6 клас - технологія 2024-2025 н.р. 

                      Дистанційне навчання. 

6 - А клас 

https://us05web.zoom.us/j/6221464538?pwd=VVRsdUoxNURrUm9VdnVpWFh4ZHNLQT09&omn=82097465574

посилання на онлайн урок

Людмила Тетервова запрошує вас на заплановану конференцію: Zoom.  Ідентифікатор конференції: 622 146 4538 Код доступа: tWWhh2

6 - Б

Ссылка приглашения Ссылка приглашения https://us05web.zoom.us/j/82160702464?pwd=74uuA4tDDuXUbH9bEba4PeC9bRpZ6a.1 

                                   ІІ семестр

Дата 05.02.2025

Тема 20. Практична робота. Засіб викладання смужок - "діафрагма".    Базовий елемент - квадрат. (Синхронний режим).

Мета:
навчальна: сприяти засвоєнню виконання прийомів побудови та виконання базового елемента - квадрат; закріплювати і розширювати знання про художні можливості використання паперу;

розвиваюча: розвивати естетичні вимогливості та координацію рухів, уміння підбирати кольори;
виховна: продовжувати формувати працьовитість, охайність, самостійність.

Перебіг уроку
І. Організаційна частина.
Діти, доброго дня! І знову я не бачу ваші роботи! Виконуйте та присилайте своєчасно! Це вже третя робота, яку ви повинні зробить.

ІІ. Інструктаж та домашня самостійна практична робота.
Послідовність виготовлення виробів.
1. Шаблон, який ви зробили на попередньому уроці, накласти на картон, проколоти голкою або гострим кінцем циркуля по кутам квадрата, з*єднати лінійкою крапки, провести олівцем лінії та вирізати цей квадрат на картоні.
2. Під лицьову сторону вирізаного квадрата підкласти накреслений шаблон, прикріпити скрепками.
3. Підібрати 4 кольорові гами смужок (в теплих або холодних тонах); скласти вдвоє (по довжині) і починати по черзі їх приклеювати скотчем чітко по лініям і не змішувати кольори (тобто по черзі: зелений - напроти зеленого, блакитний, жовтий, червоний; потім знову зелений, блакитний, жовтий, червоний і т.д.).

4. Оформити композицію.
Під час практичної роботи слідкувати за виконанням правил безпечної роботи.


IІІ. Заключна частина.
Домашнє завдання:
прислати виконані роботи, підготувати А4 -білий, кольоровий картон, смужки 4-х кольорів, скотч, ножиці, циркуль, лінійку, олівець.
 Прислати для оцінювання на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com 

Дата 29.01.2025

ТЕМА 19. Засіб викладання смужок - "діафрагма". Базовий елемент - квадрат. (Синхронний режим).

Мета:
навчальна: сприяти засвоєнню виконання прийомів побудови та виконання базового елемента - квадрат; закріплювати і розширювати знання про художні можливості використання паперу;

розвиваюча: розвивати естетичні вимогливості та координацію рухів, уміння підбирати кольори;
виховна: продовжувати формувати працьовитість, охайність, самостійність.

Перебіг уроку
І. Організаційна частина.
Діти, доброго дня! І знову я не бачу ваші роботи! Виконуйте та присилайте своєчасно! Це вже третя робота, яку ви повинні зробить.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
  Бесіда
1. Якої ширини повинні бути смужки?
2. Як підбирати кольори?
3. На якій стороні картону виконують роботу?
4. Правила безпечної роботи з ножицями.
ІІІ. Інструктаж та домашня самостійна практична робота.
Послідовність виготовлення виробів.
1. Побудувати коло радіусом 6 см, провести осі симетрії.
2. Вписати в коло квадрат.
3. Рухаючись за годинниковою стрілкою, відкласти на кожній стороні від вершин по однаковому відрізку (по 1 см). Цей відрізок називають кроком.


4. З*єднали точки прямими лініями - отримали новий квадрат. На новому квадраті знову відкласти відрізки тієї ж довжини, рухаючись від вершини за годинниковою стрілкою..
5. Продовжуйте виконувати роботу, поки не залишиться маленький квадрат.
6. Пронумеруйте за годинниковою стрілкою всі трикутнички.
7. Підібрати кольорові гами смужок (в теплих або холодних тонах); скласти вдвоє (по довжині) і починати по черзі їх приклеювати.
8. Оформити композицію.
9. Під час виконання практичної роботи слідкувати за дотриманням правил безпечної роботи та санітарно-гігієнічними вимогами.


IV. Заключна частина.
Домашнє завдання:
1. виконати (накреслити) базовий елемент - квадрат (користуючись послідовністю виготовлення );
2. прислати виконані роботи, підготувати А4 -білий, кольоровий картон, смужки 4-х кольорів, скотч, ножиці, циркуль, лінійку, олівець.
 Прислати для оцінювання на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com 

   Дата: 15.01.2025; 22.01.25.

