9 клас - технологія 2024-2025 н. р. (ІІ семестр)   Дистанційна форма навчання.

9 - А, Б: посилання на онлайн урок:

https://us05web.zoom.us/j/87621124241?pwd=gOZ3kRniBPUVNjmaSXQgxt8ZZLVbfw.1


 Людмила Тетервова запрошує вас на заплановану конференцію: Zoom.  Ідентифікатор конференції: 876 2112 4241 Код доступа: g7aYgm

                          ІІ семестр - дистанційна форма навчання

Дата 06.02.2025

Тема 20. Визначення завдань з виконання проєкту. (Асинхронний режим).

                                            Перебіг уроку

І. Організаційна частина.     

Всім доброго дня! Дівчата, чому не виконуєте домашні завдання??? А потім, в кінці семестру будете питать: що вам зробить?! Починайте працювати зараз! Чекаю всі роботи!

ІІ. Вивчення нового матеріалу  та практичне закріплення.

                               Технологія заповнення кола.

Циркулем накреслити коло на А4 радіусом 25 мм, поділити приблизно через 5 мм на 24 частини (повинна бути парна кількість). 

Вибрати будь-яку хорду в колі (наприклад 9-24): голка з ниткою закріплюється в т.9 з виворітної сторони, опускається в т.24, а з т.24 виводим в т.1. Далі: з т. 1 в т. 10; з т. 10 в т. 11; з т. 11 в т. 2; з т. 2 в т. 3; з т. 3 в т. 12 і т. д. за годинниковою стрілкою.


ІІІ.  Самостійна практична домашня робота: виконати два кола з різними хордами (відео на допомогу).

Домашні завдання присилати своєчасно на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Дата 30.01.2025

Тема 19. Автоматизація, комп*ютеризація технологічних процесів.

               (Асинхронний режим).

                                            Перебіг уроку

І. Організаційна частина.     

Всім доброго дня! В цьому семестрі ми будемо виконувати техніку ізоніті (вишивка на картоні). Вам необхідно придбати такі матеріали: різнокольоровий картон, А4 - білі листи, лінійку, олівець, циркуль, 4 скрепки, рушничок (або складена люба тканина), голку, нитки для вишивання (якщо ви за кордоном, то використовуйте будь-які).

ІІ. Вивчення нового матеріалу  та практичне закріплення.

ІІІ.  Самостійна практична домашня робота.
1. Накреслити  гострий кут (краще на А4), розділити  кожну сторону по 5 мм на рівну кількість частин, пронумеровати їх, як показано на видео.
2. Накласти це креслення на лицьову сторону картону, закріпити скрепками, покласти на рушничок (або тканину) і проколоти голкою кожну намічену точку (сам кут не проколювати). (Це можно робить-креслити і на виворітній стороні картону (як зробили на видео), але при цьому бугорки від голку йдуть на лицьову сторону).
3.Кут можно накреслити з обного боку, щоб залишилось місце для наступної роботи.

                                  Дати відповіді на питання (ці питання першого уроку теми 17)

1. Що вивчає біоніка?
2. Яким чином людина застосовує природні форми під час створення певних об*єктів?
3. Назвіть послідовність робіт фахівця з біодизайну.
4. Які матеріали використовують для виконання моделей і макетів різних промислових об*єктів?
5. Чи можна стверджувати, що пластилін кращий матеріал для макетування, ніж тканина або папір? Чому?

Домашні завдання присилати своєчасно на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Дата 23.01.2025

Тема 18. Композиційні матеріали як сучасний вид технологій із створення нових конструкційних матеріалів. (Синхронний режим).
І. Вивчення нового матеріалу.

https://www.google.com/search?client=opera&q=ютуб+ізоніть+композиційні+матеріали+як+сучасний+вид+технологій+із+створення+конструкційних+матеріалів&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:13d8ec56,vid:-9wsOXcxko8

ІІ. Заключна частина.
Домашнє завдання: 1. дати відповіді на питання для закріплення нового матеріалу (теми 17).
                                     2. підготувати кольоровий картон, акріл  для вишивання), голку з великим вушком, рушничок, лінійку.

Дата 16.01.2025 

 Розділ 2. Проєктування та виготовлення комплексного виробу. 

Тема 17. Основи біоніки у проєктуванні. Значення моделей і макетів у проєктуванні. Матеріали, які використовуються у макетуванні. (Асинхронний режим)

Мета:

- навчальна: ознайомити з основами біоніки; матеріалами, які використовують для виконання моделей і макетів різних промислових об*єктів;

- розвиваюча: навчити аналізувати основні характеристики об*єкта: загальну форму, форму окремих елементів, колір, фактуру, пропорції, ритм;

- виховна: виховувати зацікавленість до роботи.

І. Вивчення нового матеріалу.

     У процесі створення різних побутових предметів, а також під час будівництва та оформлення житла людина завжди зверталася по допомогу до живої природи. Форма посуду, меблів, одягу, іграшок, часто нагадує природні форми. 

     Накопичені людством знання про форми і конструкції природних об*єктів покладені в основу нової науки - біоніки, яка виникла в середині минулого століття. 

     Біоніка (від грец. віон - елемент життя, той, що живе) - це прикладна наука про застосування в технічних пристроях і системах принципів організації; властивостей, функцій і структур живої природи, тобто форми живого в природі та їхні промислові аналоги. Біоніка перебуває у тісному зв*язку з біологією, фізикою, хімією, кібернетикою та інженерними науками - електронікою, навігацією, морською справою тощо. 

     Виникнення біоніки не було випадковим. Воно стало результатом розвитку науки і техніки. Людина завжди спостерігала, як влаштовують своє житло (гнізда, нори) птахи і звірі, а здобуті знання застосовували, будуючи власне житло.

     Для створення літальних апаратів люди запозичили форму птаха, будову його крила, а для плавальних машин - форму тулуба, плавця і хвоста риби. 

     Основним методом біодизайну, тобто процесу розробки нових моделей на основі біологічних форм, є метод аналогів. Він передбачає співставлення засобів. Наприклад: дитячий грибок (в пісочниці)  -  гриб, купол церкви - кедрова шишка, кукурудза - будинок з квартирами.

