqwef095iv9pb8bOwp2HbZQLy.1

 Людмила Тетервова запрошує вас на заплановану конференцію: Zoom.  Ідентификатор конференції: 824 4663 5851 Код доступа: KSN7N8

5 - Б: посилання на урок:

https://us05web.zoom.us/j/82363900636?pwd=tb1rb1ifLoE9UsrUmdRvN4403jIfTc.1

Людмила Тетервова запрошує вас на заплановану конференцію: Zoom.  Ідентифікатор конференції: 823 6390 0636 Код доступа: mHaJZ6

                                             ІІ семестр

Дата 07.02.2025

Тема 20. Графічне зображення та технологія виконання "петельного" шва. (Синхронний режим).

Мета:
навчальна: продовжувати знайомитись з ручними швами, навчитись виконувати петельний шов; повторити правила безпечної роботи голкою та ножицями;
розвиваюча: розвивати окомір, мислення, пам*ять;
виховна: виховувати старанність, охайність, терпіння, зацікавленість до роботи.
                                                             Перебіг уроку
І. Організаційна частина
   Доброго дня! Діти, я надіюсь, що ви всі підготувались до заняття (зошит, наявність матеріалів, обладнання).
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
Бесіда
1. Діти, давайте згадаємо, які шви ми з вами вже вивчили?
2. Графічне їх зображення.
3. Чому шов "ланцюжок" дістав таку назву?
4. Який стібок виконують у кінці шва і чому?
ІІІ. Мотивація навчальної частини.
     Сьогодні ми продовжимо подорож на чарівний острів "Вишиваночка". Подивіться на свої вироби, всі вони охайні й оброблені краї. 
IV. Вивчення нового матеріалу.
 1 "Петельний" шов утворюється рядом вертикальних петлеподібних стібків. Найчастіше його використовують для обметування країв вишитих виробів. Крім обметування країв, петельний шов застосовують також для вишивання окремих елементів узорів - квітів, листя, стебел тощо.
     Вишивати петельний шов можна справа наліво.
2. Вимоги до виконання петельного шва:
- усі стібки шва повинні бути розміщені паралельно;
- довжина стібків, відстань між стібками, мають бути однаковими на всій довжині шва;
- переплетення ниток по краю тканини не повинно стягувати тканину і виглядати як рівний кручений шнурочок.





V. Інструктаж та практична робота.
  1. Повторити правила безпечної роботи під час роботи голкою та ножицями.
  2. Вишити до кінця два рядки петельних швів.        
VI. Заключна частина.
Домашнє завдання:
1. вишити два рядки петельним швом;
2. повторити правила безпечної роботи.
Виконані роботи сфотографувати
 та надіслати на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Дата 31.01.2025

Тема 19. Графічне зображення та технологія виконання "тамбурного" шва. (Синхронний режим).

Мета:
навчальна: продовжувати знайомитись з ручними швами, навчитись виконувати тамбурний шов; повторити правила безпечної роботи голкою та ножицями;
розвиваюча: розвивати окомір, мислення, пам*ять;
виховна: виховувати старанність, охайність, терпіння, зацікавленість до роботи.
                                                             Перебіг уроку
І. Організаційна частина
   Доброго дня! Діти, я сподіваюсь, що ви всі підготувались до заняття (зошит, наявність матеріалів, обладнання).
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
Бесіда
1. Діти, давайте згадаємо, які шви ми з вами вже вивчили?
2. Як ще називають шов "назад голкою"?
3. Що зовні нагадує шов "назад голкою"?
4. Чому "стебловий" шов так називають і де його застосовують?
     Ми з вами почали виконувати проєкт.
5. Що називаємо проєктом?
ІІІ. Мотивація навчальної частини.
     Сьогодні ми продовжимо подорож на чарівний острів "Вишиваночка". З цього острова до нас вже прибули ваші творчі проєкти. Ваша власна фантазія та бажання допоможуть створити дійсно авторську річ. Тому ви повинні укладати у роботу тепло і доброту, всю свою позитивну енергетику, і тоді ваші вироби будуть говорити про вас самі.
IV. Вивчення нового матеріалу.
     У країнах Близького Сходу, Стародавньої Греції і Риму вишивки "тамбурним" швом створювали майстри майже 2 тис. років тому.
     Свою назву цей шов дістав від назви круглих п*ялець, схожих на великий барабан - "тамбур".
     "Тамбурний" шов має велику кількість різновидів: "ланцюжок", "петля вприкріп",
"ялинка" та інші.
V. Інструктаж та практична робота.
          Вимоги до шва "ланцюжок".
1. Усі петлі ланцюжка повинні бути однакові.
2. Кожна наступна петля має виходити з попередньої.
3. У кінці шва виконувати закріплювальний стібок.




VI. Заключна частина.
Домашнє завдання:
1. вишити рядок тамбурним швом (ланцюжком);
2. довишивати всі вивчені шви (ті рядки, які почали виконувати );

Виконані роботи сфотографувати
 та надіслати на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Дата 24.01.2025
Тема 18. Графічне зображення та технологія виконання швів "назад голкою" та "стебловий". (Синхронний режим).
Мета:
навчальна: продовжувати знайомитись з ручними швами, навчитись виконувати шви "назад голкою" і "стебловий"; повторити правила безпечної роботи голкою та ножицями;
розвиваюча: розвивати окомір, мислення, пам*ять;
виховна: виховувати старанність, охайність, терпіння, зацікавленість до роботи.
                                                             Перебіг уроку
І. Організаційна частина
   Доброго дня! Діти, я надіюсь, що ви всі підготувались до заняття (зошит, наявність матеріалів, обладнання).
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
Дати відповіді на питання:
1. Що називаємо проєктом?
2. На які етапи поділяється процес роботи над проєктом?
3. Що таке стібок?
4. Як утворюють шов?
5. Де застосовується шов "уперед голкою? Як графічно (схематично) його можна позначити?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
                          Шов "назад голкою"
1. При виконанні кожного стібка голку вколюють правіше від робочої нитки, а виколюють  - лівіше.
2. Зовні цей шов нагадує машинну строчку.
3. В українській вишивці цей шов називають "однобічна штапівка". 
4. Цей шов застосовують для виконання білої гладі, бісерного шва, для вишивання складніших узорів. 
5. Графічне зображення: ------------


                                          "Стебловий" шов
     Таку назву цей шов дістав тому, що його найчастіше застосовують для вишивання контуру стебел у рослинному орнаменті. Графічне зображення: ////////


IV. Інструктаж та практична робота.
1. Повторити правила безпечної роботи голкою та ножицями, дотримуватись їх під час виконання практичної роботи.
2. Виконати рядок шва "назад голкою" та ряд "стеблового шва".
V. Заключна частина.
Домашнє завдання:
1. Повторити правила техніки безпеки.
2. Виконати (вишити) оба шва (закріплювати нитку без вузлика).
3. Законспектувати у зошит вивчений новий матеріал.
     На канві у вас повинно бути вже вишито 4 шва: "вперед голкою", "змійка", "назад голкою" та стебловий.   
Прислати роботи на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com
  Бажаю успіхів!