Тема 17 - 18. Засіб викладання смужок - "діафрагма". Базовий елемент - трикутник. (Синхронний режим).

Мета:
навчальна: сприяти засвоєнню виконання прийомів побудови та виконання базового елемента - трикутник; закріплювати і розширювати знання про художні можливості використання паперу;

розвиваюча: розвивати естетичні вимогливості та координацію рухів, уміння підбирати кольори;
виховна: продовжувати формувати працьовитість, охайність, самостійність.

Перебіг уроку
І. Організаційна частина.
Діти, доброго дня!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
  Бесіда
1. Якої ширини повинні бути смужки?
2. Як підбирати кольори?
3. На якій стороні картону виконують роботу?
4. Правила безпечної роботи з ножицями.
ІІІ. Інструктаж та домашня самостійна практична робота.


1 урок. Послідовність виготовлення виробів.
1. Побудувати коло радіусом 4, 5 см або 6 см і поділити циркулем на 3 рівні частини.
2. Вписати в коло трикутник.
3. Рухаючись за годинниковою стрілкою, відкласти на кожній стороні від вершини по однаковому відрізку (по 1 см). Цей відрізок називають кроком.
4. З*єднали точки прямими лініями, пронумерували (за годинниковою стрілкою) - отримали новий трикутник. На цьому трикутнику знову відкласти відрізки тієї ж довжини, рухаючись від вершини за годинниковою стрілкою.
5. З*єднавши нові точки між собою, отримали новий трикутник. Продовжувати побудову за цим же принципом.
6. У центрі - маленький трикутник, а побудовані лінії створять цікавий ефект спіралі, яка закручується.
7. Пронумерувати (по черзі) за годинниковою стрілкою.
8. Підібрати 3 кольорові гами смужок, скласти уздовж вдоє і починати по черзі їх приклеювати.
9. Оформити композицію.
Під час практичної роботи слідкувати за виконанням правил безпечної роботи.

2 урок. Послідовність виготовлення виробів.
1. На внутрішню сторону аркуша картону нанести малюнок за допомогою голки (проколювання по кутам) або копіювального паперу.
Вирізати його по контуру ножицями або макетним ножем.
2. Закріпити айріс-шаблон на лицьову сторону основи таким чином, щоб його зовнішній контур чітко співпав із вирізаним зображенням. Зафіксувати скріпками.
3. Нарізати смужки кольорового паперу завтовшки 3 см. Довжину, колір та кількість визначають за шаблоном. Смужки паперу складають уздовж удвоє.
4. Роботу виконують на внутрішній (виворітній) стороні картону. Починати приклеювати смужки відповідно з цифрою 1 на шаблоні. При цьому важливо згин смужки чітко поєднати з лінією на шаблоні.
5. Так одна за одною, відповідно з позначеннями на айріс-шаблоні, приклеїти всі смужки за годинниковою стрілкою, змінюючи колір. Смужки мають нашаровуватись одна на одну.
Відео на допомогу:


IV. Заключна частина.
Домашнє завдання:
1. виконати базовий елемент - трикутник (користуючись послідовністю виготовлення ); (виконувати на білому аркуші паперу.
2. Прислати виконані роботи, підготувати: А4 -білий, кольоровий картон, смужки 4-х кольорів, скотч, ножиці, циркуль, лінійку, олівець.

 Прислати для оцінювання на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com  

