9 клас - технологія 2024-2025 н.р. (І семестр)   Дистанційна форма навчання.

9 - А, Б: Людмила Тетервова запрошує вас на заплановану конференцію: Zoom. Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Людмила Тетервова Час: це постійна конференція Початок о 14.45  Війти Zoom Конференція https://us05web.zoom.us/j/87621124241?pwd=gOZ3kRniBPUVNjmaSXQgxt8ZZLVbfw.1 Ідентифікатор конференції: 876 2112 4241 Код доступа: g7aYgm


Дата 19.09.2024

Тема 3. Технологія розрізання конструкційних матеріалів на заготовки: інструменти, прийоми безпечної роботи. (Синхронний режим).

Мета:

-          забезпечити засвоєння знань про засоби добору конструкційних матеріалів; формувати вміння добирати технології для реалізації проєкту;

-          Уміння застосовувати комп*ютерні технології для пошуку інформації; уміння самостійно створювати умови для роботи над проєктом.

-          Розвивати уміння раціонально здійснювати розмічання деталей виробу за допомогою розрахунків.

                                                           Хід заняття

І. Організаційна частина.

Доброго дня та мирного неба! Я сподіваюсь, що ви вже підготували матеріал для підібраних своїх  виробів, які будете виконувати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

 Перш ніж почнете працювати з певними інструментами, запитайте себе й дайте відповіді на запитання:

-          Чи розумію я відповідальність перед початком роботи?

-          Який рівень моєї готовності до уроку?

-          Чи маю я достатньо знань, щоб працювати з цим інструментом?

-          Чи готова я дотримуватись правил безпечної праці?

-          Чи необхідна мені інформаційна допомога вчителя?

-          Чи впевнена я в успіху своєї роботи?

ІІІ. Мотивація навчальної частини.

Звичайний поліетиленовий пакет – не найзручніший варіант для походу в магазін. Тому останнім часом популярність пакетів знизилася. Багато людей стали віддавати перевагу еко-сумкам – текстильним сумочкам, які зручно брати з собою. Їх друга назва – шопери або по-простому – авоськи.

Шопер  можна згорнути та покласти в дамську сумку або кишеню. В еко-сумках зручно носити продукти з магазину, змінне взуття в спортзал тощо.

 

ІV. Інструктаж та самостійна практична робота.

1.      Підготувати необхідний матеріал та інструменти до роботи.

Тканину скласти вдоє так, щоб на виробі було тільки два шва (збоку та знизу), щоб нитка основи (яка не тянеться) йшла в довжину вироба (наприклад для еко-сумки). Сколоти шпильками, щоб тканина не роз*єднувалась. Прикласти викрійку з шпалери (газети) так, щоб можна було викроїти дві однакові  заготовки (тому, що сумка повинна бути подвійна).

2.      Здійснити розмічання деталей викрійки (змиленим милом).

3.      Візьміть розкроїну одну частину  сумки (внутрішню), складіть тканину лицьовою стороною на верх і по лицьовій стороні з двох боків наметайте та зшийте (або машинкою, або ручним швом «назад голкою»).

4.      На другій частині після розкроювання слід виконати вишивку. Малюнок знайти в інтернеті.

Таким чинок у вас буде виконано разом два завдання (і сумка, і вишивка).

   V.  Домашня самостійна робота.

1. Розкроїти еко-сумку (або ваш запланований виріб).

2. Зметати та зшити внутрішню частину виробу (тобто підкладку).

3. Частково вишити малюнок.

Сфотографувати,  написати своє прізвище та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com  (Роботи під псевдонімами не зараховую!)

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи! 


Дата: 12.09.24

Тема 2. Види вільної гладі. Послідовність виконання роботи. (Синхронний режим).

Мета:

-навчальна: повторити види лічильної гладі, навчитись розрізняти їх;

-розвиваюча: розвивати просторову уяву, мислення;

- виховна: виховувати шанобливе ставлення до традицій української національної вишивки.

                                       Хід заняття

І. Організаційна частина

Доброго дня та всім мирного неба!

ІІ. Мотивація навчальної частини

     Вишивка – самостійного значення не має. Основну роль виконує виріб, який завдяки вишивці набуває художньої цінності. Тож пропоную вам вибрати вироби, де буде застосовуватись вишивка. Це може бути сумка, гаманець, косметічка, елементи одягу. Розкроїти  спочатку вироби, а потім оздоблювати вишивкою.  Але не забувайте, що вишивають ще тільки на розкроєних деталях, а потім з*єднують у вироб.


Його зовнішній вигляд також залежить від матеріалів, з яких він виготовлений, та інструментів, які використовували при роботі. Під час практичної роботи правильно закріпляйте нитку (без вузлів), здійснюйте самоконтроль та самокорекцію.

ІІІ. Пояснення,  інструктаж,  та практична робота.

Для виконання вишивки потрібен візерунок, гармонійне поєднання кольорів.

Тканину добирають в залежності від призначення виробу, який треба вишити. Найчастіше використовують канву (ірида) – спеціальна тканина різної густоти, за допомогою якої вишивають лічильними швами. Також використовують  лляне полотно, тому що ця тканина відноситься до тканин полотняного переплетення, на яких зручно виконувати лічильні шви (але треба буде рахувати нитки).