Дата 17.01.2025
Тема 17. Графічне зображення та технологія виконання шва "уперед голкою". (Синхронний режим).
Мета:
навчальна: ознайомитись з ручними швами, навчитись виконувати шов "уперед голкою", укріпляти м*язи рук, закріпити правила безпечної праці з голкою, ножицями; 
розвиваюча: розвивати окомір, мислення, пам*ять;
виховна: виховувати старанність, охайність, терпіння, зацікавленість до роботи, інтерес до проектної діяльності, потреби виявити себе в різноманітних видах творчої діяльності.
                                                    Перебіг уроку
І. Організаційна частина
   Доброго дня! Діти, я сподіваюсь, що ви всі підготувались до заняття (зошит, наявність матеріалів, обладнання).
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
     Ви на урок принесли тканину. Застосування тканин найрізноманітнише. Так, давайте згадаємо все, що ми знаємо про етапи виготовлення тканини.
                                 Виконання різнорівневих завдань
Завдання 1: складіть слова у певному порядку "етапи отримання тканини" 
                      (пряжа - тканина - волокна - нитки - сировина)
Завдання 2: "склади поняття", але літери в них переплуталися. Складіть літери у певному порядку.
               НЕТОРАМН, ВТОМИ, АНВАК, ЗИПОМОКЯЦІ, ТРОПАР.
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності.
      Сьогодні на уроці ми будемо працювати з тканиною, яка називається КАНВА (Іріда) її застосовують для вишивання. 
     Вишивка є найбільш поширеним видом оздоблення ужиткових предметів і задоволення естетичних потреб українців. Вона поєднує минуле з сучасністю. 
     Запишішь тему уроку в робочий зошит. 
     Вивчаючи види швів, набираючись досвіду роботи з проєктної діяльності, ми виконуємо справжній великий творчий проєкт.
  1.  Що називаємо проєктом?
- Проєкт - це вид пізнавальної діяльності та її результат, тобто наявність завдання, планування дій щодо розв*язання проблеми; пошук інформації, створення виробу; презентація виробу.
2. Чи приходилось вам у житті виконувати проєкт?
3. На які етапи поділяється процес роботи над проєктом? Для підказки дивіться на схему "Етапи проєктної діяльності"та запишіть їх у зошит.
- Організаційно-підготовчий: пошук проблеми, добір об*єкта проектування, формування вимог.
- Конструкторський: добір матеріалів, інструментів та обладнання.
- Технологічний: виконання технологічних операцій, передбачених технологіяним процесом.
- Заключний: корегування виконаного виробу, оформлення.
IV. Вивчення нового матеріалу та інструктаж.
     Щоб згадати, які інструменти та матеріали необхідні для практичної роботи, відгадаємо загадки:
а) я всіх обшиваю, сама одягу не маю.
б) Вона тоненька та міцна, латає нам кожух і свитки.
    Як зветься штука чарівна, ви здогадались, дітки?
в) Маленький хлопчик, заліз на стовпчик,
    Одежи не носить, їсти не просить,
    Личенько рябе, що воно таке?
Що є основним призначенням голки?
Відповідь (записати у зошит).
- Основним призначенням голки є шиття і вишивання.
Що таке стібок?
- Стібок - це слід від нитки.
Як утворюють шов?
- Однакові стібки, що йдуть один за одним, утворюють шов.
     Ручний шов "уперед голкою" використовують для обведення контуру малюнка, заповнення тла, для утворення настилу при вишиванні гладдю. Цей шов ще називають "зметувальним" або "прокладним". Шов "уперед голкою" характерний тим, що він є однаковим як з лицьового, так і з виворітного боків і має вигляд пунктирної лінії.
V. Практична робота.
                   Починаємо виконувати роботу зправа наліво.
1. Відміряйте нитку по довжині, просильте її у вушко  голки.
2. Закріпіть нитку з правої сторони на тканині (без вузлика).
3. Уколіть голку на лінії розмітки з виворітного боку на дві клітинки й виведіть через дві клітинки на лицьовий бік.
4. Відступіть дві клітинки від проколу, уколіть голку, знову наберіть дві клітинки і, уколовши голку, виведіть нитку на лицьовий бік.
5. Продовжте шиття по всій лінії розмітки.
  Цим швом виконайте два рядки.


VI. Заключна частина.

      Домашнє завдання. Вишить два рядки швом "уперед голкою", сфотографувати для оцінювання, підготувати два кольори ниток, зошит з темою та основними записами.

Прислати роботи на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ

Оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання здійснюється у двох аспектах: оцінюється рівень оволодіння теоретичними знаннями та якість практичних умінь і навичок, тобто здатність до застосування вивченого матеріалу під час виконання практичних робіт. Критерії, за якими здійснюється  оцінювання навчальних досягнень учнів мають комплексний характер. До них належить: рівень застосування знань та умінь в практичній роботі; уміння користуватися різними видами конструкторсько-технологічної документації та іншими джерелами інформації; дотримання технічних вимог у процесі виконання робіт (якість виробу); уміння організовувати робоче місце і підтримувати порядок на ньому в процесі роботи; рівень сформованості трудових прийомів і умінь виконувати технологічні операції; дотримання правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог; дотримання норм часу на виготовлення виробу; рівень самостійності у процесі організації і виконанні роботи (планування трудових процесів, самоконтроль і т. п.), виявлення елементів творчості.

Рівень навчальних досягнень учнів

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

 

І. Початковий

 

1

Учень (учениця) може розпізнавати деякі об'єкти вивчення (матеріали, моделі, схеми тощо) та називає їх (на побутовому рівні); знає правила безпеки при роботі в навчальних майстернях

2

Учень (учениця) описує деякі технологічні об'єкти; розпізнає інструменти та обладнання для виконання практичних робіт

3

Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення (обізнаний з деякими технологічними поняттями); може використовувати за призначенням робочі інструменти та обладнання

 

II. Середній

4

Учень (учениця) знає окремі факти, що стосуються технологічних об'єктів; виконує елементарні прийоми роботи інструментом

5

Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал з допомогою вчителя; може виконувати окремі операції; дотримується послідовності виготовлення виробу; володіє прийомами роботи інструментом

6

Учень (учениця) самостійно відтворює значну частину навчального матеріалу; дотримується технології виготовлення виробу; з допомогою учасників проекту і учителя виконує завдання, що стосуються певних етапів проектної діяльності

 

III. Достатній

7

Учень (учениця) самостійно і логічно відтворює фактичний і теоретичний матеріал; виконує практичну роботу відповідно до інструкцій вчителя; з допомогою учасників проекту і учителя виконує завдання, що стосуються усіх етапів проектної діяльності

8

Учень (учениця) виявляє розуміння навчального матеріалу, наводить приклади; може самостійно обирати конструктивні елементи виробу; раціонально організовує робоче місце

9

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує набуті знання і уміння у стандартних ситуаціях; може самостійно та обґрунтовано обирати конструктивні елементи виробу

 

IV. Високий

10

Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями та уміннями і застосовує їх у нестандартних ситуаціях; з допомогою учасників проекту і учителя проектує та виконує всі види запланованих робіт

11

Учень (учениця) володіє глибокими знаннями і навичками з предмета, аргументовано використовує їх у нестандартних ситуаціях, знаходить і аналізує додаткову інформацію; самостійно проектує та виконує всі види запланованих робіт, допускаючи при цьому незначні відхилення у технологічних операціях

12

Учень (учениця) має системні знання та навички з предмета, свідомо використовує їх, у тому числі, у проблемних ситуаціях; самостійно проектує та виконує, використовуючи відповідні технології, всі види запланованих робіт