Дата 25.12.2024

Тема 16. Історія виникнення техніки "айріс-фолдінг". Інструменти, пристосування та матеріали для роботи. Практична робота: ознайомлення з видами паперу. (синхронний режим).
Мета:
навчальна: ознайомитись з новою технікою роботи з папером; продовжувати формувати та закріплювати навички користування лінійкою, ножицями в ході практичної роботи;
розвиваюча: розвивати естетичний смак, уміння підбирати кольори; розвивати координацію рухів;
виховна: виховувати акуратність, точність у роботі; бажання працювати та виготовляти власні роботи.
Перебіг уроку
І. Організаційна частина.
Діти, тому що ми вийшли знову на дистанційну форму навчання, а не на очну, прийшлось вам поміняти програму (замінити на більш легку). З якою ви сьогодні познайомитесь.
ІІ. Актуалізація навчальних знань учнів.
1. Як ви розумієте поняття "об*єкт технологічної діяльності"?
(Виріб, який будемо виготовляти)
2. Які об*єкти технологічної діяльності ви виготовляли на уроках праці?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
На сьогоднішньому уроці ми навчимося виконувати нову техніку. Якщо ви будете уважними, старанними і наполегливими, то будь-яка робота буде вам під силу.
- З яких етапів складається процес створення виробу?
1. Створити ескіз виробу. (Це ескізне проектування)
2. Зробити креслення базової конструкції (основи, шаблону). (Це конструювання)
3. Розробити зовнішній вигляд виробу, підібрати кольори. (Художнє конструювання).
Усі три етапи взаємопов*язані й важливі для кінцевого результату. Тому епіграф нашого уроку: "Натхнення - це гість, який не любить відвідувати лінивих".
П.І. Чайковський
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Техніка "Айріс-фолдінг" - (райдужне складування) - техніка складування смужок кольорового паперу під кутом у вигляді спіралі, яка закручується.
Назву пояснити достатньо просто - готове зображення нагадує за своєю структурою будову райдужної оболонки людського ока чи діафрагму фотокамери.
Виникла ця техніка на території Нідерландів. Місцеві майстри виконували свою роботу з кольорового паперу. У наш час використовують не тільки різні види кольорового паперу та картону, а й тканину, стрічки, листя дерев тощо.
Цю техніку застосовують для прикрашання листівок, фотоальбомів, записників, подарункової упаковки, диванних подушок, настінних панно, жіночих сумочок, одягу тощо.
2. Для виконання робіт у техніці "Айріс-фолдінг" використовують айріс-шаблон, на якому нанесені контури готового зображення, а також указаний порядок і напрямок розміщення смужок паперу, може бути вказаний їх колір.
3. Інструменти, пристосування та матеріали для роботи: лінійка, олівець, трикутник, циркуль, картон, білі листи А4, різнокольорова бумага (можна односторонню), ножиці, вузький скотч, скрепки (4 шт.).
4. Правила безпечної праці під час роботи ножицями, клеєм та санітарно-гігієнічні вимоги. (Повторити).
V. Інструктаж та практична робота.
Схеми для "Айріс-фолдінгу" достатньо просто зробити самому - необхідно тільки знати деякі принципи їх побудови. (Шаблон ми зробимо ).
VІ. Заключна частина.
Домашнє завдання: підготувати - лінійку, олівець, картон, білі листи А4, різнокольорову бумагу (можна односторонню), ножиці, вузький скотч, скрепки (4 шт.).

Дата 18.12.2024

Т  Тема 15.  Оцінювання результатів проєктної діяльності. Тематичне оцінювання. (Синхронний режим).

     Мета:

     - навчальна: ознайомитись із сучасними методами контролю й оцінювання технічних і технологічних процесів; формувати навички контролю й оцінювання виробу

- розвиваюча: розвивати об*єктивність;

- виховна: виховувати повагу до праці інших.

І. Актуалізація опорних знань.

Які вимоги до прання і прасування вишитих виробів ви знаєте?

ІІ. Мотивація навчальної частини.

     Прискорений ритм сьогодення, поява нових видів і форм дозвілля, народження нових народних традицій - усе це впливає на характер вишивки.

      Відроджувати традиції слід для того, щоб українські вишивки завжди милували і радували око кожного і сприяли пробудженню в усіх людей доброти, милосердя, високої духовності.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

     Вишивка на виробах має бути виконана грамотно, акуратно і відповідати композиції. Не можна допускати довишивання елементів узору нитками іншого відтінку, перекошеності або зсуву малюнка (порушення симетрії), вишивання грубою ниткою на тонкій тканині. На вишитих виробах не повинно бути підпалин тканини після волого-теплової обробки.

  IV. Практична робота.

                                 Оцінка якості готового виробу

Критерії оцінювання:

1. відповідність виробу розробленій композиції;

2. зовнішній вигляд;

3. якість пошиття;

4. якість волого-теплової обробки;

5. якість кінцевої обробки.

Домашнє завдання: чекаю сьогодні фото з двох сторін ваших вишитих виробів. 


Дата 11.12.2024

Тема 14.  Підготовка виробів до тематичного оцінювання. (Синхронний режим). 

Мета: 

- навчальна: навчитись послідовно виготовляти вироби, добирати матеріал за кольором та фактурою;

- розвивальна: розвивати  мислення, пам*ять;

- виховна: виховувати охайність, прищеплювати розуміння важливості дотримання правил безпеки; виховувати зацікавленість до роботи, інтерес до проектної діяльності.

Домашня робота. Самостійно вишити композіціюдотримуватись  технологічних вимог до вишитих виробів, оздобити вироби. 

Присилати роботи кожного тижня на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Дата 04.12.2024

Тема 13.  Творча робота з оздоблення вишивки . Планування роботи з   виготовлення виробу.  (Синхронний режим).

Мета: 

- навчальна: навчитись послідовно виготовляти вироби, добирати матеріал за кольором та фактурою;

- розвивальна: розвивати  мислення, пам*ять;

- виховна: виховувати охайність, прищеплювати розуміння важливості дотримання правил безпеки; виховувати зацікавленість до роботи, інтерес до проектної діяльності.

Домашня робота. Самостійно вибрати фурнітуру для оздоблення вишивки та користуючись послідовністю виконання роботи та практичними рекомендаціями: дотримуватись  технологічних вимог до вишитих виробів, оздобити вироби. 

