6 клас малювання
Тема 2. Побутовий жанр: сюжетно-тематична картина
Пояснення.
Картина - це твір станкового живопису, що правдиво втілює глибокий задум, який відзначається значущістю змісту і завершеністю художньої форми (це сюжетно-тематичний твір).
Він має жанрові різновиди: історичний, міфологічний, батальний, побутовий.
Відображення у художніх творах подій та сцен повсякденного життя людини належить до побутового жанру.
Люди в усі часи намагалися розповісти про своє життя та закарбували це у витворах мистецтва: первісна людина - у наскальних розписах, Єгиптяни - у розписах та рельєфах гробниць, давні греки - у вазописі.
У 16 ст. багато картин на тему побуту селян творили ПітерБрейгель Старший (1525-1569) і його син, Пітер Брейгель Молодший (1564-1637): "Селянське весілля", "Весільний танець".
Голландські художники: Пітер де Хох, Герард Терборх: "Господиня і служниця", "Платтяна шафа".
Художник українського походження: Микола Корнилійович Пимоненко (1862-1912): "Сінокіс", "Свати".
Інструктаж до самостійної практичної роботи.
Пам*ятаймо: сюжетно-тематична композиція має три плани. Центр композиції картини розміщується на середньому плані; передній план заповнюєтьсядодатковими дрібними предметами, роль третього плану виконує фон - нейтральний простір.
Завдання! Намалювати сюжетно-тематичну композицію на одну з тем: "Як я допомагаю батькам", "Моя сім*я вдома", "Я готую уроки".
Шановні учні! Всі, хто не підписав свою тестову роботу вважаю, що вони не виконані.
Обов*язково після карантину всім боржникам принести заборгованість!!!!!!!
Шановні учні! Я створила папку куда ви повинні відправляти свої сфотографовані роботи за посиланнями по класам:
6 - А
https://drive.google.com/drive/folders/1Bm3qXWUjjsziDRX1kQvsRrbxyQNaHYmM?usp=sharing
6 - Б
https://drive.google.com/drive/folders/1J_cQUh6D5mpUUuKHpH3j5Qq-ZZd85esv?usp=sharing
6 - В
https://drive.google.com/drive/folders/1ZFBhzzbCO6652hxaBLDtP44D8gSsgk1-?usp=sharing
Тема 3. (з 30 березня по 03 квітня)."Побутовий жанр у народному мистецтві"
Україна завжди славилася народними майстрами. Однією з найвідоміших стала Косівська кераміка, що отримала назву від м.Косів в Івано-Франківській області. Опішнянська кераміка - укр-ка кераміка із селища міського типу Опішня на Полтавщині. Антон Гнатович Штепа (1903-2005) створював художнє різблення з дерева (об*ємне). Іван Миколайович Сколоздра (1934-2008) - народився на Львівщині - живопис на склі. Надія Білокінь та Марія Приймаченко петриківський розпис.
Домашнє завдання.
1. Відкрити тести, на листочках дати відповіді, указати прізвища.
2. Намалювати або зробити одну із композицій : у вигляді Косівської кераміки або Опішнянської кераміки, або петриківстким розписом, або створити композицію витинанки на тему народної пісні.
Шановні учні! Для накопичування оцінок не забувайте сфотографувати всі три свої роботи і відправити в папку за вище указаними посиланнями. Хто не прислав - вважаю завдання не виконаними.
Повторна ссилка на тести:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd7tEyPkad_Opvmklgxiaa_rviRP5yO_a7MzelDyRJEX2QxHQ/viewform?usp=sf_link
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd7tEyPkad_Opvmklgxiaa_rviRP5yO_a7MzelDyRJEX2QxHQ/viewform?usp=sf_link
Тема 4. (з 06.04.2020 по 10.04.2020) "Український народний одяг"
Костюм - частка нородної душі. Українські костюми - це різноманітні матеріали, просторі конструкції та форми, багатства технік і композицій прикрас та оздоблень.