Дата 27.12.2024

 Проєкт №5: ручні шви, українська народна вишивка.
Тема 16. Вишивка - один із видів декоративно-ужиткового мистецтва. Історія розвитку української вишивки. (Асинхронний режим).
Мета:
- навчальна: ознайомитись з одним із видів декоративно-прикладного мистецтва, 
                        з організацією робочого місця, правилами безпеки праці, санітарно-            
                        гігієнічними вимогами; навчитись правильно закріплювати нитку під час 
                       вишивання (без вузлика);
-розвивальна: розвивати творчі здібності учнів;
-виховна: виховувати акуратність при виконанні практичної роботи.
І. Організаційна частина.
   Дівчатка, доброго дня! Перший урок у нас вступний. Під час канікул ви повинні були підготувати канву, на якій ми будемо вчитись вишивати.
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
    1. Вишивка - один із видів декоративно-ужиткового мистецтва. Його коріння сягає в глибоку давнину. Найдавнішою знахідкою археологи вважають рештки золотого шитва на шовковій тканині пурпурного кольору, яку було знайдено в селі Ковалівка на Миколаївщині, після розкопок Соколової могили. Цю вишивку спеціалісти відносять до І ст. н.е.
     Методи вишивання, узори, кольорова гама, удосконалювались з покоління в покоління. В музеях нашої країни зібрано багато зразків народної вишивки. Найкраще зберіглись і дійшли до наших днів вишивки ХІХ ст.
     2. Для виконання вишивки потрібен узор, малюнок, гармонійне поєднання кольорів.
     Вишивка - самостійного значення не має. Основну роль виконує виріб, який завдяки вишивці набуває художньої цінності. Його зовнішній вигляд також залежить від матеріалів, з яких він виготовлений, та інструментів, які використовували при роботі.
     Тканину добирають в залежності від призначення виробу, який треба вишити. Найчастіше використовують лляне полотно, тому що ця тканина відноситься до тканин полотняного переплетення, на яких зручно виконувати лічильні шви.
     Для пошиття чоловічих і дитячих сорочок використовують льон з лавсаном, а для диванних подушок, килимків, панно - льон з лавсаном, рогошку, мішковину, шерсть, сукно, драп, неткані матеріали. 
     Зараз у вишиванні застосовується канва - спеціальна тканина різної густоти, за допомогою якої вишивають лічильними швами. 
     Нитки розрізняють за кольором, якістю і товщиною. Для вишивання найчастіше викорисовують лляні, бавовняні, шовкові, шерстяні та синтетичні нитки. Підбирати нитки за кольором необхідно при денному освітленні (електричне змінює колір ниток). Вибір якості і товщини ниток безпосередньо залежить від тканини, на якій буде виконуватися вишивка, і способу виконання вишивки.
     Щоб під час роботи нитки не заплутувалися, їх довжина не повинна перевищувати 50 см. В залежності від товщини та щільності тканини добирають різної товщини і довжини голки. Для вишивання використовують спеціальні голки: тонкі з довгим вушком, добре відшліфовані і гострі. Затягувати нитку в голку можна як вручну, так і за допомогою спеціального пристрою-нитковтягувача.
     В залежності від виду роботи, що виконується, використовують наперсток, ножиці, голку.
ІІІ. Ознайомлення з правилами безпечної роботи під час вишивання.
1. Голки і шпильки під час роботи зберігати в подушечці.
2. При необхідності працювати з наперстком.
3. Тримати голку та ножиці на відстані 30 см від очей.
4. Ножиці слід класти зімкнутими лезами, направленими від себе.
5. Забороняється залишати голку без нитки.
6. Забороняється вколювати голку в одяг, м*яку мебель, штори.
7. Забороняється під час вишивання використовувати тупі, іржаві голки.
8. Після закінчення роботи прибрати своє робоче місце, інструменти покласти в коробочку.
                             Санітарно-гігієнічні вимоги при вишивання
1. Вишивати треба вимитими руками при достатньому денному чи електричному освітленні.
2. При довготривалому вишиванні вишивку необхідно зберігати в целофані (або в куску білої тканини).
3. Під час вишивання необхідно сидіти прямо (притулившись до спинки), не нахиляти низько голову.
4. Працюючи, роботу слід тримати на відстані 25-30 см від очей.
5. Через кожні 40-50 хв. роботи необхідно робити перерву на 10-15 хв., щоб не втомлювались очі.
6. Щоб менше втомлювалися, під ноги можна поставити підставку.
    Для того, щоб виворітний бік вишитого виробу був охайним, необхідно навчитись правильно закріплювати нитку без вузлика. Місце закріпки потім покривають стібками вишивки.
     Нитку на вишивці можна закріплювати трьома способами:
а) за допомогою шва "назад голкою";
б) поперечним стібком;
в) в петлю робочої нитки.
     Нитку закріплюють не тільки напочатку шва, а й у кінці. Після закінчення роботи нитку закріплюють ховаючи її під вишивку (протягуючи голку з ниткою під вишиті стібки з лицьової сторони).
IV. Практична робота.
      Взяти канву розміром 15 на 30 см і підігнути з усіх 4-х сторін на 5 мм один раз, а потім ще раз. У кого є машинка - прострочити, а якщо нема - то виконаємо  в ручну.
                                 Закріплення нитки без вузлика
1. Закріплення нитки за допомогою шва "назад голкою"з правої сторони канви (тому, що в основному вишиваємо зправа наліво):
а) приготувати нитку довжиною 50 см;
б) всилити нитку в голку так, щоб один кінець нитки був довший, а другий коротший;
в) з лицьового боку підібрати на голку 2-3 нитки тканини;
г) протягнути голку з ниткою так, щоб на лицьовому боці залишився невеликий кінець нитки;
д) великим пальцем лівої руки притиснути кінець нитки до тканини;
е) вколоти голку в тканину, відступивши вправо від хвостика робочої нитки одну нитку тканини;
ж) вивести голку в місці майбутнього стібка.
Відеоролик на допомогу!
                                                Самоконтроль
Слідкувати за виконанням практичної роботи, дотриманням правил безпечної праці.
V. Заключна частина
Домашнє завдання: 1. підготувати канву, голку з великим вушком та навчитись    закріплювати нитки без вузлика.
                                     2. підготувати акрілові нитки (для вишивання) - двох кольорів.
                                     3. вивчити правила безпечної роботи та санітарно-гігієнічні вимоги.
Якщо ви живите за кордоном і не знайдете канву, то приготуйте тканину полотняного переплетення (це тканина на якій дуже чітко видно переплетення ниток - через одну).

Прислати роботи на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Дата 20.12.2024

Тема 15. Оцінювання результатів проектної діяльності. (Синхронний режим).

                        Оцінка якості готового виробу

Критерії оцінювання:

1. відповідність виробу розробленій композиції;

2. зовнішній вигляд;

3. якість пошиття;

4.  якість кінцевої обробки.

Домашнє завдання: чекаю сьогодні фото ваших  виробів. (Ті дівчата, які своєчасно здавали, роботи повторно не присилати). 


Дата 13.12.2024

Тема 14. Тематична атестація. Послідовність виготовлення виробу. (Синхронний режим).