Присилати роботи кожного тижня на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Дата 25.11.2024

е    Тема 12. Особливості волого-теплової обробки вишитих виробів. Виготовлення вишитого виробу. Обробка краю вишитого виробу. (Синхронний режим).

     Мета:

     - навчальна: ознайомитись з особливлстями волого-теплової обробки; навчитись послідовно виготовляти виріб; 

- розвиваюча: розвивати творчі здібності, художній смак.

- виховна: виховувати акуратність під час  виконання практичної роботи.

                               Вивчення нового матеріалу

                               Прасування вишитих виробів.

     Прасують вироби вогкими на прасувальній дошці. Вишивку прасують з вивороту. Під вишивку на прасувальну дошку обов*язково кладуть м*яку тканину, покриту зверху білою чистою тканиною, щоб тканина з вишивкою не деформувалася (чим більш рельєфна є вишивка, тим м*якшою повинна бути підстилка).

     Велики речі прасувати у напрямку від середини до країв (щоб не було зморшок); 

- відпрасований виріб потримати розгорнутим, поки він не охолоне;

- особливо охайно слід прасувати вироби з ажурними вишивками.

https://www.youtube.com/watch?v=39HcIj0Ad5Y



                                           Інструктаж та  практична робота.

1.    -  Повторити правила безпечної роботи з голкою та ножицям.

     Домашня робота: вивчити тему; вишити майже всю частину виробу, дотримуючись технологічних вимог до вишитих виробів. Сфотографувати з обох боків та прислати для оцінювання на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Дата 20.11.2024

Тема 11. Технологія виконання виробів. Обробка вишитого виробу. (Синхронний режим).

                          Інструктаж та  практична робота.

1.    ----   Повторити правила безпечної роботи з голкою та ножицям.

     Домашня робота: вишити більшу частину виробу, дотримуючись технологічних вимог до вишитих виробів. Сфотографувати з обох боків,  прислати для оцінювання на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com  

 Не приємне: є такі дівчата, які зовсім нічого не виконують, але оцінювати треба буде всіх . звісно, що таким учням буду ставити низький бал - не ображайтесь, але є час виправити!


Бажаю всім успіху!


Дата 13.11.2024

 Тема 10. Виготовлення вишитого виробу. Технологія виконання оздоблювальних  швів. (Синхронний режим).

     Мета:

     - навчальна: навчитись послідовно виготовляти виріб; 

- розвиваюча: розвивати творчі здібності, художній смак.

- виховна: виховувати акуратність під час  виконання практичної роботи.

                               Інструктаж та  практична робота.

1.    ----   Повторити правила безпечної роботи з голкою та ножицям.

     Домашня робота: вишити більшу частину виробу, дотримуючись технологічних вимог до вишитих виробів. Сфотографувати з обох боків та прислати для оцінювання на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com   Бажаю успіхів!


Дата 06.11.2024 (перший тиждень після осінніх канікул).

Тема 9. Послідовність виготовлення виробу. Розрахунок орієнтовної вартості матеріалів. (Синхронний режим).

Мета:

- навчальна: навчитись послідовно виготовляти виріб; розраховувати орієнтовно вартість матеріалів;

- розвиваюча: розвивати творчі здібності, художній смак.

- виховна: виховувати акуратність під час  виконання практичної роботи.

                          Інструктаж та  практична робота.

1.    ----   Повторити правила безпечної роботи з голкою та ножицям.

2.     -----Під час практичної роботи дотримуватись технологічних вимог до вишитих  виробів.

3.    ---- Розрахувати вартість вишитого виробу та записати у зошит. Наприклад: канва коштує … грн., нитки коштують … грн.;  на світло витрачено …кВт, заплатили …грн.; висновок: вся вишивка коштує … грн.

4.     Домашня робота: вишити частину виробу. Сфотографувати з обох сторін та  надіслати для оцінювання на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com   Бажаю успіхів!

Дата 23.10.2024

Тема 8. Критерії виготовлення вишитого виробу. Практична робота. (Синхронний режим).

                                          Хід заняття

Під час практичної роботи пам*ятайте, що    у вишитих виробах не повинно бути:

а) вузликів;
б) кінців ниток;
в) петель із ниток;
г) великих переходів (більше 0,5 см) вишивальної нитки з виворітного боку;
д) стягування тканини вишивальною ниткою;
є) довишивання елементів узору ниткою іншого кольору;
ж) прорублень тканини голкою;
з) недовишитих елементів малюнка;
і) невідповідності тканини вишивальній нитці і навпаки;
к) деформації узору внаслідок неправильного підрахунку.

Самостійна практична робота. Частково вишити виріб підібраної композиції, повторити правила безпечної роботи з голкою та ножицями. Бажаю успіхів!

Діти! Чому не виконуєте домашнє завдання, та не присилаєте їх своєчасно?! А потім будуть  образи. Виконуйте своєчасно та висилайте!