     Під час вивчення природних форм дизайнер робить ескізи, фотографії. Потім аналізує природну форму, добирає найдосконаліші елементи, розробляє технічний зразок того чи іншого об*єкта. 

     Біодизайнер широко застосовується у різних галузях виробництва, зокрема, і в легкій промисловості. Фотографії моделей одягу, передають характеристики природних об*єктів. Колір відтворює природну окраску леопарда, форма спідниці нагадує бутон тюльпана, брюки "банани", тканина "курячі лапки" тощо. Нові моделі і макети об*єктів дизайнери виконують з різних матеріалів: пластиліну, пінопласту, картону, текстилю, дерева тощо.

Це цікаво. Суднобудівники в Японії створили корабель, форма якого повністю відтворює форму кита. Це дало змогу збільшити швидкість руху корабля на 25% порівняно зі швидкістю суден інших форм тієї самої потужності і водотонажності.

ІІ. Закріплення нового матеріалу.

                                  Дати відповіді на питання.

1. Що вивчає біоніка?
2. Яким чином людина застосовує природні форми під час створення певних об*єктів?
3. Назвіть послідовність робіт фахівця з біодизайну.
4. Які матеріали використовують для виконання моделей і макетів різних промислових об*єктів?
5. Чи можна стверджувати, що пластилін кращий матеріал для макетування, ніж тканина або папір? Чому?
ІІІ. Заключна частина.
Домашнє завдання: 1. дати відповіді на питання для закріплення нового матеріалу;
                                     2. підготувати кольоровий картон, акрілові нитки (що застосовували                                            для вишивання), голку з великим вушком, рушничок, лінійку.

 9 клас - технологія 2024-2025 н.р. (І семестр)   Дистанційна форма навчання.

Дата 26.12.2024

Тема 16. Види та основні стилі одягу. Практична робота: засвоєння способів зав*язування класичних краваток. (Асинхронний режим).

Мета: 

- ознайомитись з видами та основними стилями одягу;

- навчитись зав*язувати краватки.

І.  Організаційна частина.

Дівчата, доброго дня! Для ІІ семестру підготуйте картон, нитки для вишивання та голку. На послідуючих уроках ми будемо освоювати техніку ізоніті. Я сподіваюсь, що за два тижня ви все підготуєте! 

ІІ. Вивчення нового матеріалу. 

Для цього уважно треба переглянути презентацію.

Домашнє завдання: виконати покрокову презентацію, яка пропонується в кінці.
ІІІ. Практична робота. Зав*язати  на собі краватку одним із способів (зняти відіо і прислати). Якщо не знайдете краватку, застосуйте пояс від плаття.

Бажаю успіхів!
Домашні завдання присилати своєчасно на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Дата 19.12.2024

Т  Тема 15.  Оцінювання результатів проєктної діяльності.

     Мета:

     - навчальна: ознайомитись із сучасними методами контролю й оцінювання технічних і технологічних процесів; формувати навички контролю й оцінювання виробу

- розвиваюча: розвивати об*єктивність;

- виховна: виховувати повагу до праці інших.

І. Актуалізація опорних знань.

Які вимоги до прання і прасування вишитих виробів ви знаєте?

ІІ. Мотивація навчальної частини.

     Прискорений ритм сьогодення, поява нових видів і форм дозвілля, народження нових народних традицій - усе це впливає на характер вишивки.

      Відроджувати традиції слід для того, щоб українські вишивки завжди милували і радували око кожного і сприяли пробудженню в усіх людей доброти, милосердя, високої духовності.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

     Вишивка на виробах має бути виконана грамотно, акуратно і відповідати композиції. Не можна допускати довишивання елементів узору нитками іншого відтінку, перекошеності або зсуву малюнка (порушення симетрії), вишивання грубою ниткою на тонкій тканині. На вишитих виробах не повинно бути підпалин тканини після волого-теплової обробки.

  IV. Практична робота.

                                 Оцінка якості готового виробу

Критерії оцінювання:

1. відповідність виробу розробленій композиції;

2. зовнішній вигляд;

3. якість пошиття;

4. якість волого-теплової обробки;

5. якість кінцевої обробки.

Домашнє завдання: чекаю сьогодні фото з двох сторін ваших вишитих виробів.  Боржникам здати ще еко-сумку.

Дата 12.12.2024

Тема 14.  Тематична атестація. Захист проєкту. (Синхронний режим).

Домашня практична робота: зверніть увагу на
1. обробку країв і кутів вишитого виробу;
2. добір кольорів ниток у візирунку;
3. наявність вузлів і кінчиків ниток;
4. відповідність композиції вишивки;
5. відповідність всім вивченим швам.

             ТЕХНОЛОГІЧНІ ВИМОГИ ДО ВИШИТИХ ВИРОБІВ

                     У вишитих виробах не  повинно бути:        

 А) вузликів;

Б) кінців ниток;

В) петель із ниток;

Г) великих переходів (більше 0,5 см) вишивальної нитки з виворітного боку;

Д) стягування тканини вишивальною ниткою;

Є) довишивання елементів узору ниткою іншого кольору;

Ж) прорублень тканини голкою;

З) недовишитих елементів малюнка;

І) невідповідності тканини вишивальній нитці і навпаки;

К) деформації узору внаслідок неправильного підрахунку. робота:  вишити всю свою композицію виробу.                 

  Оцінка якості готового виробу

№ з/п

Критерії оцінювання

Оцінки

Зауваження

1.

Відповідність виробу розробленій композиції

 

 

2.

Зовнішній вигляд

 

 

3.

Якість пошиття

 

 

4.

Якість ВТО (волого-теплової обробки)

 

 

5.

Якість кінцевої обробки

 

 



 Домашня робота:  вишити всю свою композицію виробу. Сфотографувати з обох боків та прислати для оцінювання на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Дата 05.12.2024

Тема 13. Остаточна обробка виробу. Підготовка до тематичної атестації. (Синхронний режим).

Домашня практична робота: зверніть увагу на
1. обробку країв і кутів вишитого виробу;
2. добір кольорів ниток у візирунку;
3. наявність вузлів і кінчиків ниток;
4. відповідність композиції вишивки;
5. відповідність всім вивченим швам.