Мета: 

- навчальна:  навчити здійснювати самооцінку готового виробу; проводити презентацію власно виготовленого виробу;

- розвивальна: розвивати  мислення, пам*ять;

- виховна: виховувати охайність, прищеплювати розуміння важливості дотримання правил безпеки.

                                                   Перебіг уроку

      I. Актуалізація опорних знань

          Прочитати тему та мету уроку.

    II. Мотивація навчання

                                         Дайте відповіді на питання:

- Як запобігти недолікам при виготовленні виробу?

- Якими вимірювальними інструментами можна визначити точність деталі або виробу?

    IIІ. Викладання нового матеріалу.

         Усі вироби, що виготовляються на промислових, приватних підприємствах та в побутових умовах, піддаються відповідному контролю якості. На промислових та приватних підприємствах цю роботу виконують контролери якості, у побутових умовах - безпосередньо виробник.

         За відповідністю матеріалів тих чи інших виробів, вартістю і витратами матеріалів (наприклад, тканини, ниток для пошиття виробу тощо), витратами електроенергії, експлуатацією обладнання стежать контролери-економісти.

        Від якості виробу залежить здоров*я, настрій того, хто цей виріб робив або кому подарували. 

IV. Презентація власно виготовленого виробу.

      При допомозі зору перевірте якість виробу. Така перевірка якості називається візуальним методом оцінювання. Візуальне оцінювання полягає у наступному: визначають загальний вигляд виробу, акуратність його виготовлення, чистоту обробки деталей і виробу загалом.  Для контролю точності та відповідності розмірів швейних виробів заданим застосовують вимірювальні інструменти: лінійку, сантиметрову стрічку, лекала.

    IV. Інструктаж та самостійна практична домашня робота.

З*єднайте відповідні деталі виробу петельним швом, наповніть ватою або синтепоном, вшийте стрічку (щоб можна було повісити на ялинку), зашийте отвір. Прислати зшитий виріб на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com


Дата 06.12.2024

Тема 13.  Творча робота з виготовлення ялинкової прикраси. Планування роботи з   виготовлення виробу.  (Асинхронний режим).

Мета: 

- навчальна: навчитись послідовно виготовляти вироби, добирати матеріал за кольором та фактурою;

- розвивальна: розвивати  мислення, пам*ять;

- виховна: виховувати охайність, прищеплювати розуміння важливості дотримання правил безпеки; виховувати зацікавленість до роботи, інтерес до проектної діяльності.

Домашня робота. Самостійно вибрати ескіз ялинкової іграшки та користуючись послідовністю виконання роботи та практичними рекомендаціями: розклавши економно шаблони на тканині, вирізати та починати сшивати деталі ялинкових іграшок петельним швом. З*єднують відповідні деталі виробу петельним швом, наповнюють ватою або синтепоном, вставляють стрічку (щоб можна було повісити на ялинку), зашивають отвір. 

Присилати роботи кожного тижня на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Дата 29.11.2024

Тема 12.  Планування роботи з   виготовлення виробу.  (Синхронний режим).

Мета: 

- навчальна: навчитись послідовно виготовляти вироби, добирати матеріал за кольором та фактурою;

- розвивальна: розвивати  мислення, пам*ять;

- виховна: виховувати охайність, прищеплювати розуміння важливості дотримання правил безпеки; виховувати зацікавленість до роботи, інтерес до проектної діяльності.

Домашня робота. Самостійно вибрати ескіз ялинкової іграшки та користуючись послідовністю виконання роботи та практичними рекомендаціями: розклавши економно шаблони на тканині, вирізати та починати сшивати деталі ялинкових іграшок петельним швом. З*єднують відповідні деталі виробу петельним швом, наповнюють ватою або синтепоном, вставляють стрічку (щоб можна було повісити на ялинку), зашивають отвір. 

Присилати роботи кожного тижня на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Дата 22.11.2024

Тема 11. Добір матеріалів для виготовлення виробу, визначення іх кількості. Добір інструментів.  Послідовність  виготовлення виробу.  

Мета: 

- навчальна: навчитись послідовно виготовляти вироби, добирати матеріал за кольором та фактурою;

- розвивальна: розвивати  мислення, пам*ять;

- виховна: виховувати охайність, прищеплювати розуміння важливості дотримання правил безпеки; виховувати зацікавленість до роботи, інтерес до проектної діяльності.

                                      I. Актуалізація опорних знань

                                         Дайте відповіді на питання:

- З чого виготовляють щаблони?

- Що розуміють під поняттям "ескіз"?

                                     II.  Інструктаж та самостійна практична робота

                                           Послідовність виконання роботи:

1. Розгляньте уважно ескіз свого виробу. Із зразків матеріалів доберіть саме ті, що підходять вам за кольором, якістю та фактурою.

2. Доберіть оздоблювальні матеріали відповідно до ескізу: тасьму, мереживо, вишивальні нитки тощо.

3. Доберіть нитки для шиття за кольором та товщиною.

4. Розклавши економно шаблони на тканині, вирізати та починати сшивати деталі петельним швом.

                                            Практичні рекомендації:

1. при розкроюванні тканини у процесі виготовлення швейних виробів стежать, щоб не було бракованих місць на деталях крою (дірок, згинів фетру, розпливів фарби тощо);

2. при пошитті - щоб були рівні строчки, якісно з*єднані деталі, вдало підібрана фурнітура і оздоблення;

3. при вишиванні виробів стежать, щоб не було вузликів, перетягування ниток, а всі стібки лежали відповідно до вимог техніки вишивання.

Домашня робота. Користуючись послідовністю виконання роботи та практичними рекомендаціями: розклавши економно шаблони на тканині, вирізати та починати сшивати деталі ялинкових іграшок петельним швом. З*єднують відповідні деталі виробу петельним швом, наповнюють ватою або синтепоном, вставляють стрічку (щоб можна було повісити на ялинку), зашивають отвір..  За програмою у вас завжди по два урока,  якщо ви вибрали пошиття не складної іграшки, то після  кожниого уроку у вас повинна бути вона готова. А якщо дуже складна за технологією виготовлення, то можна виконати за дві неділі.

               


                                                                 

Але присилати роботи кожного тижня на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com
Дівчатка, я даю просто приклади, а ви можете самостійно вибирати. І до тканин я ні яких претензій не маю. Зараз такий час, я все розумію. Важко вам, вашим батькам і нам теж. Разом ми все переможимо! 
Бажаю всім успіху!
Не приємне: є такі дівчата, які зовсім нічого не виконують,  але є час виправитись!


Дата 15.11.2024

Розділ: ялинкові прикраси.

Тема 10. Деталь. Загальні відомості про способи отримання деталей заданої форми із різних матеріалів.

Мета: ознайомити із способами отримання деталей із різних матеріалів; навчити розрізняти ці способи.

                                           Мотивація навчання

1. Що розуміють під поняттям "техніка"?

2. Який виріб називають деталлю?

                                    Викладання нового матеріалу

     Будь-який виріб складається з простіших частин, які називають деталями. Деталь неможливо поділити на частини або розібрати, тому що її виготовляють із суцільної заготовки - одного куска матеріалу.

     Виріб складається зі з*єднаних між собою деталей, що утворюють механізм.

Усі деталі, які використовують у техніці, поділяють на дві групи: типові (що широко застосовують в різних машинах) і спеціальні (що застосовують лише в окремих виробах).