Повторити орнаменти (презентація на допомогу):

https://drive.google.com/file/d/0B-vYPROanqg0LVZfSFJMZlBNZUE/view?usp=sharing

Висилати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com 


Дата 16.10.2024 

Тема 7. Методи проектування - комбінування. Моделі-аналоги. (Синхронний режим).
Мета:
- навчальна: навчитись виявляти найкращі ознаки у кожному зразку; складати опис виробів, як виду проектної діяльності;
- розвиваюча: розвивати творчі здібності, художній смак.
- виховна: виховувати шанобливе ставлення до традицій національної вишивки та своєї вишивки.
                Вивчення нового матеріалу з практичним закріпленням.
1. Самостійно підібрати (назвати) моделі-аналоги.
2. Найкращі ознаки вишитого виробу - технологічні вимоги:
                          У вишитих виробах не повинно бути:
а) вузликів;
б) кінців ниток;
в) петель із ниток;
г) великих переходів (більше 0,5 см) вишивальної нитки з виворітного боку;
д) стягування тканини вишивальною ниткою;
є) довишивання елементів узору ниткою іншого кольору;
ж) прорублень тканини голкою;
з) недовишитих елементів малюнка;
і) невідповідності тканини вишивальній нитці і навпаки;
к) деформації узору внаслідок неправильного підрахунку.
3. Практична домашня робота: вишити частину виробу, дотримуватись технологічних вимог до вишитого виробу, дотримуватись правил безпеки під час  роботи  з голкою та ножицями.
Шановні діти! Чому не фотографуєте і не присилаєте роботи для оцінювання??? (Фотографувати з лицьової та виворітної сторін. Бажаю успіхів!

Висилати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com


Дата 09.10.2024

Тема 6. Орнамент  та види орнаментів. Рапорт. Поняття про композицію. Символи в українській народній вишивці. (Синхронний режим).

Мета:

-навчальна: ознайомитись з символами в народній вишивці; навчитись розрізніти сучасні орнаменти, використовувати їх;

- розвиваюча: розвивати творчі здібності, пам*ять;

- виховна: виховувати шанобливе ставлення до традицій народної вишивки.

                                                                      Хід заняття

І.  Організаційна частина.

Доброго дня!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда.

1.       Згадайте історію та традиції української народної вишивки.

2.       Які види гладі ви знаєте?

3.       Які види лічильної гладі вам відомі?

4.       У чому, на вашу думку, полягає різниця між вільною і лічильною гладдю?

5.       Знайди у зошиті за 5 клас схематичне зображення технік виконання гладі.

ІІ. Мотивація навчальної частини.

     З давніх-давен людина використовувала різноманітні графічні символи. Численні знаки на стінах печер і на речах побутового призначення (предметах, які дійшли до нас з глибини віків) свідчать про те, що людина могла за допомогою графічного символу, виразити складні поняття, загальний порядок явищ природи.

     «Мозковий штурм»

-          Які ви знаєте символи явищ природи?

-          Що означають ці символи?

Хрест – втілює ідею вибору між життям і смертю.

Коло – виражає ідею єдності, безкінечності.

Квадрат – число 4, символізує рівність, мудрість, землю.

Трикутник – 3, триєдина природа Всесвіту: небо, земля, людина.

Ромб – символ щастя, родючості.

    У давнину, застосовані у вишивках в одязі, виробах побуту, символи мали охороннє та оберегове значення й тому розміщувалися на грудях, біля коміра, на подолі, рукавах, рушниках, серветках.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

-          Дівчата, а що ми повинні дослідити?

-          Які ви знаєте символи?

Презентація: символи в народній вишивці, сучасні орнаменти.

(Витинанку виконувати не треба)

                                                Після дослідження виявили.

1.       Орнамент – це оздоблювальний візерунок, побудований на ритмічному повторенні геометричних елементів, стилізованих рослинних чи тваринних мотивів.

2.       Композиція – творче поєднання різних елементів узору в єдине ціле та розташування їх на виробі. Гарний вигляд виробу залежить від побідови композицій вишивки.

3.       Гармонія між формою виробу й оздобленням, між оздобленням і матеріалом, з якого він зроблений, називається стилем.

IV. Закріплення нового матеріалу.

                                                         Гра «Блеф-клуб»

Письмово написати номер питання і поставити правильно відповідь «так» чи «ні»

1.      1. Канва – це вид тканини, яку застосовують для вишивання вільною гладдю.

2.      2. Рапорт – найменша частина орнаменту, яка ритмічно повторюється.

3.       3. Для створення композиції колір не враховують?

4.       4. Композиція творче поєднання елементів узору, об*єднаних змістом, кольором, формою.

5.      5.  Мотив – це гармонійно поєднанні між собою елементи  узору, які утворюють народну вишивку.

V. Практична робота.

1.       Частково вишити вироби.

       2. Не забувай, що вишивка має бути бездоганною з обох боків.

       3. Оцінюй якість виконаної роботи, корегуй.

Під час вишивання слідкувати за дотриманням правил безпечної роботи та технологією виконання лічильної гладі.