Нитки розрізняють за кольором, якістю і товщиною. Для вишивання найчастіше використовують лляні, бавовняні, шовкові, шерстяні та синтетичні нитки (акрілові).

     Підбирати нитки за кольором необхідно при денному освітленні (електричне змінює колір ниток). Вибір якості і товщини ниток залежить від тканини, на якій буде виконуватися вишивка. Щоб під час роботи нитки не заплутувалися, їх довжина не повинна перевищувати 50-60 см.

                                    Санітарно-гігієнічні  вимоги при вишиванні

1.       Вишивати треба вимитими руками при достатньому денному чи електричному освітлені.

2.       При довготривалому вишиванні вишивку необхідно зберігати в целофані.

3.       Під час вишивання необхідно сидіти прямо (притулившись до спинки); не нахиляти низько голову.

4.       Працюючи, роботу слід тримати на відстані 25 – 30 см від очей.

5.       Через кожні 40-50 хв роботи необхідно робити перерву на 10-15 хв, щоб не втомлювались очі.

Для того, щоб виворітний бік вишитого виробу був охайним, необхідно навчитись правильно закріплювати нитку без вузлика. Місце закріпки потім покривають стібками вишивки.

Нитку на вишивці можна закріплювати трьома способами:

А) поперечним стібком;

Б) за допомогою шва «назад голкою»;

В) в петлю робочої нитки.

Нитку закріплюють не тільки на початку шва, а й у кінці. Після закінчення роботи нитку закріплюють ховаючи їх під вишивку (протягуючи голку з ниткою під вишиті стібки з лицьового боку).

«Класифікація швів за технікою вишивання»:

·         Глухі: гладь, прямий хрест, косий хрест;

·         Прозорі:  мережка, вирізування, виколювання.

                                  «Класифікація швів за способами вишивання»:

·         Вільні: стебловий, тамбурний, петельний, гладь;

·         Лічильні: косий хрест, кривулька, ретязь, навхрест, прямий хрест, мережки, вирізування, виколювання.

Гра «Блеф-клуб» (виконати письмово в зошиті).

           Визначити правильні й помилкові твердження, позначивши їх знаком «+» або «-«, самі питання не переписувати.

 

1.       Перед початком роботи підготувати робоче місце.

2.       Ножниці класти на тканину.

3.       Стежити, щоб ножиці лежали попереду зі стуленими лезами, спрямовані кільцями до працюючого.

4.       Стежити, щоб ножиці лежали праворуч зі стуленими лезами, спрямовані кільцями до працюючого.

5.       Голки і шпильки тримати у спеціальних коробках.

6.       При пошитті користуватися подешечкою для голок.

7.       Користуватися будь-якими інструментами  (ножицями, голками, шпильками).

8.       Не користуватися тупими та іржавими інструментами (ножицями, голками, шпильками).

9.       Передавати голку зручним для працюючого способом.

10.   Передавати голку разом з ниткою.

11.   Якщо голка зламалась, не хвилюватися, попросити іншу.

12.   Якщо голка зламалась, її уламки обов*язково знайти, завернувши в папір, викинути на смітник.

13.   Нитку відрізати ножицями, а не відкушувати.

14.   Перед роботою та після неї перелічувати голки і шпильки.

Переписувати питання не треба, написати номер питання та поставии знак «+» або «-«.

                              ТЕХНОЛОГІЧНІ ВИМОГИ ДО ВИШИТИХ ВИРОБІВ

                                     (переписати у зошит і запам*ятати)

                                     У вишитих виробах не  повинно бути:

А) вузликів;

Б) кінців ниток;

В) петель із ниток;

Г) великих переходів (більше 0,5 см) вишивальної нитки з виворітного боку;

Д) стягування тканини вишивальною ниткою;

Є) довишивання елементів узору ниткою іншого кольору;

Ж) прорублень тканини голкою;

З) недовишитих елементів малюнка;

І) невідповідності тканини вишивальній нитці і навпаки;

К) деформації узору внаслідок неправильного підрахунку.

I.                   Домашня робота.

1.      Записати  конспект уроку (виписати основні поняття, виконати завдання гри «блеф-клуба», переписати технологічні вимоги до вишитих виробів;

2.      Підготувати бавовняну тканину для пошиття виробу (для пошиття еко-сумки), сумка повинна бути подвійна, а ручки шиють або з той самої тканини, або купують готову тасьму , довжиною на дві ручки; голку та нитки для вишивання.              Це приклад пошиття сумки.



Тканина для еко-сумки може бути люба (навіть з*єднана з клаптиків, щоб тільки можна було б зшивати. Кількість тканини залежить від розмірів вашої сумки (наприклад: 35 на 40 см: якщо нова тканина шириною 140 см,  то необхідно купити всього 40 см, 35 см – це ширина сумки, а висота – 40 см).  Якщо у вас нема швейної машинки, то прийдеться зшивати ручним швом «назад голкою».