     З*єднання деталей, залежно від призначення, може бути рухомим нерухомим, рознімним і не рознімним.

 Способи отримання деталей заданої форми із різних матеріалів.

Домашнє завдання:  самостійна практична робота: виготовити ескіз (малюнок) для ялинкової прикраси; підібрати матеріал для виготовлення, визначення їх кількості; викроїти деталі свого виробу.

Приклад виконання іграшок:

https://www.youtube.com/watch?v=bZyx7XoRSHM


або: https://www.youtube.com/watch?v=k1ewIgXHIEE


Д/З

 Виготовити ескіз (малюнок) для ялинкової прикраси; підібрати матеріал для виготовлення, визначення їх кількості; викроїти деталі свого виробу.  Прислати мені на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Дата 08.11.2024 (перший тиждень після осінніх канікул).

Тема 10. Конструкційні матеріали. Текстильні волокна. Ознаки лицьового і виворітного боків тканини.

Мета:

- навчальна: ознайомитись із текстильними волокнами; навчитись розрізняти лицьовий і виворітний боки тканини;

- розвивальна: розвивати  мислення, пам*ять;

- виховна: виховувати охайність, прищеплювати розуміння важливості дотримання правил безпеки; виховувати зацікавленість до роботи, інтерес до проектної діяльності.

                                          Пояснення нового матеріалу.

     Проектуючи вироби для виготовлення, треба вміти розрізняти найвідоміші види матеріалів, знати їх основні властивості, вміти добирати матеріали для виготовлення певного виробу. Найпоширеніші серед них - це деревина, метал, папір, картон, тканина, гума, пластмаси, скло.

     У швейному та меблевому виробництві, транспорті, будівництві тощо досить широко використовують тканини. З них виготовляють одяг, взуття, меблі, спортивні товари, прикраси для інтер*єру.

     За своїми властивостями та зовнішнім виглядом, кольором і фактурою тканини дуже різноманітні. Вони добре зберігають тепло, пропускають повітря, вбирають вологу, легко ріжуться різними інструментами, добре піддаються драпіруванню, зминанню, згинанню тощо.

     Якщо із тканини висмикнути ниточку, розпушити її, то можна побачити, що вона складається із великої кількості маленьких, тоненьких і гнучких ворсинок, що називають волокнами.  Волокна, з яких виготовляють тканини, нитки, пряжу називають текстильними. Процес виготовлення тканини називають ткацтвом.

                         Ознаки лицьового і виворітного боків тканини:

1. У тканині з вибитим малюнком на лицьовому боці малюнок чіткий, яскравий.

2. Гладко фарбовані тканини з лицьового боку більш гладкі, без вузликів, петельок, кінців ниток.

3. Тканини з гладкою блискучою поверхнею мають блискучий лицьовий бік та матовий виворітний.

4. У ворсових тканин з лицьового боку ворс довший, кращий ніж з виворітного, де його може не бути зовсім.

Домашнє завдання. Переглянути презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1ZtSfBqVvcaXRFObb0YGsam1WyswBnRqj/edit?usp=sharing&ouid=116970996396229057926&rtpof=true&sd=true https://drive.google.com/file/d/1ZtSfBqVvcaXRFObb0YGsam1WyswBnRqj/view?usp=sharing

https://docs.google.com/presentation/d/1ZtSfBqVvcaXRFObb0YGsam1WyswBnRqj/edit?usp=sharing&ouid=116970996396229057926&rtpof=true&sd=true

https://drive.google.com/file/d/1ZtSfBqVvcaXRFObb0YGsam1WyswBnRqj/view?usp=sharing

 Знати відповіді на питання: 

1. Які існують види конструкційних матеріалів?

2. З яких ниток складається тканина? 

3. Які ви знаєте натуральні волокна?

4. Яка нитка характеризує довжину тканини?

5. Яка нитка розміщується між двома пругами?

6. Ознаки лицьового боку тканини.

Практична робота: з*єднати деталі вашого виробу - це ті дівчатка, які ще не здали пташок (зшити петельним швом); підготувати фетр (або серветки, або будь-який , бажано не сипучий матеріал; або стару тканину) , схеми новорічних іграшок.

Висилати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com 

Тема 9.   Загальні відомості про процес конструювання виробу. Тематична атестація.                                   

                                      Викладання нового матеріалу.

     Творчий процес розробки нового зразка промислового виробу є художнє конструювання. Художня досконалість виробу визначається його формою, кольором, оздобленням та іншими ознаками. 

     Процес створення конструкції виробу відповідно до розробленого проекту чи розрахунків за ескізом, кресленням чи технічним описом називається конструюванням.

                                                           Узагальнення знань.

1. Чому у процесі художнього конструювання слід ретельно вибирати колір майбутнього виробу?

2. Які вимоги до виконання художнього і робочого ескізів?

Домашнє завдання. Завершити шиття обраної іграшки  (пташки): зшити  друге  крило наповнити його ватою . Очі: можно пришити бусінки або вишити нитками протилежного кольору. (Ті дівчата, які вже виконали: присилати роботи повторно не треба).  Шановні батьки: контролюйте, підсказуйте, але не виконуйте замість доньок домашнє завдання. Привчайте їх до самостійності, самоконтролю, а потім вони будуть вам вдячні. Дякую за розуміння. Воно ж видно: де виконувала дитина, а де дорослі.

Висилати сфотографовані готові вироби на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com 

Хто знаходиться зараз вдома, можете подарувати ці сувеніри, як обереги , наших хоробрим  захисникам.


Дата 25.10.2024

Тема 8.  Ескізні малюнки. Процес конструювання виробу.

Мета: ознайомитись із загальними відомостями про процес конструювання; навчитись охарактеризовувати художнє конструювання як етап створення виробу; виконувати ескізні малюнки.

                                        Викладання нового матеріалу.

     Творчий процес розробки нового зразка промислового виробу є художнє конструювання. Художня досконалість виробу визначається його формою, кольором, оздобленням та іншими ознаками. Найпростіші геометричні форми - це куля, призма, конус, піраміда, циліндр. Ці форми можуть поєднуватись між собою.

    Форма може бути симетричною та асиметричною. Прикладом симетричних форм є фігура людини, глечик, миска, яблуко тощо. У таких формах точки розміщені на однаковій відстані від осі. 

     Важливою характеристикою предмета є його колір. Предмет може бути одноколірним та багатоколірним. Колір певним чином впливає на сприймання навколишніх предметів тому властивості кольору слід обов*язково враховувати в процесі художнього конструювання виробу. Кольори бувають хроматичні (кольори веселки) та ахроматичні (білий, сірий, чорний); теплі (жовтий, оранжевий, червоний) та холодні (синій, зелений, фіолетовий, блакитний).

    Для виготовлення виробу застосовують технічну та технологічну документацію. До такої документації належать ескіз, технічний опис, креслення, макет.

Ескіз - це графічне зображення предмета, виконане від руки, без застосування креслярського інструменту, з умовними позначеннями та дотриманням на око пропорцій предмета. Розрізняють художній та робочий ескізи. На художньому ескізі передається загальна форма предмета, колір, вид оздоблення, художні особливості матеріалу.Такий ескіз можна виконувати олівцями, фарбами. На робочому ескізі передають не тільки художні особливості виробу, його виконують чіткими лініями, зображують вигляд спереду, ззаду, показують окремі дрібні деталі.