Основу як чоловічого, так і жіночого народного одягу складала біла сорочка: у чоловіків - коротка по коліна, у жінок - довга, вони прикрашені вишивкою. У жінок існував розпашний незшитий типпоясного одягу у вигляді одного або декількох шматків вовняної тканини: по буднях - однотонних запасок, дерги; на свято - плахти, безрукавки - керсетки.
У чоловіків на поясі кріпилися необхідні речі - кресало, гребінь, невеликий ніж. У літку чоловіки вдягали солом*яні капелюхи, взимку хутряні шапки циліндричної форми.
Головний убір заміжньої жінки мав повністютзакривати волосся (очіпки, намітки, платки).
Найбідніше сільське населення взувалося в постоли. або плетені з кори дерев личаки (лапти), черевички, чоботи.
Селянські "коштовності" - корали, бурштин, дукачі. сережки тощо.
Домашнє завдання. Створити ескіз святкового або повсякденного сучасного жіночого та чоловічого одягу з елементами традиційної народної вишивки.
Сфотографувати, підписати та відправити в папки за посиланням. Хто не прислав - вважаю завдання не виконаними.
Тема 5 (з 21 квітня по 24 квітня) "Біблійна тема у мистецтві"
Пояснення
Біблія - одна з найважлтвіших скарбниць духовної та культурної спадщини людства. Біблійні історії отримали візуальну форму в численних скульптурах, фресках, іконах, полотнах, малюнках і гравюрах. Церква робила замовлення художникам і майстрам, які розписували фресками стіни храмів, виконували вітражі для вікон та мозаїки для стін, писали ікони і малювали книжкові мініатюри.
У першій половині 12 століття у Візантії було створено ікону Володимирської (Вишгородської) Божої Матері. Іконописець зумів передати переживання Матері, передчуття трагічної долі Сина. Ця ікона в 12ст. потрапила до Київської Русі й досі шанується як святиня. У роботах італійського майстра Мікеланджело Буонарроті (1475-1564) головним героєм стає людина з героїчною або трагічною долею.
Пояснення
Біблія - одна з найважлтвіших скарбниць духовної та культурної спадщини людства. Біблійні історії отримали візуальну форму в численних скульптурах, фресках, іконах, полотнах, малюнках і гравюрах. Церква робила замовлення художникам і майстрам, які розписували фресками стіни храмів, виконували вітражі для вікон та мозаїки для стін, писали ікони і малювали книжкові мініатюри.
У першій половині 12 століття у Візантії було створено ікону Володимирської (Вишгородської) Божої Матері. Іконописець зумів передати переживання Матері, передчуття трагічної долі Сина. Ця ікона в 12ст. потрапила до Київської Русі й досі шанується як святиня. У роботах італійського майстра Мікеланджело Буонарроті (1475-1564) головним героєм стає людина з героїчною або трагічною долею.
Домашнє завдання. 1. Створити ескіз вітража середньовічного собору. Або
2. Створити імітацію орнаментального оздоблення, яким прикрашають храми.
Розфарбовуємо тільки фарбами!
Тема 6 (з 27 квітня по 01.05) "Міфологічна тематика"
Пояснення
Пояснення
У давнину людина була безсилою перед явищами природи. тому все, що її оточувало, пояснювала згідно зі своїм світоглядом. Усі уявлення про походження світу, природних явищ, богів і людства перетворювалися на міфи. Давні народи жили в різних куточках світу, тому й міфів про проходження людини безліч.
"Міф" - казка, переказ, оповідання - про минуле, навколишній світ, яке описує події за участю богів, демонів і героїв та історії про походження світу, богів і людства.
Міфологічний жанр - жанровий різновид образотворчого мистецтва, сюжети якого започинені з міфоголії.
Твори на міфологічну тематику можна знайти у творчості Тараса Шевченко, Віктора Васнєцова, також Раффаель, Веласкес, Рубенс, Боттічеллі, Пуссен та ін.