   Оцінка якості готового виробу

№ з/п

Критерії оцінювання

Оцінки

Зауваження

1.

Відповідність виробу розробленій композиції

 

 

2.

Зовнішній вигляд

 

 

3.

Якість пошиття

 

 

4.

Якість ВТО (волого-теплової обробки)

 

 

5.

Якість кінцевої обробки

 

 


 Домашня робота:  вишити всю свою композицію виробу, дотримуючись технологічних вимог до вишитих виробів. Увас повинно бути два вироба: еко-сумка та вишивка. Сфотографувати з обох боків та прислати для оцінювання на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Дата 28.11.2024

Тема 12. Догляд за вишитим виробом. (Асинхронний режим).

Домашня робота: вишити майже всю частину виробу, дотримуючись технологічних вимог до вишитих виробів. 

Сфотографувати роботи з двох сторін (якщо робота сфотографована тільки з однієї сторони, то отримаєме трохи нижче бал), та надіслати на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com    Дівчата! Присилайте виконані свої роботи своєчасно.

Дата 21.11.2024

Тема 11. Особливості волого-теплової обробки вишитих виробів. Виготовлення вишитого виробу. Обробка краю вишитого виробу. (Синхронний режим).

     Мета:

     - навчальна: ознайомитись з особливлстями волого-теплової обробки; навчитись послідовно виготовляти виріб; 

- розвиваюча: розвивати творчі здібності, художній смак.

- виховна: виховувати акуратність під час  виконання практичної роботи.

                               Вивчення нового матеріалу

                               Прасування вишитих виробів.

     Прасують вироби вогкими на прасувальній дошці. Вишивку прасують з вивороту. Під вишивку на прасувальну дошку обов*язково кладуть м*яку тканину, покриту зверху білою чистою тканиною, щоб тканина з вишивкою не деформувалася (чим більш рельєфна є вишивка, тим м*якшою повинна бути підстилка).

     Велики речі прасувати у напрямку від середини до країв (щоб не було зморшок); 

- відпрасований виріб потримати розгорнутим, поки він не охолоне;

- особливо охайно слід прасувати вироби з ажурними вишивками.



                                           Інструктаж та  практична робота.

1.    -  Повторити правила безпечної роботи з голкою та ножицям.

     Домашня робота: вивчити тему; вишити більшу частину виробу, дотримуючись технологічних вимог до вишитих виробів. 

 Не приємне: є такі дівчата, які зовсім нічого не виконують, але оцінювати треба буде всіх . звісно, що таким учням буду ставити низький бал - не ображайтесь, але є час виправити! 

Дата:  07.11.2024; 14.11.2024; (перший тиждень після осінніх канікул).

Тема 9 - 10. Виготовлення виробу. Практична робота: вишивка швами лічильної гладі. (Синхронний режим).

Мета:
- навчальна:ракріпити уявлення про види лічильної гладі;
- розвиваюча: розвивати  художній смак;
- виховна: виховувати терпіння, охайність під час виконання вишивок; свідоме дотримання правил безпечної праці.

                                              Перебіг уроку
І. Організаційна частина
   Всім доброго дня!

IІІ. Інструктаж та практична робота.
      Продовжувати вишивати серветки лічильною гладдю. 

 Під час практичної роботи здійснювати самоконтроль та самокорекцію. Слідкувати за дотриманням правил безпечної роботи та технологічними вимогами.
    
Сфотографувати роботи з двох сторін, та надіслати на електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com    Дівчата! Присилайте виконані свої роботи своєчасно. Боржникам завершити шиття еко сумок та надіслати для оцінювання.                   Бажаю всім успіху!

Дата 24.10.2024.

Тема 8.  Види лічильної гладі. Поняття про символи, орнамент. Послідовність виконання роботи. (Синхронний режим).

Мета:

-навчальна: повторити види лічильної гладі, навчитись розрізняти їх;

-розвиваюча: розвивати просторову уяву, мислення;

- виховна: виховувати шанобливе ставлення до традицій української національної вишивки.

                                       Хід заняття

І. Організаційна частина

Доброго дня та всім мирного неба!

ІІ. Мотивація навчальної частини

     Вишивка – самостійного значення не має. Основну роль виконує виріб, який завдяки вишивці набуває художньої цінності. 

ІІІ. Пояснення,  інструктаж,  та практична робота.

Для виконання вишивки потрібен візерунок, гармонійне поєднання кольорів.

Тканину добирають в залежності від призначення виробу, який треба вишити. Найчастіше використовують канву (ірида) – спеціальна тканина різної густоти, за допомогою якої вишивають лічильними швами. Також використовують  лляне полотно, тому що ця тканина відноситься до тканин полотняного переплетення, на яких зручно виконувати лічильні шви (але треба буде рахувати нитки).

Повторити орнаменти (презентація на допомогу):

https://drive.google.com/file/d/0B-vYPROanqg0LVZfSFJMZlBNZUE/view?usp=sharing

Самостійна практична  домашня робота. . Частково вишити виріб підібраної композиції, повторити правила безпечної роботи з голкою та ножицями. Бажаю успіхів!

Діти! Чому не виконуєте домашнє завдання, та не присилаєте їх своєчасно?! А потім будуть  образи. Виконуйте своєчасно та висилайте! За першу тематичну  ( за еко-сумку я вже повинна виставити оцінки). Хто вишиває на сумці - повідомте мені.

   Сфотографувати з двох сторін,   підписати та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Дата 17.10.2024

Тема 7. Відомості про регіональні особливості оздоблення виробів в   українських національних традиціях. Колірна гама та кольорові сполучення. (Синхронний режим).

Мета.

-навчальна: ознайомитись з регіональними особливостями оздоблення виробів в українських національних традиціях, навчитись поєднувати кольори;

-розвиваюча: розвивати мислення, пам*ять;

-виховна: виховувати зацікавленість до роботи, інтерес до проєктної діяльностісті, потреби виявити себе в різноманітних видах творчої діяльності.

I. Мотивація навчалної частини

В 1 семестрі ми будемо вишивати хрестиком або на канві, а якщо її не має, то придбайте бавовняну тканину (хоть і на мішковині, де видно переплетення ниток, але прийдеться там рахувати нитки), а також малюнок для вишивки хрестиком .