     Процес створення конструкції виробу відповідно до розробленого проекту чи розрахунків за ескізом, кресленням чи технічним описом називається конструюванням.

                                                           Узагальнення знань.

1. Чому у процесі художнього конструювання слід ретельно вибирати колір майбутнього виробу?

2. Які вимоги до виконання художнього і робочого ескізів?

Домашнє завдання. Завершити шиття обраної іграшки (тулуба пташечки): зшити   крило наповнити його ватою . Очі: можно пришити бусінки або вишити нитками протилежного кольору. (Ті дівчата, які вже виконали: присилати роботи повторно не треба).  Шановні батьки: контролюйте, підсказуйте, але не виконуйте замість доньок домашнє завдання. Привчайте їх до самостійності, самоконтролю, а потім вони будуть вам благодарні. Дякую за розуміння. Воно ж видно: де виконувала дитина, а де дорослі.

Висилати сфотографовані готові вироби на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com 


Дата 18.10.2024

Тема 7. Методи проектування: фантазування. Використання біоформ у створенні виробу.  Міні маркетингові дослідження. (Синхронний режим).

 

Мета: ознайомитись із методами проектування, а саме – фантазування; використанням біоформ у створенні виробів; навчитись проводити маркетингові дослідження шляхом анкетування; визначити потребу у даному виробі.

                                                       Хід уроку

І. Організаційна частина та мотивація навчання.

Дівчата, доброго ранку! Сьогодні ми продовжимо виготовляти нашого голуба Миру, якого потім можна віднести  у вільний простір та відправити нашим воїнам, які нас захищають, щоб ми мирно спали, працювали. А також можна написати листа для воїнів з побажанням найкращого та скорішого закінчення війни; скорішої нашої перемоги. Тому , дівчатка, виконуйте все на відмінно. Домовились?!

ІІ. Викладання нового матеріалу.

         Методи проектування: фантазування. Використання біоформ у створенні виробу.

У процесі створення різних побутових предметів, під час будівництва та оформлення житла людина завжди зверталась по допомогу до природи.  Форма посуду, меблів, одягу, іграшок, елементів житла  часто нагадує нам природні форми. В оздобленні речей, що оточують людину, ми часто знаходимо зображення рослин, тварин, птахів, комах тощо.



       Знання про форми і конструкції природних об*єктів покладені в основу науки біоніки. Це прикладна наука про застосування в технічних пристроях й інших речах властивостей, функцій, структур живої природи. Людина завжди спостерігала, як влаштовють своє житло птахи і звірі, а ці знання застосовувала, будуючи власне житло.

     Для створення літальних апаратів люди запозичили форму птаха, будову його крила, а для плавальних засобів – форму тулуба, плавця і хвоста риби. Багато промислових виробів, споруд нагадують форму раковини, яйця, шишки, кукурудзяного качана, гриба тощо.

     В легкій промисловості також часто застосовують природні форми, кольори, фактуру у створенні одягу. Це спідниця «тюльпан», брюки «банани», рукав «летюча миша», малюнок тканини «курячі лапи», леопардовий тощо.

     Усі речі та предмети, що нас оточують, - пристрої, що полегшують працю, машини, меблі, книги, одяг, взуття тощо – є результатом праці тобто технологічної діяльності людини. На підприємствах люди різних професій перебувають у постійному пошуку, вдосконалюючи техніку та технології виробництва, задля задоволення потреб споживачів.  У створенні нових зразків технологічних об*єктів широко застосовують метод фантазування. Він полягає в тому, що персонажі, події та техніка переносяться до інших умов існування або використання, до яких їх треба заново пристосувати.

Маркетингові дослідження – це вид діяльності, який за допомогою інформації пов*язує маркетолога з споживачем, покупцями і суспільством. Інформація в даному випадку використовується для виявлення і встановлення маркетингових можливостей та проблем; для виробітку, вдосконалення і оцінки маркетологових дій; для відслідковування результатів маркетингової діяльності; а також для покращення розуміння процесу управління маркетингом. Маркетингові дослідники класифікують інформацію, необхідну для дослідження, визначають метод її збирання, розробляють і здійснюють його, аналізують результати і передають отримані дані замовнику.

Методи збору первинної інформаціїОсновними методами збирання первинної інформації є опитування, анкетування, спостереження, експеримент та імітація (моделювання).  Найважливішим з них є опитування. Опитування можна проводити особисто, телефоном чи поштою.

ІІІ. Самостійна практична домашня робота.

1.       Сьогодні ми виконаємо крила пташки.

2.       Взяти розкроєні чотири деталі для крил.

3.       Скласти по дві деталі для одного крила і обшити петельним швом в одну нитку (ховаючи вузлик всередину тканини – з краю). Залишити отвір для заповнення ватою.

4.       Наповнити крила ватою або синтіпоном та зашити отвір.

5.       Сфотографувати,  підписати та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи!

Дата 11.10.2024

Тема 6. Виготовлення та оздоблення виробу. Організація робочого місця.                          Правила безпечної праці. (Синхронний режим).

Мета: навчитись виготовляти виріб за шаблоном (зразком);  добирати і виконувати оздоблення виробу; правильно організовувати робоче місце.

                                                                     Хід уроку

І. Організаційна частина.

Доброго ранку, дівчата! Всі підготували матеріал?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.       Назвіть основні технологічні вимоги до виконання аплікації.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.       Перемалюйте шаблони пташки.





2.       На столі розкладають основну тканину, переносять на неї потрібний малюнок: тулуб пташки (дві деталі), крила (чотири деталі). Лекала накладають на кусочки тканини економно щоб хватило тканини (та ще й залишилась), обводять по контуру олівцем і вирізають їх. Для виробів краще використовувати щільні несипучі тканини – повсь, фетр, сукно, оксамит, шкіру тощо.

Якщо зрізи тканин не сиплються, то деталі вирізують чітко за контуром, якщо ж зрізи обсипаються – то від контуру відступають 2-5 мм для підгину країв.

3.       Далі дві деталі тулуба накладають одна на одну і пришпилюють шпильками.

4.       Обшити краї петельним швом (залишивши отвір для заповнення синтіпоном або ватою).

Приклад: з ютуба «зразок виконання петельного шва.»



IV.  Самостійна практична домашня робота.

1.       Перемалюйте шаблони пташки.

2.       Розкроїти дві деталі тулуба і чотири деталі для крил.

3.       Скласти дві деталі тулуба і обшити петельним швом в одну нитку (ховаючи вузлик всередину тканини – з краю). Залишити отвір для заповнення ватою.

4.       Наповнити тулуб ватою або синтіпоном та зашити отвір.

5.       Сфотографувати,  підписати та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи!


Дата 04.10.2024

Тема 5. Способи механічного з*єднання деталей. Закріплення деталей аплікації. Правила безпечної праці. (Синхронний режим).

Мета: ознайомитись  із способами механічного з*єднання деталей, навчитись  закріплювати деталі аплікації.

                                                                    Хід заняття

І. Організаційна частина

Доброго ранку, дівчата! Сьогодні ми повинні з*єднати всі деталі вашої аплікації. А для цього ви повинні були підібрати картон для фона, клей, зубочистку для клея, оздоблювальні матеріали відповідно до ескізу.

II. Актуалізація опорних знань.

Дайте відповідь на такі питання

1.       Від чого залежить вибір способу з*єднання?