Сфотографувати  ваші вироби з двох сторін , підписати та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com


ДАТА: 02.10. 2024

Тема 5. Графічне зображення швів. Технологія виконання простої гладі. План виконання проєкту. (Синхронний режим).

Мета:

-навчальна: навчитись розрізняти основні види гладі та класифікувати їх;

-розвиваюча: розвивати просторову уяву, мислення;

-виховна: виховувати шанобливе ставлення до традицій української національної вишивки.

                                                         Хід заняття

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда

1.     Які матеріали та інструменти потрібні для вишивання лічильною гладдю?

2.     Які санітарно-гігієнічні вимоги при вишиванні необхідно виконувати?

3.     Назвіть технологічні вимоги до вишитих виробів.

Що не повинно бути у вишитих виробах?

ІІІ. Мотивація навчальної частини

     Вишивка – це один з улюблених видів декоративно-прикладного мистецтва в Україні. Протягом роботи на уроках 5 класі ми з вами знайомилися з різними видами швів української народної вишивки та створювали творчі проєкти. Той досвід, який ви набули під час створення проєктів, знадобиться і в цьому році. Під час вивчення наступних тем, ми повинні розширити знання про схематичне зображення технік виконання вільної гладі, повторити правила техніки безпеки та санітарно-гігієнічні вимоги; навчитись розрізняти схеми.

ІV. Вивчення нового матеріалу з практичним закріпленням.

- Які види швів ми вивчили?

       1. Визначення лічильної гладі.

            Лічильна гладь – це вишивка на поверхні тканини, рахуючи нитки.

1.       У чому, на вашу думку, полягає різниця між вільною гладдю та лічильною?

-          (дайте відповіді).

2.       «Класифікація швів за технікою вишивання»:

·         Глухі: гладь, прямий хрест, косий хрест;

·         Прозорі:  мережка, вирізування, виколювання.

         5.   «Класифікація швів за способами вишивання»:

·         Вільні: стебловий, тамбурний, петельний, гладь;

·         Лічильні: косий хрест, кривулька, ретязь, навхрест, прямий хрест, мережки, вирізування, виколювання.

V. Домашня практична робота.

1. Користуючись схемою узору, визнач послідовність його виконання.

2. Не забувай, що вишивка має бути бездоганною з обох боків.

3. Оцінюй якість виконаної роботи, корегуй.

Під час вишивання слідкувати за дотриманням правил безпечної роботи та технологією виконання лічильної гладі.

4.       Частково вишити вироби.

Приклад вишивання:



VІ. Закріплення нового матеріалу.

Дайте письмово  відповідь: до якої групи технік вишивання належать шви лічильної гладі?

Сфотографувати  ваші вироби з двох сторін , підписати та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com


Дата:  25.09.2024

Тема 4. Особливості перенесення малюнка для вишивання на різні види тканин. Технологія оздоблення виробу. Розрахунок орієнтовної вартості матеріалів. (Синхронний режим).

Мета:

-навчальна: ознайомитись з особливостями перенесення малюнка для вишивання на різні види тканин, ознайомитись з історією і традиціями української народної аишивки, технологією оздоблення виробу;

розвиваюча: формувати інтерес до історії української вишивки;

виховна: виховувати художній смак, любов до традицій українського народу.

                                             Хід заняття

І. Організаційна частина.

Добрий день! Дівчата, активніше включайтеся до роботи!

ІІ. Актуалізація опорних знань

   Бесіда

1.     Які шви для вишивання ви освоїли у 5 класі?

2.     Пригадайте графічне зображення цих швів.

3.     Які інструменти і матеріали необхідні для вишивання?(Ви все приготували?)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.     Перенесення малюнка для вишивання на різні види тканин.

                        Основними способами перенесення малюнка є:

·         за допомогою копіювального паперу;

·         за допомогою прозорого паперу;

·         за допомогою скла "на світло";

·         методом «припороху».

Але для вишивання хрестиком переносити ваш малюнок, будь-яким способом, не потрібно. Тому, що ви повинні починати вишивати з середини малюнка і рахувати клітинки.

2.     Технологія оздоблення виробу косим хрестиком і козликом.

                                                                           

3.     Санітарно-гігієнічні вимоги і правила безпечної роботи при вишиванні.

                                    Санітарно-гігієнічні  вимоги при вишиванні

1.       Вишивати треба вимитими руками при достатньому денному чи електричному освітлені.

2.       При довготривалому вишиванні вишивку необхідно зберігати в целофані.

3.       Під час вишивання необхідно сидіти прямо (притулившись до спинки); не нахиляти низько голову.

4.       Працюючи, роботу слід тримати на відстані 25 – 30 см від очей.

5.       Через кожні 40-50 хв роботи необхідно робити перерву на 10-15 хв, щоб не втомлювались очі.

6.                     Правила техніки безпеки

7.     Інструкційна карта 1.   