Повторити : правила безпечної роботи з голкою та ножицями;

санітарно-гігієнічні вимоги та правила організації робочого місця.

Завести зошит в клітинку: де записуємо  тему та основні (виділенні)поняття.

     При вишиванні різними кольорами ниток необхідно добирати нитки в одній колірній гамі з урахуванням кольору тканини. Треба пам*ятати, що фон не повинен не випинатися і не пропадати, а підкреслювати головні деталі, створювати гармонію.

     При вишиванні одягу треба враховувати призначення виробу, сезон носіння, вік, національні особливості. Колір у такому разі підбирають більш спокійний, ніж для декоративних речей.

ІІІ. Самостійна домашня робота.

1.      Придбати тканину (канву) для вишивання хрестиком, голку з великим вушком та нитки для вишивання. (Тканину підрубити з чотирьох сторін, щоб не саталась, методом підгибу – 2 раза по 5 мм).

2.  Можно продовжувати вишивати на своєму виробі (сумці).

       Сфотографувати з двох сторін,   підписати та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи!


Дата 10.10.20234

Тема  6. Оздоблення виробу. Розрахунок орієнтовної вартості матеріалів.                          Захист проєкту. (Синхронний режим).

Мета:

-          навчальна: ознайомити з економічною оцінкою виробу; навчити обчислювати загальну вартість виробу;

-          розвиваюча: розвивати  об*єктивність;

-          виховна: виховувати повагу до праці.

                                                                   Хід заняття

І. Організаційна частина.

Доброго дня, дівчата!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

-          Що входить до оцінки якості готового виробу?

ІІІ. Мотивація навчальної частини.

 Якість виробів перевіряють відповідно до Державних стандартів. Якість вимірюють у балах. Наприклад, максимальна кількість балів 12. Із них 6 балів припадає на естетичну оцінку виробу і 6 балів на економічне обгрунтування.

    Для об*єктивності оцінки обов*язково проводять колективну експертну оцінку за участі 3 – 7 експертів. Це – художник-модельєр, конструктор, технолог та ін. фахівці.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Показники економічності виробу складаються із двох частин: виробничих затрат і витрат споживача на експлуатацію виробу.

Виробничі затрати – це затрати на конструкторську підготовку виробу, технологічну, а також на процес виробництва.

Конструкторська підготовка: розробка ескізів, побудова креслень, лекал

Технологічна - це складання технологічної послідовності виготовлення виробу, вибір обладнання, підготовка інструкційних карт та ін.

Процес виробництва: затрати на матеріали, на роботу, на електроенергію, експлуатацію приміщень, ремонт обладнання, зарабітну платню.

Із поняттям «виробничі затрати» тісно пов*язані поняття «Собівартість товару» - це сума грошей, витрачена на виготовлення одиниці товару.

V. Інструктаж та домашня практична робота.

1. Виконати оздоблення виробу: аплікація, малюнок, паєтками, стрічками тощо. (Ті дівчата, які вишивають на сумці – це і буде ваше оздоблення)

2. Розрахувати орієнтовно вартість матеріалів.

3. Об*єктивно оцінити якість готового виробу (перекреслить таблицю в зошит та оцінити свої вироби).

                                             Оцінка якості готового виробу

№ з/п

Критерії оцінювання

Оцінки

Зауваження

1.

Відповідність виробу розробленій композиції

 

 

2.

Зовнішній вигляд

 

 

3.

Якість пошиття

 

 

4.

Якість ВТО (волого-теплової обробки)

 

 

5.

Якість кінцевої обробки

 

 

Нагадую! За відповіді виставлятимуться оцінки, з яких будуть складатися семестрові оцінки.

Відповіді та фото готових виробів надсилайте на електрону адресу: tetervovalyudmila@gmail.com  

 Олімпіада

 з дисципліни Технології (трудове навчання)

Тестові завдання для учнів  9 класів

 

 Розробка містить тестові завдання з різних практичних модулів навчання. Може бути кілька вірних відповідей.


Запитання 1  (1б)

Випадання ниток по обрізаному краю – це…

А) блиск;

Б) гігроскопічність;

В) сковзання;

Г) міцність;

Д) сипучість

 

 

Запитання 2  (1б)

Визначте, що додають до салатів з моркви для кращого збереження каротину

А) цукор;

Б) сіль;

В) соду;

Г) сметану;

Д) кислоту

Запитання 3   (1б)

Для чого звільнюється резервуар від рідини в електропрасці з відпарювачем після закінчення роботи?

А) для зменшення електроспоживання;

Б) для підвищення технічних характеристик з пароутворення;

В )для запобігання передчасного псуванню праски;

Г) для підвищення електробезпеки у роботі.

Запитання 4   (1б)

Як називається вирізана з паперу або накреслена на ньому деталь виробу для розкроювання швейних виробів в індивідуальному виробництві?

А) лекало;

Б) форма;

В) викрійка;

Г) шаблон;

Д) креслення

Запитання 5   (1б)

Визначте , до яких наслідків призводить порушення технології обробки виробу?

А) отримання бракованої продукції і проблем в її подальшій реалізації;

Б) зіпсування технологічного обладнання;

В) збільшення витрат на одиницю готової продукції;

Г) перегляду способів обробки сировини.


Запитання 6   (2б)

Установіть відповідність між критеріями оцінювання, яким повинен відповідати виріб, та їхніми характеристиками:

1 – простота виготовлення;

2 – зручність у використанні;

3 – привабливість, гармонійність колориту;

4 – витрати матеріалів, часу.

 

а) ергономічність;

б) естетичність;

в) економічність;

г) технологічність

1

2

3

4

 

 

 

 



Запитання 7   (1б)

Сукупність ознак і виразних засобів в одязі, що разом створюють певний образ називають…

а) імідж;

б) мода;

в) стиль;

г) манера.


Запитання 8   (1б)

Продовж речення. Щоб економне використовувати тканину під час крою потрібно...



а) спочатку розташувати великі деталі, потім дрібні;

б) всі деталі розташовувати в одному напрямку;

в) розкраювати деталі без припусків на шви.