2.       Що таке монтаж виробу?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

     Залежно від матеріалу, з якого виготовлено виріб, конструкції виробів, тобто його використання застосовують різні види з*єднань. Найбільш поширеним видом є склеювання, зшивання, зв*язування за допомогою шурупів, заклепок. Зварювання та інших. Склеюють деталі із паперу, картону, деревини, шкіри, тканин, гуми за допомогою різних ріновидностей клеїв.

     Часто в аплікації доводиться накладати одну деталь на іншу. В таких випадках спочатку вирізають нижню деталь, а потім на неї накладають верхню.

     Для оздоблення аплікації застосовують стеклярус, бісер, мереживо, кольорові стрічки, блискітки. При цьому слід враховувати характер узору, композицію і не загромаджувати, не перевантажувати малюнок зайвими оздобленнями. Адже сама аплікація уже є оздобленням килимів, диванних подушок, фартухів, занавісок, одягу та інших речей.

                                     Правила безпечної праці при роботі з ножицями:

1.       перед початком роботи обладнати своє робоче місце необхідними інструментами та матеріалами;

2.       надягти робочий одяг;

3.       ножиці у неробочому стані зберігати зімкнутими лезами у спеціальному чохлі;

4.       на столі ножиці повинні лежати зправа із зімкнутими лезами, гострими кінцями від себе;

5.       передавати ножиці слід кільцями вперед із зімкнутими лезами;

6.       слідкувати щоб ножиці не падали на підлогу тому, що вони псуються;

7.       під час різання пальці лівої руки тримати на безпечнія відстані від леза.

                                          Правила безпечної праці при роботі з голками

1.       зберігати голки та шпильки у відповідному місці – гольничці;

2.       для роботи не можна використовувати зігнуті, іржаві голки;

3.       забороняється лишати голку без нитки, підносити голку до очей, брати до рота, вколювати у робочий одяг або м*які меблі, не залишати її у виробі;

4.       щоб не проколоти пальця під час шиття, слід користуватись наперстком, який повинен щільно надягатись на палець;

5.       передають голку разом із ниткою, зав*язаною вузликом;

6.       якщо голка зламалась, її уламки слід обов*язково зібрати, замотати у папірець і викинути у смітник;

7.       нитку відрізають ножицями, а не відкушують зубами.

 

IV .  Практичне застосування учнями знань.

                                                Виготовлення виробу та ойго оздоблення.

1.       Спочатку розкладіть на ваш фон картону крупні деталі (розкладайте так, щоб готова аплікація була по середені картону);  а потім дрібні, але так, щоб між ними не було видно фон картона.

Якщо зрізи тканини не сиплються, то деталі вирузують чітко за контуром, якщо ж зрізи обсипаються – то від контуру вудступають на 2-5 мм для підгину країв.

2.       Починайте клеяти знову з великих деталей, намазуючи клей зубочисткою по краям   розкроєних деталей, але так, щоб він не виходив (не вилазив) з під тканини на фон.

V.  Підсумки уроку і домашнє завдання.

1.       Приклеїти всі деталі своєї аплікації, оздобити її згідно свого ескізу , сфотографувати та надіслати на мою електронну адресу.

2.       Підготувати матеріали: тканину (можно: фетр, серветки (що для витирання пилу),  бумагу А4, олівець, нитки котушкові  (краще по кольору тканини), голку, (наперсток – хто бажає).

3.       На наступні уроки буде основна технологія: обробка текстильних матеріалів ручним способом. Ми  почнемо виготовляти м*які плоскі іграшки. Наприклад: новорічні іграшки тощо.

4.       Ознайомтесь із зразками ручних швів. Картка: зразки ручних швів                  

Дата: 20.09.2024;  27.09.2024.

Тема 3-4. Способи розмічання (за шаблоном, через копіювальний папір). Планування роботи з виготовлення виробу. Синхронний режим).

Складання послідовності технологічних операцій. Добір матеріалів. Виготовлення деталей аплікації за шаблоном. Копіювання малюнка на основу. (Синхронний режим).

Мета: ознайомитись із послідовністю технологічних операцій під час виготовлення виробу; навчитись складати план роботи з виготовлення виробу, добирати необхідні матеріали.

                                               Хід заняття

І. Організаційна частина

Доброго ранку та мирного неба! Я сподіваюсь, що вже всі підготували весь матеріал та інструменти для праці?!

Тож уважно читайте мої коментарі!

ІІ. Вивчення нового матеріалу з практичним закріпленням.

          Аплікацію виконують у певній послідовності:

1.     Спочатку виконують ескіз у натуральну величину (він не повинен мати дуже дрібні елементи), можна використати малюнки для дитячих розмальовок.

2.     Відповідно до ескізу підбирають матеріал за кольором та фактурою (тобто по товщині тканини).

3.     Із загального малюнка на кальку переносять елементи аплікації: переводять кожний елемент і на кальці кожний шаблон підписують відповідно до деталей малюнка

( наприклад: ліва рука, ліва нога лівий башмак і т.д.)

4.     Вирізати підписані шаблони.

5.     За допомогою шаблонів кожний елемент  аплікації обводять (олівцем або тоненькою крейдою) на відповідній тканині (розташувавши  економно шаблони) й вирізають заготовки.

6.     Далі кожну вирізану деталь кладуть на її місце (на основний малюнок ескіза) і прикріплюють шпильками, щоб не розсипалась уся композиція.

ІІІ. Домашня робота.

1.     Виконати практичну класну роботу.

2.     Доберіть картон для фона вашої аплікації, клей, зубочистку для клея, оздоблювальні матеріали відповідно до ескізу.

Дата 13.09.2024

Тема 2. Технологічний процес. Види конструкційних матеріалів. Технологія виконання аплікації з волокнистих матеріалів. Способи розмічання. (Синхронний режим)

Мета: ознайомитись з видами конструкційних матеріалів для виготовлення аплікації; навчитись розрізняти матеріали, необхідні для роботи, а також розпізнавати тканини, нитки, пряжу; характеризувати технологію аплікації, виконувати різні способи розмічання деталей аплікації.

                                              Хід уроку

І. Організаційна частина.

Всім доброго ранку! Сьогодні ми повинні ознайомитись з видами конструкційних матеріалів для виготовлення аплікації; навчитись розрізняти матеріали, необхідні для роботи, а також розпізнавати тканини, нитки, пряжу; характеризувати технологію аплікації, виконувати різні способи розмічання деталей аплікації.

ІІ. Актуалізація мотивації навчання.

1.      Давайте пригадаємо: з яких матеріалів виготовляють автомобіль, черевики, сорочки, годинник, килими?

2.      Де виготовляють ці корисні речі?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

     Багато речей, якими користується людина в житті, виготовляється на спеціальних підприємствах – фабриках, заводах, у цехах, на сільскогосподарських фермах, як вручну, так і за допомогою відповідного обладнання. Спільна робота людей і машин, що спрямована на перетворення матеріалів та виготовлення продукції, називається виробничим процесом. Виробничий процес складається з окремих етапів:

1.      Технологічний процес – зміна форми і розмірів швейної заготовки, складання окремих деталей у виріб, послідовність виконання операцій під час виготовлення виробу тощо.

2.       Підготовка сировини чи матеріалів.

3.       Формування окремих даталей.