8.     Правила безпечної праці з ножицями, голками.

9.     -  Ножиці  під  час   роботи   класти  на   столі   праворуч,   із    зімкнутими

10.     лезами.   Не   класти   ножиці   на тканину.

11.  -  Передавати  ножиці   із  зімкнутими   лезами   кільцями   вперед.

12.  -  Не   відволікати    тих,    хто    працює    з   ножицями.

13.  -  Голки  зберігати  в  гольнику. 

14.  -   Шити    з    наперстком .

15.  -   3ламану   голку   класти  у  спеціально   відведену   для   цього  коробку.

16.  -   Голка повинна   бути   рівною   і    гострою.

17.  -   Не   працювати   іржавими   голками   й   шпильками.

18.   

19.  -   Не  брати   в   рот   голки   й   шпильки.

 

4.     «Класифікація швів за способами вишивання»:

·         Вільні: стебловий, тамбурний, петельний, гладь;

·         Лічильні: косий хрест, кривулька, ретязь, навхрест, прямий хрест, мережки, вирізування, виколювання.

5.       ТЕХНОЛОГІЧНІ ВИМОГИ ДО ВИШИТИ  виробів: (переписати у зошит і запам*ятати)

           У вишитих виробах не  повинно бути:

·         А) вузликів;

·         Б) кінців ниток;

·         В) петель із ниток;

·         Г) великих переходів (більше 0,5 см) вишивальної нитки з виворітного боку;

·         Д) стягування тканини вишивальною ниткою;

·         Є) довишивання елементів узору ниткою іншого кольору;

·         Ж) прорублень тканини голкою;

·         З) недовишитих елементів малюнка;

·         І) невідповідності тканини вишивальній нитці і навпаки;

·         К) деформації узору внаслідок неправильного підрахунку.

 

ІV. Практична робота.

Під час практичної роботи велику увагу приділяти правилам безпечної праці.

V. Домашнє завдання.

Частково вишити вироби. (Шановні батьки! Прослідкуйте: чи виконано домашнє   завдання  вашої доньки?! Тому, що роботи присилають не всі діти.)

Сфотографувати  ваші вироби з двох сторін , підписати та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Дата 18.09.2024

Тема 3. Машинна вишивка. Використання комп*ютерної техніки у вишиванні. Технологія виготовлення виробу.

Мета:

-навчальна: ознайомити з сучасною комп*ютерною технікою для вишивання; навчитись знаходити відмінність швейних машин із вишивальними можливостями та швйно-вишивальних машин;

- розвиваюча: розвивати мислення, пам*ять;

- виховна: виховувати зацікавленість до роботи, інтерес до проєктної діяльності.

                                             Хід заняття

І. Організаційна частина

Доброго дня!

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.     Машинна вишивка – це особливий вид вишивки, що виконується спеціальними автоматичними машинами.

2.     Комп*ютеризовані вишивальні машини поділяють на промислові, напівпромислові і побутові.

Промисловими вишивальними машинами можуть вишивати кілька виробів одночасно на виробах із будь-якого матеріалу.

Вони відзначаються великими розмірами, різними формами п*ялець, великою швидкістю роботи, кількома головками (від 1 до 24). Такі машини управляються за допомогою комп*ютера – спеціального робочого місця дизайнера-програміста.

Напівпромислові вишивальні машини оснащені кількома голками для швидкісної вишивки, рідкокристалічними дісплеями й розширеними органами управління. Вони застосовуються під час малих виробництв. Деякі машини можуть підключатися до комп*ютера, на якому встановлено відповідне програмне забезпечення.

Побутові вишивальні машини розраховані  на використання в невеликих ательє, в експериментальних відділах виробництва одягу, в будинках моди, в домашніх умовах.

ІІІ. Самостійна практична домашня робота.

1.     Вивчити тему.

2.     Частково вишити вироби. Слідкувати за технологієй виконання та правилами безпечної роботи.                                                                                            


Сфотографувати вишивку (з лицьової та виворітньої сторін) ,  написати свої прізвища та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com  (Роботи під псевдонімами не зараховую!)

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи!  


Дата 11.09.2024

Тема 2. Ручні шви і строчки. Технологія виконання ручних з*єднувальних та оздоблювальних швів. Інструменти та пристосування для вишивання. (Синхронний режим).

Мета: повторити види ручних швів, технологію виконання їх та оздоблювальних швів; навчити розпізнавати основні шви; виховувати акуратність, чіткість при виконанні практичних робіт із вишивки, дотримуватись правил безпечної роботи.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Доброго дня всім! Я сподіваюсь, що вже всі підготували тканину, голку, нитки та малюнок, який ви будете вишивати?!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.      Назовіть вид ткацького переплетення та технологію його виконання. Чому не всі прислали це переплетення (значить не зробили!). Виконувати повинні всі. Я чекаю.

2.      Давайте пригадаємо ручні шви, які ми виконували у 5 класі: (назву їх запишіть у зошит.