 

Запитання 9   (2б)

Коли обирають нове взуття потрібно знати деякі правила.  Продовжить речення та визначте ці правила.

         1.        Купуючи нове взуття враховуй…

         2.        Примірюй нове взуття…

         3.        Не купуй…

         4.        Обов’язково…

    5  .Взувайся…

а)   поверх шкарпеток;

б)  без примірювання;

в)  довжину, ширину і повноту;

г)  зберігай чек;

д)  за допомогою ложки.

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

Запитання 10   (2б)

Установіть відповідність між сферами професійної діяльності та  назвами професій:

1 - гейм-дизайнер;

2 - хостес;

3 - копірайтер; 

4 - коуч.

а фахівець ресторанної служби, старша офіціантка, господарка готелю; 

б) особистий тренер;                          

в) фахівець з написання рекламних оголошень, статей;                                              

г) фахівець з розробки дизайну комп'ютерних ігор.

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

Запитання 11   (1б)

Впадини між зубцями ножівки служать для

а) видалення тирси,

б) утворення кута різання,

в) зручності поздовжнього розведення зубців.

г) зручності заточування зубців.

Запитання 12   (1б)

Як називається здатність металу або його сплаву сприймати механічні навантаження без руйнування??

а) пружність;

б) твердість;

в) міцність.

г) пластичність

д) в'язкість

 

Запитання 13   (1б)

Якому технічному рисунку відповідають проекції, зображені праворуч


Запитання 14   (1б)

Яку максимальна кількість брусків перетином 50х40 мм можна отримати пилянням з дошки перетином 200х50.

а) 6;

б) 5;

в) 4;

 

Запитання 15

Розмірні числа наносять

а) паралельно до виносних ліній;

б) паралельно до розмірних ліній;

в) перпендикулярно до вимірюваного відрізка;

г) довільно

Запитання 16   (2б)

З яких основних частин складається будь-яка технологічна машина?

а) з двигуна, передавальних і виконавчих механізмів;

б)  із станини, двигуна і коробки передач; 

в)  з двигуна, коліс та органів управління; 

г)  зі спеціальних і кріпильних деталей.

 

Запитання 17   (1б)

Яку форму має показана на графічному зображенні деталь?

а) циліндричну

б)  конічну;      

в)  плоску;      

г)  призматичну.




Запитання 18  (1б)

Укажіть, що впливає на  блиск деревини:

а) текстура;

б) щільність;

в) товщина;

г) колір.

 

Запитання 19  (1б)

До якого виду з`єднань належать заклепкові з`єднання?

а) нерухомих;

б) нерознімних;

в) стиснутих;

г) рознімних;

д) герметичних.


Запитання 20  (2б)

Для утворення нерознімного з’єднання застосовують ...

а) паяння, запресування, зварювання, склеювання, клепання;

б) точіння, клепання, обпилювання, шабрування, пиляння;

в) фрезерування, рубання, різання, запресування, паяння;

г) стругання, фугування, лакування, клепання, паяння.


ЗАВДАННЯ

олімпіади

 з дисципліни Технології (трудове навчання)

9 клас

(обслуговуючі види праці) 

Проектно-технологічна діяльність учнів 

Організаційно-підготовчий та конструкторський етапи 

1. Ознайомитися з моделями-аналогами торбинки для особистих речей захисника.

2. Розробити проект власної моделі торбинки.

3. Вказати конструкційні матеріали, необхідні для виготовлення запланованого виробу.

4. Визначити необхідну кількість матеріалів для виготовлення спроєктованої моделі.

5. Скласти Технологічну карту виготовлення спроєктованого виробу (30 балів) за зразком:

№ з/п

Послідовність виконання технологічних операцій

Графічне зображення операції

Інструменти

1.

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 6. Виконати ескіз майбутнього виробу із зазначенням оздоблення. – 20 балів

Моделі-аналоги:

 




Дані зразки представлені для загального уявлення про виріб та не є  еталоном для обов’язкового виконання!

 

 Технологічний етап

За власним ескізом виготовити торбинку для особистих речей захисника.

Основна технологія: технологія обробки текстильних матеріалів машинним способом. 

Додаткові технології: технологія аплікації, технологія виготовлення вишитих виробів, технологія виготовлення виробів в’язаних гачком, технологія виготовлення виробів валянням.

Завершальний етап 

Провести самоаналіз виконаної роботи за орієнтовним планом:

-   чого навчився;

-   особистісний внесок;

-   що вдалося (аргументація);  що не вдалося (аргументація);

-   що можна було зробити інакше.

-   Дотримувалась послідовності етапів проектної діяльності. Відтворювала  метод фантазування при проектуванні виробу.

Вибрала  конструкційні матеріали. Виконувала технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення.

Вибрала  інструменти та матеріали для виготовлення виробу.  Дотримувалась прийомів роботи з інструментами та пристосуваннями. Визначила необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу. Підібрала технології виготовлення та оздоблення виробів поширені в регіоні проживання за характерними ознаками.


Дати самооцінку проєкту за наступними критеріями:

 

№ з/п

Критерії оцінювання

Бал

Критерій

Самооцінка

Оцінка експерта

1

Функціональність виробу (відповідність призначенню, зручність у використанні, надійність конструкції)

15

 

 

2

Володіння техніками обробки (дотримання розмірів, раціональне використання матеріалу, якість обробки)

25

 

 

3

Естетичність (оздоблення), привабливість виробу

5

 

 

4

Оригінальність конструкції виробу та новизна в підході до вирішення завдань (складність форми)

5

 

 

Усього

50

 

 

 

Дата 03.10.2024

Тема 5. Технологія оздоблення виробів: інструменти, пристосування, матеріал. Прийоми безпечної роботи. Надання форми деталям. (Синхронний режим).

Мета:

-          навчальна: навчити з*єднувати основні деталі контрукціЇ; самоконтролювати виконання    виробів;

-          розвиваюча: розвивати  творчі  здібності; мислення;

-          виховна: виховувати наполегливість.

 

                                                                   Хід заняття

І. Організаційна частина.

Доброго дня, дівчата!

ІІ. Інструктаж та домашня практична робота.