Хто не прислав роботи - вважаю завдання не виконаними.
"Міф" - казка, переказ, оповідання - про минуле, навколишній світ, яке описує події за участю богів, демонів і героїв та історії про походження світу, богів і людства.
Міфологічний жанр - жанровий різновид образотворчого мистецтва, сюжети якого започинені з міфоголії.
Твори на міфологічну тематику можна знайти у творчості Тараса Шевченко, Віктора Васнєцова, також Раффаель, Веласкес, Рубенс, Боттічеллі, Пуссен та ін.
Домашнє завдання (на вибір):
1. Намалювати композицію-силует у стилі грецького вазопису.
2. Намалювати музу знань Калліопу за власною уявою.
Розфарбовуємо тільки фарбами!Хто не прислав роботи - вважаю завдання не виконаними.
Тема 7 (06.05.2020) "Історичний і батальний жанри"
Пояснення
Історичний жанр - це зображення історичний подій. Він існує в живописі, графіці, скульптурі. З*явився історичний жанр в античну епоху. Фараони Давнього Єгипту і царі замовляли художникам твори про власні подвиги і діяння.
Одним із художників, яких хвилювала та надихала історія рідної землі, був Ілля Юхимович Рєпін. "Запорожці пишуть листа турецькому султану" - художник прославляє героїчне минуле українського народу, що заснували свою незалежну, войовничу Запорізьку Січ. "Тарас Бульба" - М.Гоголя.
Батальний жанр (з франц. - баталля - "битва") присвячений темам війни і військового життя. Батальний жанр можна розглядати і як складову історичного жанру. Батальний жанр це жорстокість завоювань, народні лиха, всі біди, які несе війна.
Цінний внесок у розвиток батального жанру зробили багато художників, наприклад Іван Костянтинович Айвазовський (1817-1900) "Наваринський бій". С.Васильківський "Сторожа запорозьких вольностей". Ф.Рубо "Оборона Севастополя".
В Україні завжди пам*ятали про славетні часи Київської Русі та козацтва. Тарас Шевченко також звертався до історичних сюжетів.
Домашня робота: (одна із трьох на вибір)
1. Намалювати композицію на історичну тему.
2. Намалювати батальну схему до повісті М. Гоголя "Тарас Бульба"
3. Створити сюжетно-тематичну композицію "Запорізька Січ".
Послідовність дій:
а) оберіть сюжет;
б) простим олівцем визначте лінію горизонту, окресліть основні елементи сюжету, дотримуючись правил композиції;
в) виконавши малюнок олівцем, почніть роботу фарбами.
Сфотографувати, підписати та відправити в папки за посиланням.
Пояснення
Історичний жанр - це зображення історичний подій. Він існує в живописі, графіці, скульптурі. З*явився історичний жанр в античну епоху. Фараони Давнього Єгипту і царі замовляли художникам твори про власні подвиги і діяння.
Одним із художників, яких хвилювала та надихала історія рідної землі, був Ілля Юхимович Рєпін. "Запорожці пишуть листа турецькому султану" - художник прославляє героїчне минуле українського народу, що заснували свою незалежну, войовничу Запорізьку Січ. "Тарас Бульба" - М.Гоголя.
Батальний жанр (з франц. - баталля - "битва") присвячений темам війни і військового життя. Батальний жанр можна розглядати і як складову історичного жанру. Батальний жанр це жорстокість завоювань, народні лиха, всі біди, які несе війна.
Цінний внесок у розвиток батального жанру зробили багато художників, наприклад Іван Костянтинович Айвазовський (1817-1900) "Наваринський бій". С.Васильківський "Сторожа запорозьких вольностей". Ф.Рубо "Оборона Севастополя".
В Україні завжди пам*ятали про славетні часи Київської Русі та козацтва. Тарас Шевченко також звертався до історичних сюжетів.
Домашня робота: (одна із трьох на вибір)
1. Намалювати композицію на історичну тему.