4.      Обробка деталей.

5.       З*єднання деталей.

6.       Оздоблення виробу.

Слово «аплікація» означає створення зображень або малюнків з різних елементів, заздалегіть вирізаних за шаблонами, що закріплюються на матеріалі-основі. Малюнки наносяться на певний фон, вирізаються і прикріплюються до основи шляхом пришивання, приклеювання, прибивання цвяхами тощо.

У техніці аплікації можна виготовити безліч виробів. Так це можуть бути: панно (прикраса на стіни), скатертина, покривало, штори, постільна білизна, різні предмети домашнього  вжитку (газетниці, сумочки для дрібничок, прихватки, грілки для чайників, піжами тощо), а також прикрасити одяг для себе та дорослих.

       Види конструкційних матеріалів для виготовлення аплікацій

Виготовляючи одяг, меблі, іграшки, машини, посуд й іншу продукцію на підприємствах використовують різні конструкційні матеріали. Такими матеріалами є – метал, тканина, скло, деревина, пластмаса, гума, папір, пряжа, шкіра тощо.

     Для виготовлення аплікацій також використовують різноманітні конструкційні матеріали. Це може бути папір та пластилін, з якими ви працювали у молодших класах, тканина, клаптики шкіри, замші та хутра, пряжа та нитки, шнури, тасьма, гудзики, природні матеріали (сухе листя та квіти, зерно та крупи, пух тополі та пір*я, вата, насіння, лушпиння з яєць, пісок, солома), а також неткані матеріали – повсть. За основу (фон) беруть полотно, мішковину, картон, фанеру, ДВП й ін. Крім цього необхідно мати клей, пензлики, олівці, наперсток, шпильки, голки та нитки – для кріплення елементів аплікації до основи, ножиці – для вирізання деталей, лінійку, сантиметрову стрічку, міліметровий папір, кальку і копіювальний папір – для перенесення елементів аплікації з ескізу на тканину.

     Технологічний процес виготовлення аплікації полягає в тому, що спочатку відбувається підготовка матеріалів до обробки. А саме: тканину перевіряють на наявність дефектів, визначають лицьовий та виворітний боки; всі клаптики необхідно випрати, а після висушування тканину обережно прасують. Можна також проклеїти матеріал флізеліном (щоб вони стали більш цупкими і не обсипались) (але я в цьому не наполягаю). Після цього приступають до формування окремих деталей – тобто за допомогою шаблонів розмічають їх та тканині і вирізають.

Вирізані деталі з*єднують з основою за допомогою клею, ниток (пришивають).

Для надання аплікації завершеного, естетичного , виразного та сучасного вигляду її оздоблюють. Для цього використовують вишивку, бісер, стрази, мереживо, тасьму, стрічки, шнури тощо.

Для того, щоб отримати певну деталь необхідно розмітити її на тканині. Існує декілька способів розмічання деталей: розмічання за шаблоном, через копіювальний папір, способом перенесення.

     Розкладаючи тканину на столі, її ретельно розправляють. Далі беруть шаблони, прикладають їх до тканини, враховуючи напрямок малюнка і обводять простим олівцем або кравецькою крейдою (контурна лінія має бути тонкою). Шаблони розташовують на тканині економно, щоб було якомога менше відходів. Слід стежити щоб на деталі не потрапили дефекти. В першу чергу розташовують великі деталі, а потім дрібні.

     Під час вирізування деталей слід обережно поводитись із ножицями. Пальцями лівої руки притримують тканину і розміщують їх на безпечній відстані від леза ножиць. Гострий кінець ножиць розміщують під тканиною. Вирізування деталей виробу з ткнини називається розкроюванням. Вирізані деталі називають кроєм. Розріз тканини по контуру деталі називають зрізом.

IVСамостійна практична робота.

1.      Записати у зошит число, тему та виділені основні поняття, вивчити та розуміти їх.

2.      Підготувати малюнок (великий, на А4) (його можна взяти з інтернету та роздрукувати, можна використовувати малюнки для дитячих розмальовок). Цей малюнок не повинен мати дуже дрібних елементів).

3.      Відповідно до ескізу підібрати матеріали за кольором та фактурою.

4.      Скласти все в окрему папку або файл, підготувати також всі інструменти.

Сфотографувати,  підписати (не на виробі) та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Приклад   для аплікації:            

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи!

Дата: 06.09.24

Тема 1. Поняття про технологію. Правила внутрішнього розпорядку. (Синхронний режим)

Мета: навчити характеризувати «технологію» як перетворювальну діяльність, ознайомити із правилами внутрішнього розпорядку та безпечної праці.

Мотиваційна частина.

Діти! Пригадайте:

1.       Де виготовляють корисні речі?

2.       Що необхідно мати для виготовлення  корисних речей?

3.       Де розміщують інструменти, заготовки інше обладнання під час виготовлення виробів?

4.       Які правила внутрішнього розпорядку ви знаєте?

Усвідомлення нового матеріалу.

Термін «праця» означає корисну роботу людини під час трудової діяльності.

Технологія  - це наука, що вивчає процеси перетворення різних матеріалів у предмети споживання, корисні речі, як на виробництві так і в побуті.

Існують різні види технологій. Прикладами технологічних процесів в побуті є приготування їжі, пошиття одягу, виготовлення і ремонт меблів у домашніх умовах, наклеювання шпалер тощо. Технологічні процеси рзноманітні – видобування корисних копалин (нафта, газ, вугілля), виготовлення одягу, взуття, меблів, будівництво, вирощування  рослин, розведення тврин тощо.

     Кожен технологічний процес складається з наступних елементів:

Предмета праці – це те на що спрямована праця (тканина, нитки, деревина, метал, цегла), засобів праці – те, за допомогою чого здійснюється праця (голки, швейні машини, верстати, ножівки, трактори), продукт праці – це готова продукція (сукні, автомобілі, білизна, будинки, літаки).

Правила внутрішнього розпорядку.

1.       Перед початком заняття надіти робочий одяг (халат або фартух).

2.       Підготувати робоче місце до роботи.

3.       Не відволікатися від робити.

4.       Додержуватись порядку та чистоти на робочому місці.

5.       Обережно і дбайливо поводитись з інструментами й матеріалами, використовувати їх лише за призначенням.

6.       Економно використовувати матеріали.

7.       Роботу виконувати за допомогою справного інструменту та обладнання.

8.       Робоче місце тримати у чистоті і порядку.

9.       Після закінчення роботи прибрати робоче місце.

Повідомлення  домашнього завдання.

На 1 семестр вам потрібно придбати: картон А4 (2-3 листа, будь якого кольору), клей «дракон» (інший клей не клеє тканину, а якщо купуєте інший, то вибирайте щоб він був без різкого запаху, маленьку тару), декілька кольорів  серветок (що ми витираємо пил) або фетра; ножиці, палочка (зубочистка, щоб набирати клей), 2-3 листа білої бумаги А4, малюнок (наприклад – клоуна) на весь лист бумаги А4 (малюнок можно намалювати, або знайти в інтернеті та роздрукувати) і обов*язково зошит в клітинку, де дівчата повинні записувати число, тему та основні поняття (писать ми будемо більше на початку семестру).

Ми будемо виготовляти поетапно аплікацію.

Сфотографувати,  підписати (не на виробі) та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи!

Комментариев нет:

Отправить комментарий