1.Оздоблення виробів можно виконувати різними способами: вишивка, аплікація, декоративні шви, об*ємні елементи (наприклад: в*язані квіти, квіти зроблені із стрічок), а також застосовують кольорові стрічки, мереживо, блискітки, бісер, стекрярус тощо.

2. Ваша сумка повинна бути подвійна! Якщо бажаєте зробити дно, то в низу (і підкладки, і зовнішньої) частини прострочити по куточкам, щоб отримати трикутник (наприклад: 4 см на 4 см), в залежності яке ви бажаєте дно. (Нижня частина – підкладковий матеріал , або такий самий, як і верх.)

3. Вкладіть нижню частину в середину  зовнішньої (лицьової) частини сумки так, щоб у вас всередені сумки не було «відкритих» швів (тобто виворітна до виворітної сторони). Щоб у вас в готовій сумці була лицьова сторона і всередені і зовні. Верхню частину вгорі зігнуть на 1 см (приблизно) на виворітну сторону і з*єднати з внутрішньою частиною (там, де ручки). Прострочити верхню частину сумки. Для міцності можна прострочити паралельно два раза.

Дівчата, це самий простий спосіб пошиття сумки. Я сподіваюсь, що ви пошиєте. Бажаю успіхів!

Простий спосіб оздоблення: 


Сфотографувати сумку з лицьової та виворітньої сторін та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com  

Дата 26.09.2024

Тема 4. Виготовлення елементів, з*єднання деталей. Технологія з*єднання деталей із конструкційних матеріалів: інструменти, прийоми безпечної роботи, контроль. (Cинхронний режим).

Мета:

-          навчальна: навчити з*єднувати дрібні деталі з основною контрукцією; самоконтролювати виконання виробів;

-          розвиваюча: розвивати  творчі  здібності; мислення;

-          виховна: виховувати наполегливість.

                                                     Хід заняття

І. Організаційна частина.

Доброго дня, дівчата! Чому не всі присилають свої роботи? 

Нагадую! За кожне заняття виставлятимуться оцінки, з яких будуть складатися семестрові оцінки.

ІІ. Інструктаж та практична робота. (Продовжуємо тему з прошлого уроку).

                               Виготовлення ручок для еко-сумки

Їх можна виконувати двома способами: з цього ж матеріалу або купити корсажну стрічку по кольору вашої майбутньої сумки. (Корсажна стрічка схожа на широку резинку, але не розтягується).

1.      Якщо ручки будуть з цього ж матеріала, то їх розміри 40 на 8 см (2 деталі). Ширина і довжина ручок залежить від ваших побажань, ви можете змінювати їх на свій розсуд.

2.      Матеріал для ручок згинається на 2 частини так, щоб лицьова сторона була всередені, зшиваємо краї на швейній машині.

3.      Щоб можна було легко вивернути ручки, один із країв обов*язково зашийте. Після цього олівцем вивернути тканину ручки на лицьову сторону, виметать та відгладити.

4.      Тепер від кожної сторони необхідно приколоти ручки до лицьової частини. Щоб вони опинилися всередені. Між ними роблять дистанцію приблизно в 15 см. Тканинна смужка складається, а край виробу зшивається лицьовими частинами всередину, не забудьте відступити від краю 1 см. непрошитий край загинається всередину, не більше ніж на 1 см, після чого виконується рядок уздовж краю. При бажанні можна прострочити поруч з верхнім краєм, це дозволить зміцнити ручки.

  
  


   V. Домашня самостійна робота.

1. Розкроїти ручки для своєї сумки, зшити їх,   приметати та пришити .

2. Якщо ви вишиваєте на лицьовій стороні сумки, то спочатку продовжити вишивати малюнок (тоді ручки ви ще не пришиваєте). А якщо ви виготовляєте окремо еко-сумку (без вишивки), то виготовляєте ручки та пришиваєте.

Сфотографувати,  написати своє прізвище та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com  (Роботи під псевдонімами не зараховую!)

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи!




Дата 19.09.2024

Тема 3. Технологія розрізання конструкційних матеріалів на заготовки: інструменти, прийоми безпечної роботи. (Синхронний режим).

Мета:

-          забезпечити засвоєння знань про засоби добору конструкційних матеріалів; формувати вміння добирати технології для реалізації проєкту;

-          Уміння застосовувати комп*ютерні технології для пошуку інформації; уміння самостійно створювати умови для роботи над проєктом.

-          Розвивати уміння раціонально здійснювати розмічання деталей виробу за допомогою розрахунків.

                                                           Хід заняття

І. Організаційна частина.

Доброго дня та мирного неба! Я сподіваюсь, що ви вже підготували матеріал для підібраних своїх  виробів, які будете виконувати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

 Перш ніж почнете працювати з певними інструментами, запитайте себе й дайте відповіді на запитання:

-          Чи розумію я відповідальність перед початком роботи?

-          Який рівень моєї готовності до уроку?

-          Чи маю я достатньо знань, щоб працювати з цим інструментом?

-          Чи готова я дотримуватись правил безпечної праці?

-          Чи необхідна мені інформаційна допомога вчителя?

-          Чи впевнена я в успіху своєї роботи?

ІІІ. Мотивація навчальної частини.

Звичайний поліетиленовий пакет – не найзручніший варіант для походу в магазін. Тому останнім часом популярність пакетів знизилася. Багато людей стали віддавати перевагу еко-сумкам – текстильним сумочкам, які зручно брати з собою. Їх друга назва – шопери або по-простому – авоськи.

Шопер  можна згорнути та покласти в дамську сумку або кишеню. В еко-сумках зручно носити продукти з магазину, змінне взуття в спортзал тощо.

 

ІV. Інструктаж та самостійна практична робота.

1.      Підготувати необхідний матеріал та інструменти до роботи.

Тканину скласти вдоє так, щоб на виробі було тільки два шва (збоку та знизу), щоб нитка основи (яка не тянеться) йшла в довжину вироба (наприклад для еко-сумки). Сколоти шпильками, щоб тканина не роз*єднувалась. Прикласти викрійку з шпалери (газети) так, щоб можна було викроїти дві однакові  заготовки (тому, що сумка повинна бути подвійна).

2.      Здійснити розмічання деталей викрійки (змиленим милом).