2. Намалювати батальну схему до повісті М. Гоголя "Тарас Бульба"
3. Створити сюжетно-тематичну композицію "Запорізька Січ".
Послідовність дій:
а) оберіть сюжет;
б) простим олівцем визначте лінію горизонту, окресліть основні елементи сюжету, дотримуючись правил композиції;
в) виконавши малюнок олівцем, почніть роботу фарбами.
Сфотографувати, підписати та відправити в папки за посиланням.
Тема 8 (13 травня 2020) "Історична спадщина"
Пояснення
Археологія - (наука про давнє) - наука, що висвітлює історію людського суспільства на основі вивчення пам*яток кам*яного, мідного (бронзового), залізного віків і почасти пізніших часів. До цих пам*яток, що називаються археологічними, належать: стоянки, поселення, поховання, прикраси, предмети побуту та мистецтва, знаряддя праці, зброя, посуд.
Окрім археологічних знахідок є народні традиції, які передаються із покоління в покоління. Усе це складає історичну спадщину народу. Що ж належить до історичної спадщини нашої Батьківщини? По-перше, це національний костюм; ткацтво, килимарство, вишивка, виготовлення оригінальних виробів з деревини (деревообробка), художнє плетіння (лозоплетіння, соломоплетіння), гончарство, гутництво (вироби з скла), художнє кування, ливарництво з латуні та ін.
Домашнє завдання (на вибір):
1. Намалювати костюми до казки про Кирила Кожум*яку. Продумати не лише одяг, а й прикраси, взуття, головні убори.
2. Намалювати орнамент для килима, використовуючи трипільсткі символи.
3. Намалювати вироби, що належать до історичної спадщини нашої Батьківщини.
Розфарбовуємо тільки фарбами!
Увага: усім боржникам прошу надіслати роботи!
Тема 9 (20 травня 2020) "Новаторство у мистецтві"
Пояснення і завдання в презентації
https://drive.google.com/open?id=1EFDwaSJ3ia1Eqem-TuEXa5ga0PNn786H
Практична робота (одна на вибір).
Завдання №1.Створити абстрактну композицію . Поекспериментувати з фарбами. Які поєднання кольорів викликають у вас найбільше емоцій?
Завдання №2. Створити композицію в техніці автоматичного письма. Дати роботі назву.
Практичні роботи сфотографувати, підписати і надіслати в блог. Всім боржникам своєчасно надіслати роботи.
Практична робота (одна на вибір).
Завдання №1.Створити абстрактну композицію . Поекспериментувати з фарбами. Які поєднання кольорів викликають у вас найбільше емоцій?
Завдання №2. Створити композицію в техніці автоматичного письма. Дати роботі назву.
Практичні роботи сфотографувати, підписати і надіслати в блог. Всім боржникам своєчасно надіслати роботи.
Тема 10 (27.05.2020) Урок узагальнення знань.
Перевірка засвоєння учнями знань на репродуктивному рівні
Виконання тестових завдань - на платформі (виконуються всі завдання; кожна правильна відповідь - 1 бал).
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOmj7Hx-ZvwH6rVc9m1gY1BsB4AtBkQhs7D1X9XeOGnOg8mQ/viewform?usp=sf_link
Соляник Женя
ОтветитьУдалитьТест сделал и отправил.
Где вы тест нашли?
УдалитьПавленкоА. Тест зделано
ОтветитьУдалитьКлимовец Анастасия тест сделала и отправила.
ОтветитьУдалитьИванов Владислав тест сделал и отправил.
ОтветитьУдалитьСоляник Женя 6-В кл.
ОтветитьУдалитьЖеня в альбомі намалював сюжетно-тематичну композицію"Я готую уроки".
А тест ДЕ?
ОтветитьУдалитьСкажіть де тест будь ласка.
Люмила Миколаівна. Є помилка в тесті за 20.05."Василь Кандінський був представником - (згідно презентаціі абстракціоністом, але відповідь не правильна.
ОтветитьУдалить