3.      Інструменти та пристосування для вишивання: п*яльця (але вони нам в цьому класі не знадобляться), наперсток та голка з великим вушком, нитки.

4.      Повторення правил безпечної роботи.

           Визначити правильні й помилкові твердження, позначивши їх знаком «+» або «-«.

 

1.       Перед початком роботи підготувати робоче місце.

2.       Ножниці класти на тканину.

3.       Стежити, щоб ножиці лежали попереду зі стуленими лезами, спрямовані кільцями до працюючого.

4.       Стежити, щоб ножиці лежали праворуч зі стуленими лезами, спрямовані кільцями до працюючого.

5.       Голки і шпильки тримати у спеціальних коробках.

6.       При пошитті користуватися подушечкою для голок.

7.       Користуватися будь-якими інструментами  (ножицями, голками, шпильками).

8.       Не користуватися тупими та іржавими інструментами (ножицями, голками, шпильками).

9.       Передавати голку зручним для працюючого способом.

10.   Передавати голку разом з ниткою.

11.   Якщо голка зламалась, не хвилюватися, попросити іншу.

12.   Якщо голка зламалась, її уламки обов*язково знайти, завернувши в папір, викинути на смітник.

13.   Нитку відрізати ножицями, а не відкушувати.

14.   Перед роботою та після неї перелічувати голки і шпильки.

Переписувати питання не треба, написати номер питання та поставии знак «+» або «-« напроти  кожного питання.

ІІІ. Самостійна практична робота.

1.      Обробить края тканини (підігнув два раза по 5 мм).

2.      Позначити середину тканини простим олівцем.

3.      Також позначити середину свого малюнка.

4.      Починати вишивать обов*язково треба з середини, не забувайте, що закріплюємо нитку без вузлика, а голка йде тільки горизонтально.

5.      Обов*язково дотримуйтеся правил безпечної роботи та санітарно-гігієнічних вимог.

6.       Сфотографувати вишивку (з лицьового та виворітнього боків), виконані завдання в зошитах,  підписати та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи!


Дата: 04.09.24

Тема 1.  Українська вишивка – традиційний вид оздоблення виробів. Тканина для вишивання. Поняття про ткацьке переплетення. (Синхронний режим).

I.Мотивація навчалної частини

В 1 семестрі ми будемо вишивати хрестиком або на канві, а якщо її не має, то придбайте бавовняну тканину (хоть і на мішковині, де видно переплетення ниток, але прийдеться там рахувати нитки), а також малюнок для вишивки хрестиком .

Повторити : правила безпечної роботи з голкою та ножицями;

санітарно-гігієнічні вимоги та правила організації робочого місця.

Завести зошит в клітинку: де записуємо  тему та основні (виділенні)поняття.

II.Вивчення нового матеріалу.

1.       Нині широко використовуються ручні й машинні вишивки, якими оздоблюють різноманітні  вироби. Машинні вишивки – це особливий вид вишивки, що виконується спеціальними автоматичними машинами.

     Характерні особливості цієї вишивки:

– відсутність ручної праці під час вишивання;

  – швидкість і легкість виконання;

– можливість нанесення вишивки на крій або готовий одяг;

– можливість створення унікального стилю;

– тиражування екземплярів вишивки.

 Назвіть види виробів, оздоблених вишивкою!

З чого роблять тканину?

Які бувають волокна (якого походження)?

2.       Існує велика кількість ткацьких переплетень. Вид переплетення визначає не лише будову, а й властивості тканини.

     Найпростіший вид ткацького переплетення це ПОЛОТНЯНЕ ПЕРЕПЛЕТЕННЯ: кожна нитка утоку (піткання) по черзі через одну переплітається з ниткою основи. Поверхня тканини рівна та матова. З лицьового й виворітного боків тканина однакова. Тканина, виготовлена полотняним переплетенням, найміцніша. Полотняне переплетення дуже поширене. Ним виробляють тканини різного волокнистого складу – бавовняні, льняні, шерстяні, шовкові.

                              III.   Домашня самостійна практична робота.

1 спосіб: візьміть два листочка різних кольорів розміром 10 на 10 см, намалюйте квадрат і тільки з двох сторін закругліть  (два) куточка (тільки на одній стороні). На протилежній стороні (між прямими кутами) відстань розділити на 10 частин , шириною по 1 см, а висотою 6 см. Розрізати ножицями на цю висоту (не до кінця). Потім виконати переплетення по черзі через одну полоску та приклеїти в кінці полоски, щоб вони не розпадалися. Так ви отримаєте полотняним переплетенням сердечко.

2 спосіб: нарізати полоски шириною по 1 см та однакової довжини (знову взяти бумагу двох кольорів). Починати переплітати полоски різних кольорів через одну.

У вас повинен вийти малюнок, як шахматна дошка.

Сфотографувати,  підписати (не на виробі) та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи!


Комментариев нет:

Отправить комментарий