3.      Візьміть розкроїну одну частину  сумки (внутрішню), складіть тканину лицьовою стороною на верх і по лицьовій стороні з двох боків наметайте та зшийте (або машинкою, або ручним швом «назад голкою»).

4.      На другій частині після розкроювання слід виконати вишивку. Малюнок знайти в інтернеті.

Таким чинок у вас буде виконано разом два завдання (і сумка, і вишивка).

   V.  Домашня самостійна робота.

1. Розкроїти еко-сумку (або ваш запланований виріб).

2. Зметати та зшити внутрішню частину виробу (тобто підкладку).

3. Частково вишити малюнок.

Сфотографувати,  написати своє прізвище та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com  (Роботи під псевдонімами не зараховую!)

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи! 


Дата: 12.09.24

Тема 2. Види вільної гладі. Послідовність виконання роботи. (Синхронний режим).

Мета:

-навчальна: повторити види лічильної гладі, навчитись розрізняти їх;

-розвиваюча: розвивати просторову уяву, мислення;

- виховна: виховувати шанобливе ставлення до традицій української національної вишивки.

                                       Хід заняття

І. Організаційна частина

Доброго дня та всім мирного неба!

ІІ. Мотивація навчальної частини

     Вишивка – самостійного значення не має. Основну роль виконує виріб, який завдяки вишивці набуває художньої цінності. Тож пропоную вам вибрати вироби, де буде застосовуватись вишивка. Це може бути сумка, гаманець, косметічка, елементи одягу. Розкроїти  спочатку вироби, а потім оздоблювати вишивкою.  Але не забувайте, що вишивають ще тільки на розкроєних деталях, а потім з*єднують у вироб.


Його зовнішній вигляд також залежить від матеріалів, з яких він виготовлений, та інструментів, які використовували при роботі. Під час практичної роботи правильно закріпляйте нитку (без вузлів), здійснюйте самоконтроль та самокорекцію.

ІІІ. Пояснення,  інструктаж,  та практична робота.

Для виконання вишивки потрібен візерунок, гармонійне поєднання кольорів.

Тканину добирають в залежності від призначення виробу, який треба вишити. Найчастіше використовують канву (ірида) – спеціальна тканина різної густоти, за допомогою якої вишивають лічильними швами. Також використовують  лляне полотно, тому що ця тканина відноситься до тканин полотняного переплетення, на яких зручно виконувати лічильні шви (але треба буде рахувати нитки).

Нитки розрізняють за кольором, якістю і товщиною. Для вишивання найчастіше використовують лляні, бавовняні, шовкові, шерстяні та синтетичні нитки (акрілові).

     Підбирати нитки за кольором необхідно при денному освітленні (електричне змінює колір ниток). Вибір якості і товщини ниток залежить від тканини, на якій буде виконуватися вишивка. Щоб під час роботи нитки не заплутувалися, їх довжина не повинна перевищувати 50-60 см.

                                    Санітарно-гігієнічні  вимоги при вишиванні

1.       Вишивати треба вимитими руками при достатньому денному чи електричному освітлені.

2.       При довготривалому вишиванні вишивку необхідно зберігати в целофані.

3.       Під час вишивання необхідно сидіти прямо (притулившись до спинки); не нахиляти низько голову.

4.       Працюючи, роботу слід тримати на відстані 25 – 30 см від очей.

5.       Через кожні 40-50 хв роботи необхідно робити перерву на 10-15 хв, щоб не втомлювались очі.

Для того, щоб виворітний бік вишитого виробу був охайним, необхідно навчитись правильно закріплювати нитку без вузлика. Місце закріпки потім покривають стібками вишивки.

Нитку на вишивці можна закріплювати трьома способами:

А) поперечним стібком;

Б) за допомогою шва «назад голкою»;

В) в петлю робочої нитки.

Нитку закріплюють не тільки на початку шва, а й у кінці. Після закінчення роботи нитку закріплюють ховаючи їх під вишивку (протягуючи голку з ниткою під вишиті стібки з лицьового боку).

«Класифікація швів за технікою вишивання»:

·         Глухі: гладь, прямий хрест, косий хрест;

·         Прозорі:  мережка, вирізування, виколювання.

                                  «Класифікація швів за способами вишивання»:

·         Вільні: стебловий, тамбурний, петельний, гладь;

·         Лічильні: косий хрест, кривулька, ретязь, навхрест, прямий хрест, мережки, вирізування, виколювання.

Гра «Блеф-клуб» (виконати письмово в зошиті).

           Визначити правильні й помилкові твердження, позначивши їх знаком «+» або «-«, самі питання не переписувати.

 

1.       Перед початком роботи підготувати робоче місце.

2.       Ножниці класти на тканину.

3.       Стежити, щоб ножиці лежали попереду зі стуленими лезами, спрямовані кільцями до працюючого.

4.       Стежити, щоб ножиці лежали праворуч зі стуленими лезами, спрямовані кільцями до працюючого.

5.       Голки і шпильки тримати у спеціальних коробках.

6.       При пошитті користуватися подешечкою для голок.

7.       Користуватися будь-якими інструментами  (ножицями, голками, шпильками).

8.       Не користуватися тупими та іржавими інструментами (ножицями, голками, шпильками).

9.       Передавати голку зручним для працюючого способом.

10.   Передавати голку разом з ниткою.

11.   Якщо голка зламалась, не хвилюватися, попросити іншу.

12.   Якщо голка зламалась, її уламки обов*язково знайти, завернувши в папір, викинути на смітник.

13.   Нитку відрізати ножицями, а не відкушувати.

14.   Перед роботою та після неї перелічувати голки і шпильки.

Переписувати питання не треба, написати номер питання та поставии знак «+» або «-«.

                              ТЕХНОЛОГІЧНІ ВИМОГИ ДО ВИШИТИХ ВИРОБІВ

                                     (переписати у зошит і запам*ятати)

                                     У вишитих виробах не  повинно бути:

А) вузликів;

Б) кінців ниток;

В) петель із ниток;

Г) великих переходів (більше 0,5 см) вишивальної нитки з виворітного боку;

Д) стягування тканини вишивальною ниткою;

Є) довишивання елементів узору ниткою іншого кольору;

Ж) прорублень тканини голкою;

З) недовишитих елементів малюнка;

І) невідповідності тканини вишивальній нитці і навпаки;

К) деформації узору внаслідок неправильного підрахунку.