3.      В цьому семестрі ви повинні отримати дві тематичні атестації: одна за готовий виріб, а друга за вишивку.

Ті дівчата, які не бажають поєднувати вишивку з виробом, виконують окремо вишивку (наприклад серветку або панно) і окремо пошитий виріб.

Сфотографувати,  підписати та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи!  

Дата: 05.09.24

Тема 1. Відомості про регіональні особливості оздоблення виробів в   українських національних традиціях. Колірна гама та кольорові сполучення. (Синхронний режим.)

Мета.

-навчальна: ознайомитись з регіональними особливостями оздоблення виробів в українських національних традиціях, навчитись поєднувати кольори;

-розвиваюча: розвивати мислення, пам*ять;

-виховна: виховувати зацікавленість до роботи, інтерес до проєктної діяльностісті, потреби виявити себе в різноманітних видах творчої діяльності.

I. Мотивація навчалної частини

В 1 семестрі ми будемо вишивати хрестиком або на канві, а якщо її не має, то придбайте бавовняну тканину (хоть і на мішковині, де видно переплетення ниток, але прийдеться там рахувати нитки), а також малюнок для вишивки хрестиком .

Повторити : правила безпечної роботи з голкою та ножицями;

санітарно-гігієнічні вимоги та правила організації робочого місця.

Завести зошит в клітинку: де записуємо  тему та основні (виділенні)поняття.

II. Вивчення нового матеріалу.

    1. Вишиванням  в Україні займалися в основному жінки. Воно було одним із улюблених занять. Довгі осінні та зимові вечори дівчата скрашували вишиванням, часто супроводжуючи його піснями. Поганою нареченою вважалася та дівчина, яка не навчиласявишивати змалку. Лише одних сорочек до весілля кожна українська дівчина готувала собі кілька десятків. Сорочки мали різне призначення: буденні, свткові, на весілля, на жнива тощо. І кожна сорочка – це довгі години кропіткої праці. Адже для того, щоб її виготовити потрібно було спочатку спрясти нитки, потім на домашньому дерев*яному верстаті виткати полотно, вибілити його, пошити сорочку і вишити її. Дівчата змагалися між собою у майстерності прясти, ткати, вишивати, в поборі гарних узорів для вишивання, у поєднанні різних узорів на виборах.

     Жіночий одяг оздоблювали надзвичайно гарно. У барвистій вишитій сорочці, яскравій плахті, оздобленій карсетці дівчина виглядала немовби букет живих квітів.

-          Діти, хто знає: з якої області «йдуть» ваші «коріння»?

2.      Кожна місцевість і навіть окремі села в Україні мають свої особливі традиції вишивання: перевагу віддають тому чи іншому кольору, узору, техніці вишивання.

Так на Вінниччині вишивають переважно чорними нитками або чорними у поєднанні з червоними.

На Полтавщині багато вишивок виконують білими нитками, використовують блакитні і жовті відтінки.

На Житомирщині та Рівненщині – узори червоного кольору у поєднанні з синім або чорним.

На Закарпатті вишивають яскраві багатоколірні узори.

     Традиції вишивки завжди бережно передавалися з покоління в покоління, від матері до дочки. За кольором, орнаментом, способом розподілу орнаменту на виробах завжди можна визначити місце виготовлення вишивки.

-         Як ви вважаєте, якими кольорами виконують вишивки на Дніпропетровщині??? Відповідь обгрунтуйте.

3.      Народна вишивка захоплює нас не тільки досконалою композицією, але і різнобарвним колористичним вирішенням – від одноколірних до багатобарвної гами супідрядних один одному відтінків.

     Майже скрізь в Україні вишивають двома кольорами ниток: червоними і чорними; червоними і синіми; блакитними і коричневими; білими по білому або сірому.

   Поєднання кольорів може бути контрастним або тональним. Тональне поєднання передбачає підбір відтінків одного кольору від світлого до темного.

                Кольорові гами:

А) тепла (кольори наближають – найбільш це стосується жовтого кольору);

Б) холодна (віддаляють – синій).

     При вишиванні різними кольорами ниток необхідно добирати нитки в одній колірній гамі з урахуванням кольору тканини. Треба пам*ятати, що фон не повинен не випинатися і не пропадати, а підкреслювати головні деталі, створювати гармонію.

     При вишиванні одягу треба враховувати призначення виробу, сезон носіння, вік, національні особливості. Колір у такому разі підбирають більш спокійний, ніж для декоративних речей.

ІІІ. Самостійна домашня робота.

1.      Дослідити інформацію: який колір ниток застосовють під час вишивки нашого регіону.

2.      *Написати повідомлення на тему: «романтична історія або історія виникнення голки, п*ялець, наперстка, ниток» (на вибір).

3.      Придбати тканину (канву) для вишивання хрестиком, голку з великим вушком та нитки для вишивання. (Тканину підрубити з чотирьох сторін, щоб не саталась, методом підгибу – 2 раза по 5 мм).

4.       Сфотографувати,  підписати та надіслати на мою електронну адресу: tetervovalyudmila@gmail.com

Бажаю успіхів та чекаю ваші роботи!


 

Комментариев нет:

Отправить комментарий