I.                   Домашня робота.

1.      Записати  конспект уроку (виписати основні поняття, виконати завдання гри «блеф-клуба», переписати технологічні вимоги до вишитих виробів;

2.      Підготувати бавовняну тканину для пошиття виробу (для пошиття еко-сумки), сумка повинна бути подвійна, а ручки шиють або з той самої тканини, або купують готову тасьму , довжиною на дві ручки; голку та нитки для вишивання.              Це приклад пошиття сумки.



Тканина для еко-сумки може бути люба (навіть з*єднана з клаптиків, щоб тільки можна було б зшивати. Кількість тканини залежить від розмірів вашої сумки (наприклад: 35 на 40 см: якщо нова тканина шириною 140 см,  то необхідно купити всього 40 см, 35 см – це ширина сумки, а висота – 40 см).  Якщо у вас нема швейної машинки, то прийдеться зшивати ручним швом «назад голкою».

3.      В цьому семестрі ви повинні отримати дві тематичні атестації: одна за готовий виріб, а друга за вишивку.

Ті дівчата, які не бажають поєднувати вишивку з виробом, виконують окремо вишивку (наприклад серветку або панно) і окремо пошитий виріб.

Сфотографувати,  підписати та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи!  

Дата: 05.09.24

Тема 1. Відомості про регіональні особливості оздоблення виробів в   українських національних традиціях. Колірна гама та кольорові сполучення. (Синхронний режим.)

Мета.

-навчальна: ознайомитись з регіональними особливостями оздоблення виробів в українських національних традиціях, навчитись поєднувати кольори;

-розвиваюча: розвивати мислення, пам*ять;

-виховна: виховувати зацікавленість до роботи, інтерес до проєктної діяльностісті, потреби виявити себе в різноманітних видах творчої діяльності.

I. Мотивація навчалної частини

В 1 семестрі ми будемо вишивати хрестиком або на канві, а якщо її не має, то придбайте бавовняну тканину (хоть і на мішковині, де видно переплетення ниток, але прийдеться там рахувати нитки), а також малюнок для вишивки хрестиком .

Повторити : правила безпечної роботи з голкою та ножицями;

санітарно-гігієнічні вимоги та правила організації робочого місця.

Завести зошит в клітинку: де записуємо  тему та основні (виділенні)поняття.

II. Вивчення нового матеріалу.

    1. Вишиванням  в Україні займалися в основному жінки. Воно було одним із улюблених занять. Довгі осінні та зимові вечори дівчата скрашували вишиванням, часто супроводжуючи його піснями. Поганою нареченою вважалася та дівчина, яка не навчиласявишивати змалку. Лише одних сорочек до весілля кожна українська дівчина готувала собі кілька десятків. Сорочки мали різне призначення: буденні, свткові, на весілля, на жнива тощо. І кожна сорочка – це довгі години кропіткої праці. Адже для того, щоб її виготовити потрібно було спочатку спрясти нитки, потім на домашньому дерев*яному верстаті виткати полотно, вибілити його, пошити сорочку і вишити її. Дівчата змагалися між собою у майстерності прясти, ткати, вишивати, в поборі гарних узорів для вишивання, у поєднанні різних узорів на виборах.

     Жіночий одяг оздоблювали надзвичайно гарно. У барвистій вишитій сорочці, яскравій плахті, оздобленій карсетці дівчина виглядала немовби букет живих квітів.

-          Діти, хто знає: з якої області «йдуть» ваші «коріння»?

2.      Кожна місцевість і навіть окремі села в Україні мають свої особливі традиції вишивання: перевагу віддають тому чи іншому кольору, узору, техніці вишивання.

Так на Вінниччині вишивають переважно чорними нитками або чорними у поєднанні з червоними.

На Полтавщині багато вишивок виконують білими нитками, використовують блакитні і жовті відтінки.

На Житомирщині та Рівненщині – узори червоного кольору у поєднанні з синім або чорним.

На Закарпатті вишивають яскраві багатоколірні узори.

     Традиції вишивки завжди бережно передавалися з покоління в покоління, від матері до дочки. За кольором, орнаментом, способом розподілу орнаменту на виробах завжди можна визначити місце виготовлення вишивки.

-         Як ви вважаєте, якими кольорами виконують вишивки на Дніпропетровщині??? Відповідь обгрунтуйте.

3.      Народна вишивка захоплює нас не тільки досконалою композицією, але і різнобарвним колористичним вирішенням – від одноколірних до багатобарвної гами супідрядних один одному відтінків.

     Майже скрізь в Україні вишивають двома кольорами ниток: червоними і чорними; червоними і синіми; блакитними і коричневими; білими по білому або сірому.

   Поєднання кольорів може бути контрастним або тональним. Тональне поєднання передбачає підбір відтінків одного кольору від світлого до темного.

                Кольорові гами:

А) тепла (кольори наближають – найбільш це стосується жовтого кольору);

Б) холодна (віддаляють – синій).

     При вишиванні різними кольорами ниток необхідно добирати нитки в одній колірній гамі з урахуванням кольору тканини. Треба пам*ятати, що фон не повинен не випинатися і не пропадати, а підкреслювати головні деталі, створювати гармонію.

     При вишиванні одягу треба враховувати призначення виробу, сезон носіння, вік, національні особливості. Колір у такому разі підбирають більш спокійний, ніж для декоративних речей.

ІІІ. Самостійна домашня робота.

1.      Дослідити інформацію: який колір ниток застосовють під час вишивки нашого регіону.

2.      *Написати повідомлення на тему: «романтична історія або історія виникнення голки, п*ялець, наперстка, ниток» (на вибір).

3.      Придбати тканину (канву) для вишивання хрестиком, голку з великим вушком та нитки для вишивання. (Тканину підрубити з чотирьох сторін, щоб не саталась, методом підгибу – 2 раза по 5 мм).

4.       Сфотографувати,  підписати та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи!


 

Комментариев нет:

Отправить комментарий